۵ دلیل برای اینکه باید در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کنید!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

ارز دیجیتال (Digital currency) واژه نسبتاً جدیدی است که امروزه در گفت‌وگوهای روزمره بسیار شنیده می‌شود. با داغ شدن بازار رمز ارز‌ها مردم سراسر جهان علی‌الخصوص ایران جذب بازارهای سرمایه‌گذاری این حوزه شده و دنیای اقتصادی جدیدی را به روی خود باز می‌کنند. اما سوال این است که ورود به این بازار اقتصادی برای چه کسانی مناسب است و آیا همه‌ی مردم می‌توانند به این بازار جهانی بی‌ثبات اعتماد کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی ارز دیجیتال، 5 دلیلی که به شما کمک می‌کند تصمیم خود را برای ورود یا عدم ورود به این زمینه اقتصادی بگیرید را معرفی کنیم، تا بتوانید آگاهی بیشتری درباره سرمایه‌گذاری در دنیای رمز ارز پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.


ارز دیجیتال چیست؟
به شکل خاصی از پول الکترونیکی گفته می‌شود که بر پایه‌ی علم رمزنگاری کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا همان رمز ارز بنا شده است. اکثر ارز‌های دیجیتال برای حفظ ویژگی‌های بنیادی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن که سبب جلب توجه و اعتماد مردم می‌شود از بلاکچین استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی پول دیجیتالی را می‌توان تمرکز زدایی معرفی کرد، این بدان معنی است که هیچ نهاد، موسسه و سازمانی نمی‌تواند آن را کنترل کند.

 شما می‌توانید بدون دخالت هرگونه واسطه ی شخص سوم مانند بانک‌ها کریپتوکارنسی‌های خود را خرید و فروش کنید. ساز و کار رمز ارزها ماهیت متفاوتی دارد، برخی از آن‌ها (مانند بیت کوین) را می‌توانید از طریق ماینینگ به دست آورید، برخی دیگر از قبل استخراج شده و در شبکه قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را خرید و فروش کنید و از افزایش قیمت آن‌ها در طول بازه‌ی زمانی مختلف کسب سود کنید.

5 دلیل سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز ها
دنیای کریپتوکارنسی باتوجه به جدید بودن بسیار پر رمز و راز است، ورود به این بازار همانطور که می‌تواند سرمایه مالی شما را از فرش به عرش رساند به همان راحتی نیز احتمال از عرش به فرش رسیدن وجود دارد. بنابراین باید قدم‌های خود را برای ورود به این بازار ناپایدار محکم بردارید. دلایلی که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در ایران بر روی ارزهای دیجیتال مناسب باشد به شرح زیر است:
 
1. ایجاد تحول بزرگ رمز ارز‌ها در بازارهای مالی
چه کسی فکر می‌کرد زمانی بتوان کنترل دولت، سازمان و نهاد‌های کشوری را از روی دارایی مردم برداشت و آن‌ها بتوانند بدون پرداخت هرگونه مالیات و یا اطلاع دولت‌ها سرمایه کوچک یا بزرگ خود را به گردش بیندازند.
 بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان تحویلی شگرف در دنیای سرمایه‌گذاری به شمار آورد که علاوه بر ویژگی‌های بالقوه خود موجب سهولت معاملات بین المللی با هزینه کم و سرعت بالا شده است. این بازار نو پا با سرعتی بالا در حال رشد است و با پذیرش از سوی برخی کشور‌های مطرح جهان طولی نمی‌کشد که جزء ارکان اصلی سیستم اقتصادی کشور‌ها قرار گیرد. بنابراین ورود به این بازار می‌تواند شما را در یک آینده مالی بزرگ سهیم کند.

2. نقدینگی بالا، سهولت خرید و فروش رمز ارز‌های مختلف به‌صورت مطمئن
اگرچه خرید و فروش در دنیای کاغذی کار چندان ساده‌ای نیست و باید مراحل مختلف اداری طی شود و زمان زیادی را برای پروسه انجام صرف کنید.
 این در حالی است که می‌توانید به راحتی در بازار کریپتوکارنسی‌ها هر نوع آلت‌کوین دلخواه را با سرعت بالا به صورت مطمئن خرید و فروش کنید. در واقع در این بازار معاملات به یک قشر و طبقه خاص اقتصادی مانند شرکت‌های بزرگ محدود نمی‌شود و همه افراد جامعه از سرمایه‌گذاران عادی گرفته تا شرکت‌های بزرگ می‌توانند در این بازار فعالیت کنند.

3. امکان ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری
اگر اغراق نیاشد بازار کرپیتوکارنسی را می‌توان یک بازار بی حد و مرض معرفی کرد. در این بازار شما به یک نوع از سرمایه محدود نیستید. برای مثال فقط یک رمز ارز مانند بیت کوین رو‌به‌روی شما قرار نگرفته است که تنها آن را انتخاب کنید، بلکه انواع مختلف با قیمت، سود و ضررهای مختلف وجود دارد که براساس تحلیل و علاقه خود می‌توانید هر کدام را خرید و فروش کنید. همانند ضرب المثل معروفی که می‌گوید همه تخم مرغ هایت را در یک سبد قرار نده، برای شما هم الزامی برای خرید یک کرپیتو کارنسی وجود ندارد و می‌توانید تنوع سرمایه گذاری را تجربه کنید.

4. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بازدهی بسیار خوبی دارد
هدف همه‌ی مردم از سرمایه‌گذاری و معاملات مختلف کسب سود است. بازاری‌های کریپتوکارنسی روز به روز درحال توسعه هستند و روند صعودی رشد قیمت‌ها نیز به طرز قابل توجهی در حال بالا و پایین آمدن است و شما با تحلیل‌های منطقی و حرفه‌ای می‌توانید سود بالایی را کسب کنید.
بی ثباتی دنیای رمز ارز مانند تیغ دو لبه است همانطور که ممکن است باعث کسب سود بسیار بالا شود نتیجه معکوس نیز خواهد داشت. اما چیزی که به وضوح قابل توجه است مزایای بسیار زیاد و کسب سود بالا در مقابل معایب و ضررهای اندک آن است که سبب جذب سیل عظیم طرفداران شده است.

5. آینده ارزهای دیجیتال روشن به نظر می‌رسد
بازار ارز دیجیتال نشان داده است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری پا به پای سایر بازارهای مالی جلو بیاید و اطمینان و اعتماد مردم را به‌خود جلب کند. جایی که بازارهای اقتصادی از قبیل بورس در حال شکست‌های پی در پی هستند این حوزه بسیار خوب عمل می‌کند و تحلیلگران و متخصصان این حوزه آینده بسیار روشنی را برایش پیش بینی می‌کنند.
 بعنوان نمونه بارز برای این موضوع، بیت کوین را می‌توان مثال زد از زمان پیدایش این کریپتوکارنسی تا به امروز فراز و نشیب و شکست و موفقیت‌های بسیاری برای این رمز ارز وجود داشته است. اما حال که سکوی اول محبوبیت ارز دیجیتالی و بالاترین قیمت و ارزش را به‌خود اختصاص داده، امید بخش موفقیت آینده سایر آلت کوین‌ها و به صورت کلی سرمایه گذاری مالی در این حوزه است.

جمع بندی
 به این نکته توجه داشته باشید دنیای رمز ارز‌ها بسیار وسیع است و برای ورود به آن باید از دانش کافی برخوردار باشید. سعی کنید با دقت اطلاعات معتبر کسب کنید و با تصمیمات درست سرمایه خود را به بهترین شکل به بازار کریپتوکارنسی تزریق کنید. به یاد داشته باشید نحوه پیشبرد سرمایه‌گذاری راه موفقیت شما را تعیین خواهد کرد. ما در این مقاله سعی کردیم 5 دلیل برای اینکه باید در بازار‌های ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید را معرفی کنیم.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید