۵ شغل سودآور و پردرآمد خانگی برای بانوان ایرانی


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

کسب درآمد و داشتن شغل در دنیای پیشرفته امروزی زن و مرد نمی‌شناسد و برای همه افراد در سنین مختلف به یک هدف مهم تبدیل شده است. بانوان ایرانی نیز باتوجه به اوضاع نابسامان مالی در سیستم اقتصادی کشور به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند به‌عنوان شغل دوم یا در کنار خانه‌داری، زمان خالی خود را با آن پر کنند و چه بسا بتوانند کسب درآمد خوبی نیز داشته باشند. 

شغل‌های خانگی برای بانوان این مزایا را دارند که افراد متخصص و غیر متخصص براساس مهارت خود می‌توانند آن‌ها را انجام‌‌ دهند. اگر به دنبال شغل خانگی ِپردرآمد هستید با معرفی 5 شغل سودآور و پردرآمدِ خانگی برای بانوان ایرانی همراه ما باشید.

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان
مشاغل خانگیِ پردرآمد زیادی برای زنان وجود دارد که با انجام آن می‌توانند درآمد بالایی را به دست بیاورند. اکثر مردم به دنبال انجام کارهایی هستند که ویژگی‌هایی از قبیل: درآمد بالا، ریسک کم، انعطاف‌پذیری در زمان کار، دائمی و بدون سرمایه داشته باشد. ما در ادامه مشاغل خانگیِ پردرآمد برای زنان در ایران را معرفی خواهیم کرد تا با شناخت آن‌ها بتوانید کسب و کار خوب و سودآوری را برای خود مهیا کنید.
 به این نکته توجه داشته باشید که هر کسب و کار خانگی به تخصص خاص خود نیاز دارد. این تخصص براساس سواد، تجربه و استعداد شما می‌تواند تعیین شود و از طریق آن به موفقیت برسید. از جمله مشاغلِ پردرآمد در ایران به شرح زیر است.

1. آشپزی و خدمات خانه‌داری در گروه مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان
اغلب مردم غذاهای خانگی که عطر و طعم طبیعی دارند را به غذای بیرون بر و رستوران‌ها ترجیح می‌دهند. گسترش نرم افزار و سایت‌های فروش غذا، دسر، کیک و شیرینی، بستر بسیار مناسبی را برای ایجاد مشاغل پردرآمد در این حوزه فراهم کرده است. 
اگر تَبحُر بالایی در آشپزی و پخت و پز دارید، می‌توانید با پخت غذاهای مختلف و تبلیغ در نرم افزار، سایت و حتی شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خوبی را برای خود مهیا کنید. همچنین خشک کردن میوه، تهیه مربا و ترشیجات و پخت نان از جمله محبوب‌ترین مشاغلِ پردرآمد برای خانم‌ها در بخش‌های خوراکی خانگی است.

2. خیاطی، بافتنی و قلاب‌بافی
خیاطی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای خانم‌های ایرانی است. اگر به خیاطی و بافتنی و قلاب بافی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با تولید منسوجات زمستانی یا سرویس‌های رومیزی بافتنی در طرح‌های مختلف بازارکار خوبی را برای خود ایجاد کنید. کافیست نگاهی به قیمت‌های وسایل بافتنی در سایت و شبکه‌های اجتماعی بیندازید تا میزان محبوبیت آن‌ها را ببینید.
 خیاطی لباس نیز در خانه بین بانوان بسیار رایج است و آن‌ها با اختصاص یک اتاق کوچک به عنوان اتاق خیاطی، لباس‌های متنوع با طرح‌های درخواستی را برای مشتریان تولید کرده و درآمد بسیار خوبی را بدست می‌آورند. بد نیست بدانید دوخت پرده در خانه نیز جز مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان است و اگر می‌توانید هنرهای مختلف خیاطی را یاد بگیرید، شک نکنید که می‌توانید سود زیادی را از آن کسب کنید.

3. تولید محتوا، تایپ و ترجمه
تولید محتوا یکی از پردرآمدترین مشاغل سودآور خانم‌ها در ایران است. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها نیاز به نیروی تولید‌کننده‌ محتوای صوتی، تصویری و متنی بازار کار مناسبی را برای افراد خوش ذوق و با استعداد فراهم کرده است. تایپ و ترجمه از دیگر موارد این حوزه است که درآمد خوبی را به همراه دارد.
 بنابراین اگر به دنبال شغلی با انعطاف زمان بالا، حجم کار متغیر و حقوق بالا هستید و می‌خواهید در کنار کار اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، این کار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. درآمد این حوزه نیز به تخصص و تجربه شما بستگی دارد و هرچقدر بتوانید بهتر بدرخشید، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

4. تدریس آنلاین و حضوری در منزل
تدریس در منزل یکی دیگر از مشاغلی است که در صورت برخورداری از تخصص در برخی دروس مانند ریاضی و زبان در سطوح مختلف، می‌توانید به دیگران آموزش دهید و درآمد داشته باشید.  
سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید به عنوان یک مختصص در فهرست آن‌ها جای گرفته و آموزش‌های خود را در قالب ویدئو  یا به صورت آنلاین به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه دهید. توجه داشته باشید موضوعات تخصصی هزینه بیشتری برایتان فراهم می‌کنند، بنابراین با تقویت خود در دروس تخصصی سعی کنید، تَبحُر بالایی پیدا کرده و آموزش‌های خوبی را ارائه دهید.
 
5. تاسیس فروشگاه آنلاین در منزل
کسب و کارهای آنلاین رو به پیشرفت هستند و مردم با کمترین امکانات مانند شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌ها محصولات خود را به دیگران ارائه می‌کنند. شما به راحتی با تبلیغات می‌توانید محصولات تولیدی یا خریداری شده را به فروش رسانید. برای این کار می‌توانید با برند کردن محصولات خود از تبلیغات محصولات دیگران نیز کسب درآمد کنید.
 سوال اینجاست که چگونه می‌توان یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کرد و یا محصولات را به فروش رساند؟ برای شروع شما باید تصمیم بگیرید چه محصولی را می‌خواهید ارائه دهید. آیا خودتان محصول مورد نظر را تولید می‌کنید؟ مثلاً اگر قصد تهیه کیک و فروش آن را دارید می‌توانید با ایجاد یک صفحه فروشگاهی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ آن مشتریان زیادی به دست بیاورید. در این صورت کیک‌ها را در خانه درست کرده و به مقصد ارسال می‌کنید. در ابعاد بزرگتر اگر به یک فروشگاه آنلاین بزرگ مانند فروش لباس فکر می‌کنید، می‌توانید از طریق یک وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مشتریان را جذب کرده و محصولات را برای آن‌ها پست کنید. توجه داشته باشید این کار در ابتدا به سرمایه نیاز دارد اما اگر به سرانجام برسد، کسب درآمد از آن حتی می‌تواند از یک فروشگاه حقیقی نیز بیشتر باشد.

جمع بندی
بانوان در ایران جایگاه مهمی را انجام مشاغل خانگی دارند و با تخصص و مهارت بالای خود به راحتی می‌توانند در کنار خانه‌داری زمان خالی خود را با انجام کارهای دیگر که کسب سود و درآمد نیز به همراه دارد پُر کنند. ما در این مقاله تنها تعداد کمی از مشاغل خانگی پردرآمد زنان در ایران را معرفی کردیم. توجه داشته باشید، شاید ابتدای کارها برایتان سود بالایی نداشته باشد، اما نباید دلسرد شوید. اگر تخصص و مهارت بالایی داشته باشید و به کار انتخابی خود علاقه‌مند باشید، می‌توانید سود بالایی از آن کسب کنید.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید