۵ نفر از بهترین یوتیوبرهای ایرانی


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
 
به دنبال هر نوع ویدیویی که باشید، چه آموزشی و چه سرگرمی، احتمالا گذرتان به یوتیوب می‌خورد. این شبکه اجتماعی به اندازه‌ای محبوب است که حتی گوگل هم نتایج ویدیویی خود را به آن اختصاص می‌دهد. البته یوتیوب سال‌هاست در ایران فیلتر شده، اما آیا فیلتری سراغ دارید که مسیر ایرانی‌ها را مسدود کرده باشد؟ بسیاری از مردم دنیا بهترین یوتیوبرهای ایرانی را می‌شناسند و این نشان می‌دهد که ما هم مثل تمام مردم دنیا از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم. 
در این مقاله ۵ مورد از بهترین یوتیوبرهای ایرانی را معرفی می‌کنیم تا اگر آن‌ها را نمی‌شناسید، صفحه‌شان را بررسی کنید. صفحه‌های این یوتیوبرها و محتواهایشان آنقدر جذاب است که احتمالا ترغیبتان می‌کند آن‌ها را دنبال کنید. در صورتی که شما هم مشتاق هستید به رمز موفقیت هر یک از این افراد پی ببرید و دلیل موفقیت‌شان در رسانه یوتیوب را متوجه شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

۱. پوریا پویتک
پوریا پوتک (Putak) رپر پرحاشیه ایرانی است که در حال حاضر یکی از پربازدیدترین کانال‌های یوتیوب فارسی زبان را دارد و یک سایت شرط‌بندی را هم مدیریت می‌کند. البته که یوتیوب چنل پوتک فقط آهنگ‌های رپ نیست. اگر برای اولین بار صفحه‌اش را ببینید، آنقدر عنوان‌های جذاب و هیجان‌انگیز دارد که وادارتان می‌کند روی آن‌ها کلیک کنید. عنوان‌هایی مثل سر زدن به دارک وب یا تماشای ویدیوهای ترسناکی که در دوربین‌های مداربسته ثبت شده است.
پوتک با یوتیوبرهای دیگر هم ویدیوهای مشترک می‌گذارد و با آن‌ها چالش‌هایی مثل «سعی کن نخندی» اجرا می‌کند. نام اصلی پوریا پوتک، پوریا عرب است. او در تیر ماه ۱۳۷۰ متولد شده و اکنون در اوکراین زندگی می‌کند.

۲. فرشاد سایلنت
فرشاد سایلنت با چالش‌های جذابی که بین خود و دوستانش یا دنبال‌کننده‌ها راه می‌اندازد، محبوب شده است. راز موفقیت سایلنت را می‌توان در فارسی‌سازی محتواهای جذاب خارجی پیدا کرد. او چالش‌های ترند خارجی را با دوستان و دنبال‌کنندگانش اجرا می‌کند و از این طریق توانسته بازدید خوبی بگیرد. فرشاد سایلنت با بهترین یوتیوبرهای ایرانی هم رفاقت صمیمانه‌ای دارد، به همین دلیل هر از گاهی این افراد را هم در کانال او می‌بینید.
فرشاد دهقان که با نام فرشاد سایلنت شناخته می‌شود، در آبان ۱۳۶۷ متولد شده است. او ابتدا در حوزه مدلینگ فعالیت داشته و مدتی در ترکیه زندگی می‌کرده، اما همکنون به صورت حرفه‌ای روی کانال یوتیوب کار می‌کند و ساکن کشور امارات است.

۳. سوگنگ
علیرضا سوگنگ یکی از خلاق‌ترین و بهترین یوتیوبرهای ایرانی است. او سوالاتی می‌پرسد که جواب‌های آن باعث سرایز شدن اشکتان می‌شود، البته از خنده! دنبال‌کننده‌های سوگنگ درباره موضوع‌هایی مثل بدترین سوتی‌ها موقع چت یا صحبت با تلفن یا برگه‌های امتحانی خنده‌دار یا رازهای شغلشان صحبت می‌‌کنند و او از این کامنت‌ها ویدیو می‌سازد.

او این جواب‌‌ها را در ویدیوهایش می‌خواند و خنده‌هایش شما را هم به خنده وا می‌دارد. البته این مورد تنها موضوع صفحه سوگنگ نیست. در بعضی از محتواهای او، خواهرش سحر هم حضور دارد. علیرضا سوگنگ متولد فروردین 1378 است و همکنون در عمان سکونت دارد.

 

۴. میا پلیز
میا پلیز (Mia Plays) یکی دیگر از یوتیوبرهای حرفه‌ای است که در صفحه‌اش می‌توانید هر ویدیویی با هر موضوعی پیدا کنید، از چالش سعی کن نخندی گرفته تا محتواهای گردشگری از سفرهایی که به کشورهای مختلف دنیا داشته و حتی خریدهایی که در کانادا انجام داده. البته محتواهای میا مستند نیست و روایت سفرها و زندگی روزمره‌اش را به زیباترین شیوه ممکن بیان می‌کند. او یکی از متنوع‌ترین کانال‌های یوتیوب فارسی را دارد و برای تولید محتوا از سبک منحصر به خود استفاده می‌کند.

نامزد میا، کوروش است که دنبال‌کننده‌ها قبلا او را در پیج یوتیوب «کومان» به همراه ایمان دست پاک دیده بودند. میا نام مستعاری است که کیمیا روانگر برای خودش انتخاب کرده است. او در آبان 1371 متولد شده و رتبه ۲ کنکور هنر را به دست آورده. کوروش زر اندوز هم متولد ۱۳۶۹ است و با نام مستعار کوروش توپیا نیز شناخته می‌شود. او ساکن کاناداست و به همراه ایمان دست پاک و میا در یوتیوب فعالیت دارد.
صفحه یوتیوب کومان هم با محتواهایی که هر هفته توسط کوروش و ایمان منتشر می‌شود، طرفداران بسیاری دارد. این دو نفر با چیزهای عجیب و غریبی که تست می‌کنند، به محبوبیت رسیده‌اند. آن‌ها در ویدیوهایشان خوراکی‌هایی مثل لواشک آبگوشت، ترش‌ترین یا تندترین خوراکی‌های دنیا و چایی سوسیس خورده‌اند! بهترین غذاهای ایران و دنیا را تست کرده‌اند و محصولات عجیب و غریبی که در کاربرهای تیک تاک استفاده می‌کنند یا در آمازون خرید و فروش می‌شود را امتحان کرده‌اند.

۵. مهدی شجاری
آخرین عضو از لیست بهترین یوتیوبرهای ایرانی ساکن ایران است و هنوز مهاجرت نکرده است. مهدی شجاری کانال یوتیوب و پیج اینستاگرام موبونیوز را راه‌اندازی کرده است. بسیاری از افراد چهره او را به عنوان نماد تکنولوژی در ایران می‌شناسند. در موبونیوز هر محتوایی که به تکنولوژی، سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و دنیای اینترنت ارتباط داشته باشد را می‌بینید. این کانال یکی از بهترین منابع برای دنبال‌کنندگان این حوزه است. آنباکسینگ تجهیزات،‌ بررسی موبایل‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها و قابلیت‌هایشان و تکنیک‌های کاربردی در حوزه تکنولوژی از جمله موضوع‌هایی است که در موبونیوز پیدا می‌کنید. این صفحه هم جنبه سرگرمی دارد و هم مطالب آموزند‌ه‌ای ارائه می‌دهد. 
مهدی شجاری در سال ۱۳۷۳ در تهران متولد شد و تکنولوژی از همان ابتدا مهم‌ترین علاقمندی او بوده است. او مدتی به عنوان فروشنده موبایل فعالیت می‌کرد و کم‌کم با جزئیات این حوزه آشنا شد. پیج اینستاگرام موبونیوز اکنون نزدیک به ۱.۵ میلیون دنبال کننده دارد و تعداد فالوورهای صفحه یوتیوب موبونیوز هم به ۲۰۸ هزار نفر می‌رسد.

سخن پایانی
ما در این مقاله تنها چند مورد از بهترین یوتیوبرهای ایرانی را معرفی کردیم، اما یوتیوبرهای حرفه‌ای دیگری هم فعالیت دارند که هنوز به اندازه این افراد دیده نشده‌اند. با کمی گردش در این پلتفرم محبوب، می‌توانید آن‌ها را نیز پیدا ‌کنید و از ویدیوهای جذابشان حمایت کنید. 
یوتیوبرهای ایرانی، در حوزه‌های تخصصی نیز فعالیت دارند. بنابراین اگر به دنبال آموزش در حوزه‌‌های مختلف هستید، باید سری هم به یوتیوب بزنید. بسیاری از اساتید ایرانی در این فضا هم فعالیت دارند و نکات کاربردی درباره حوزه مورد نظرشان ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشید که در یوتیوب امکان بارگذاری ویدیوهای طولانی وجود دارد و هر بازدید شما برای تولیدکننده محتوا درآمد ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این پلتفرم می‌توانید محتواهای کاربردی‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به ویدیوهای اینستاگرامی و چالش‌های تیک تاکی ببینید.
 


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید