۵ سایت کاربردی برای کارهای روزمره


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
 
کمی به سبک زندگی ده تا پانزده سال قبل خود که هنوز اینترنت همه‌گیر نشده بود، فکر کنید. احتمالا به یاد دارید که در آن دوران، بسیاری از کارهایی که الان با اینترنت انجام می‌دهید را به صورت حضوری انجام می‌دادید. اما امروزه تقریباً برای هرکاری وب‌سایت یا اپلیکیشنی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید نیازهایتان را برآورده کنید. البته تعداد این سایت‌ها بسیار زیاد است و گاهی مجبور می‌شوید برای پیدا کردن یک سایت معتبر در زمینه مورد نظرتان، چند ساعت جستجو کنید. در این مقاله فهرستی از وب سایت‌های کاربردی برای کارهای روزمره را معرفی می‌کنیم که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید نیازهای خود را بر طرف نمایید.

۱. سایت‌های پرداخت اینترنتی
تراکنش‌های بانکی، دریافت‌ها و پرداخت‌ها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره قشر بزرگی از مردم جامعه محسوب می‌شود. با استفاده از سایت‌هایی که در زمینه خدمات پرداختی به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند، کارهای زیر را می‌توانید به صورت اینترنتی انجام بدهید:
  • انتقال وجه
  • پرداخت قبوض
  • پرداخت جریمه‌ها و عوارض‌
  • خرید بسته‌های اینترنت
در ادامه ۵ سایت معتبر ارائه‌دهنده خدمات پرداخت را معرفی می‌کنیم:
سایت‌های پرداخت بین‌المللی
تحریم ایران باعث شده است که مردم داخل کشور امکان افتتاح حساب‌های بین‌المللی مانند ویزا یا پی‌پال را نداشته باشند. این مسئله برای افرادی که به انتقال وجه دلاری نیاز دارند، چالش‌های بسیاری ایجاد کرده بود. اما اکنون سایت‌های معتبری وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انتقال وجه دلاری انجام دهید و خدمات ارائه شده از سایت‌های خارجی را دریافت کنید.
لیست این سایت‌ها عبارتند از:

 

۲. سایت‌های رزرو بلیط

بلیط‌های هواپیما، اتوبوس و قطار در ابتدا به صورت حضوری خرید و فروش می‌شدند. مسافران برای خرید بلیط به ترمینال یا دفاتر مسافربری مراجعه می‌کردند و بلیط رفت و برگشت در تاریخ مورد نظرشان را می‌خریدند. کم‌کم فروش رزرو تلفنی آغاز شد تا مشتریان فقط یک بار در تاریخ سفر به ترمینال، فرودگاه یا ایستگاه قطار بروند. اما اکنون اکثر مسافران بلیط‌هایشان را به صورت اینترنتی رزرو می‌کنند.
شما می‌توانید بلیط‌های داخلی و خارجی به مقصد مورد نظرتان را با سایت‌های معتبر خریداری کنید. همچنین بعضی از سایت‌ها، خدمات رزرو تورهای گردشگری را هم به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند. سایت‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، امکان رزرو انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما را دارند:

 

۳. سایت‌های خرید اینترنتی
فروشگاه‌های اینترنتی در ایران، تا سال‌های زیادی گم‌نام باقی مانده بودند و بسیاری از افراد به آن‌ها اعتماد نمی‌کردند. دیجی‌کالا اولین فروشگاه اینترنتی بود که در ایران راه‌اندازی و برند شد و در حال حاضر هم بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور محسوب می‌شود؛ اما دیجی‌کالا تا ده سال بعد از راه‌اندازی، درآمد زیادی نداشت. زیرا هنوز فرهنگ خرید اینترنتی در بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود.
با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه، بسیاری از افراد خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام دادند و با مزیت‌های این شیوه خرید آشنا شدند. در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری به عنوان فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کنند و بعضی دیگر هم بازارگاه‌های بزرگی هستند که امکان برقراری ارتباط بین مشتری و فروشنده را فراهم کرده‌اند. منظور از بازارگاه وب‌سایتی است که فروشندگان محصولاتشان را در آن ثبت می‌کنند و مشتری هم محصولات را از سایت می‌خرند. این بازارگاه‌ها به عنوان واسطه‌ای بین فروشنده و مشتری فعالیت می کنند.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اینترنتی این است که نیازی به گشتن ندارید؛ تنها کافی است نام محصول مورد نظرتان را در نوار جستجوی فروشگاه‌ها تایپ کنید تا لیست انواع برندها و مدل‌هایشان به شما نمایش داده شود. لیست بهترین فروشگاه‌ها و بازارگاه‌های اینترنتی داخلی عبارتند از:

 

۴. سایت ویرایش عکس
در سال‌های اخیر تقریبا همه افراد با محتواهای دیجیتال سر و کار دارند؛ بعضی از آن‌ها شغلشان به آن وابسته است و بعضی دیگر برای سرگرمی یا ثبت داده‌های خودشان به سراغ محتواهای شخصی می‌روند. مثلا در سال‌های اخیر، دیگر کسی عکس چاپ نمی‌کند. همه افراد ترجیح می‌دهند به جای نگه داشتن آلبوم در یک گوشه از خانه‌شان، عکس‌هایشان را بر روی سخت‌افزارهای کوچکی که چند ترابایت حافظه دارند، ذخیره کنند. 
این شیوه از نگهداری عکس‌ها و ثبت خاطرات، مزایا و معایب مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایا این است که شما به راحتی می‌توانید عکس‌هایتان را ویرایش کنید. به کمک سایت‌های زیر می‌توانید تغییرات ساده و دلخواه را در عکس‌هایتان ایجاد کنید و آن‌ها را به گونه‌ای که خودتان دوست دارید، تغییر بدهید.
  • Cleanup pictures: با استفاده از این سایت می‌توانید عناصر اضافی که در عکستان وجود دارد را حذف کنید.
  • Clippingmagic: با این سایت می‌توانید پس زمینه عکس‌هایتان را حذف کنید و موارد جدیدی برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • Canva: با استفاده از این سایت می‌توانید عکس‌هایتان را به هم بچسبانید و آلبوم درست کنید، برای آن‌ها قاب ایجاد کنید یا پست‌های جذاب برای شبکه‌های اجتماعی بسازید. این سایت بیشتر برای افرادی مناسب است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و می‌خواهند پست‌های مناسبی برای این فضا بسازند.
  • Polarr: این سایت هم یک سایت ویرایشگر عکس است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید افکت‌های مختلفی روی تصاویرتان اعمال کنید یا ویژگی‌هایی مثل نور، کنتراست رنگ و شفافیت را تغییر بدهید. 
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وب سایت‌های فوق برای ویرایش‌های ساده کاربرد دارند. اگر قصد دارید ادیت‌های پیشرفته‌ روی عکس‌هایتان بزنید، باید از طراحان گرافیک برای این کار درخواست کنید.

۵. سایت‌های خبری
پدرها این روزها هنوز هم روی مبل می‌نشینند و اخبار را مرور می‌کنند، اما تفاوت آن‌ها با سال‌های قبل این است که به جای اینکه روزنامه یا کنترل تلویزیون در دست داشته باشند، گوشی موبایلشان را به دست گرفته‌اند! خبرها را هم می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کرد و هم از طریق سایت‌های خبری. اما همه منابع خبری موثق نیستند. پس بهتر است برای مدتی، خبرهای چند سایت مختلف را بررسی و مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها همیشه اخبار موثق را منتشر می‌کند. سپس آن سایت را به عنوان منبع مطالعه اخبار روزانه انتخاب کنید.
در ادامه به لیستی از سایت‌های ارائه‌دهنده اخبار اشاره می‌کنیم:
کلام آخر؛ اینترنت یک دستیار تمام وقت در کنار شماست
در این مقاله، لیستی از پرکاربردترین سایت‌هایی که تقریباً همه افراد به آن‌ها نیاز دارند را ارائه دادیم، اما این لیست به همین موارد محدود نمی‌شود. اینترنت آنقدر گسترده است که احتمالا می‌تواند تمام نیازهایتان را برآورده کند. از همان صبح که بیدار می‌شوید، می‌توانید صبحانه‌تان را به صورت اینترنتی سفارش بدهید، با تاکسی اینترنتی به محل کارتان برسید، در طول کار هم ممکن است از اینترنت استفاده کنید و بعد از کار هم به خانه برمی‌گردید و با اینترنت خودتان را سرگرم می‌کنید. 
خواسته یا ناخواسته، شما بخشی از زمان خود را آنلاین هستید؛ پس لازم است لیستی از سایت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را ذخیره داشته باشید و در طول روز برای کارهایتان از آن‌ها استفاده کنید. اگر از قبل سایت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را بشناسید، دیگر نیازی نیست مدت زیادی به دنبال یک منبع معتبر بگردید.  
 


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید