۵ وب سایت برتر فریلنسری در ایران


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فریلنسینگ، دورکاری، آزادکاری کلماتی هستند که با گسترش شیوع ویروس کرونا اهمیت بالایی در زمینه اشتغال پیدا کرده‌اند. بسیاری مردم ایران نیز ازطریق آشنایی با این مفاهیم به کارکردن در خانه با انعطاف زمانی، زمینه‌کاری و تنوع همکاری سوق داده شده‌اند. 

همه‌ی ما می‌دانیم که کارکردن تنها به استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌ها ختم نمی‌شود و می‌توان در اکثر زمینه‌های کاری حتی در خانه و از راه دور نیز کارها را پیش برد. اگرچه فرهنگ اشتغال به‌صورت فریلنسینگ در ایران آن‌چنان که باید جای نیافتاده است، اما افراد بسیاری قراردادهای کاری طولانی و قیدوبندهای شرکتی‌وسازمانی را نمی‌پسندند و به‌صورت پروژه‌ای هر زمان در هر مکان که بخواهند وظایف محوله‌ی خود را انجام می‌دهند.
 ما در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر معرفی کلماتی همچون فریلنسینگ چیست و فریلنسر کیست؟ 5 وب‌سایت برتر فریلنسری در ایران را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فریلنسینگ چیست؟
فریلنسینگ (Freelancing) به مشاغل در زمینه‌های کاری متنوع از جمله برنامه‌نویسی، طراحی‌سایت، تولیدمحتوا، طراحی‌گرافیک، عکاسی و ... در مکان دلخواه با انعطاف زمانی بالا گفته می‌شود که شما را از محدودیت‌های زمانی سازمانی‌وشرکتی آزاد می‌کند. توجه داشته باشید تعهدهای زمانی‌وکاری در فریلنسینگ نیز براساس توافق‌ها می‌تواند متفاوت باشد. در فریلنسینگ شخص پروژه‌ای را می‌گیرد و براساس زمان تعیین شده آن را انجام داده و هزینه تعیین شده‌ای را دریافت می‌کند.

فریلنسر کیست؟ رئیس شما خودتان هستید
فریلنسر (Freelancer) به کسی گفته می‌شود که براساس تخصص و تجربه‌ خود در زمینه‌های کاری متنوع با زمان کاری منعطف پروژه گرفته و کار می‌کند. در واقع شخص فریلنس می‌تواند پروژه‌های کاری را به‌صورت تمام‌وقت یا نیمه‌وقت تنظیم کند و خدمات ارائه شده براساس مهارت‌های او بوده و فقط در اختیار کسب‌وکارها قرار نمی‌گیرد.
 امروزه اشتغال به‌صورت فریلنسر تمام قوائد و مزایای همکاری حضوری را در بردارد و حتی می‌تواند از لحاظ هزینه‌ها نیز به‌صرفه‌تر باشد. این نکته را از یاد نبرید که اشتغال به‌صورت فریلنسری به‌معنای عدم وجود چارچوب و قوانین کاری نیست بلکه این شما و کارفرما هستید که زمان، کیفیت و قوائد کار را تعیین می‌کنید.

5 سایت محبوب فریلنسری ایرانی
با رشد فریلنسینگ و تمایل افراد به اشتغال فریلنسری زمینه آن نیز برای مردم فراهم شده است تا بتوانند پروژه‌های مرتبط با مهارت و تجربه شغلی در حوزه کاری خود را پیدا کرده و مشغول به‌کار شوند. در ایران نیز بسترهای کاریابی فریلنس مختلفی وجود دارد که براساس خدمات ارائه‌شده دسته‌بندی‌های مختلفی را شامل می‌شوند، از جمله وب‌سایت‌های معروف و قدیمی فعال در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1. سایت کارلنسر، قدیمی و محبوب میان فریلنسرها
کارلنسر (Karlancer)، یکی از وب‌سایت‌های فریلنسریِ موفقی است که واسطه میان کارفرمایان و کارجویان بوده و کمک می‌کند کارجویان مرتبط‌ترین مشاغل با مهارت خود را پیدا کنند. در این سایت کارفرمایان به‌صورت رایگان می‌توانند پروژه‌های خود را تعریف کنند.
 از مزایای فوق‌العاده‌ای کارلنسر، این است که پس از پرداخت هزینه فریلنسر توسط کارفرما به‌عنوان یک امتیاز مثبت، 2 درصد از مبلغ پروژه به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود. امکان چت برای صحبت‌های میان کارفرما و کارجو به‌وجود آمده است و با رتبه‌بندی که در کارلنسر برای کارجویان انجام می‌شود، پیدا کردن بهترین‌ها برای خریداران راحت شده است. همچنین تا زمانی که کارفرما کار را تایید نکند، پرداخت هزینه برای کارجو صورت نخواهد گرفت.

2. سایت پونیشا محبوب و کاربردی
پونیشا را می‌توان اولین پیشنهاد کارجویان به یکدیگر برای کاریابی معرفی کرد که با کلمه کلیدی سایت فریلنسر در رتبه یک گوگل قرار دارد. این سایت بیش از 270 هزار کارجوی موفق دارد و در آن بیش از 60 هزار پروژه انجام شده است که نشان از قدمت بالا و ارائه خدمات موفق دارد. 
به‌این نکته توجه داشته باشید که پس از عضویت در این سایت 5 پیشنهاد اول رایگان بوده اما برای برخی پیشنهادهای کاری باید مبلغ کمی را پرداخت کنید. همچنین 10 درصد از درآمد شما به سایت پونیشا تعلق می‌گیرد.

3. سایت پارسکدرز 
پارسکدرز با بیش از 13 سال سابقه‌ی فعالیت در زمینه‌ی فریلنسری از دیگر سایت‌های پیش‌گام در زمینه ارائه خدمات فریلنسینگ است. تعداد اعضای این وب‌سایت حدود 95 هزار نفر است. مشتریانی که از این سایت و خدمات ارائه‌شده آن رضایت دارند، به‌صورت تقریبی 65 هزار نفر هستند که آمار فوق‌العاده‌ای است. پارسکدرز مبلغ 8 الی 10 درصد از پروژه‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهد.
 عضویت رایگان و استفاده راحت از آن یکی از مزایای بی‌چون‌وچرای این وب‌سایت است، برای گرفتن پروژه‌های بیشتر می‌توانید حساب‌کاربری خود را ارتقاء دهید. کارفرمایان می‌توانند پروژه‌های خود را به‌صورت عمومی یا خصوصی تعریف کنند تا فریلنسرها قیمت پیشنهادی با زمان انجام را برای آن‌ها ارسال کنند. همچنین اگر کارجو و کارفرما نباشید می‌توانید با معرفی مجری یا فروشنده، در سود اولین پروژه شریک شوید.

4. سایت انجام میدم 
سایت انجام می‌دم یکی دیگر از سایت‌های فریلنس است که ماهیت متفاوتی با سایت‌هایی که معرفی کردیم دارد. در انجام میدم، این کارجویان هستند که آگهی خود را بر روی وب‌سایت منتشر کرده و کارفرمایان می‌توانند با بررسی مهارت، نمونه‌کار و سوابق شغلی افراد، پروژه‌های خود را به فریلنسرها بسپارند. انجام‌دهندگان پروژه می‌توانند قیمت و زمان کار خود را اعلام کرده تا خریداران، پیشنهادهای کاری خود را ارسال کنند.
 شفافیت در قیمت‌گذاری، زمان انجام و کیفیت از جمله مزایای استفاده از این بستر کاریابی است. توجه داشته باشید تا زمانی‌که کیفیت خدمات ارائه شده توسط کارفرما تایید نشود، هزینه به‌ حساب فریلنسر واریز نخواهد شد. یکی از معایب این سایت اختصاص 20 درصد از مبلغ پروژهاست که درصورت منظم و خوش‌قول بودن فریلنسر مبلغ 5 الی 8 درصد از 20 درصد دریافتی به انجام‌دهندگان بازگشت داده می‌شود.

5. سایت دورکار
این سایت با شعار راه‌اندازی بستری امن و مطمئن جهت برون‌سپاری پروژه‌های دورکاری برای فارسی‌زبانان سراسر دنیا ایجاد شده است. سایت دورکار با 15 هزار کارجو تا زمان نگارش این مقاله جزء سایت‌های پرطرفدار بوده و 2500 پروژه موفق در آن به‌اتمام رسیده است. عضویت رایگان به‌اضافه‌ی رابط کاربری جذاب و ساده برای ایجاد پروژه‌های دورکاری از جمله نکات قابل توجه این بستر کاریابی است. با دریافت هر پروژه دورکاری از این سایت، 10 درصد از هزینه‌ی انجام به‌عنوان حق کمیسیون به سایت دورکار تعلق می‌گیرد و نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهیانه جهت دریافت پروژه‌های بیشتر ندارید.

جمع‌بندی
با گسترش فرهنگ انجام فریلنسینگ در ایران نیاز به بسترهای کاریابی نیز بیش از پیش حس می‌شود و خوشبختانه سایت و اپلیکیشن‌های بسیار خوبی نیز در ایران به‌وجود آمده است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. هرکدام از سایت‌های معرفی شده مزایا و معایب خاص خود را دارند که از جمله مزیت هرکدام نسبت به یکدیگر امکان گرفتن سریع‌تر پروژه است و معایب آن‌ها را می‌توان دریافت حق کمیسیون بالا نام برد که جزء حق و حقوق میان کارجو و سایت ارائه‌دهنده خدمات فریلنسینگ است. در این مفاله سعی شد 5 تا از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی معرفی شود.
 


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید