پنج اپلیکیشن برتر یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

بهترین برنامه های یادگیری زبان انگلیسی


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در دنیای پرشتاب و تکنولوژیک امروزی، مردم از قومیت‌ها و زبان‌های مختلف بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر در تعامل هستند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید با دنیای امروز همراه باشید، یادگیری یک زبان دیگر می‌تواند اولین قدم برای شما باشد. یادگیری زبان دوم نه تنها می تواند مزایای شخصی زیادی در زندگی شما داشته باشد، بلکه می تواند تأثیر عمیقی بر روابط شما با دنیای اطرافتان نیز داشته باشد. شکی در این نیست که اگر می خواهید سبک زندگی آگاهانه ای داشته باشید، با یادگیری زبان دیگری مزایای زیادی در انتظار شما خواهد بود. در میان زبانهای مختلف جهان، زبان انگلیسی سومین زبان پرتکلم در جهان توسط افراد بومی است. با این حال، وقتی کل افرادی را که به عنوان زبان دوم، سوم یا چهارم انگلیسی صحبت می کنند را در نظر بگیریم قطعاً انگلیسی پرمخاطب ترین زبان در سراسر جهان است! در حال حاضر حدود 1.5 میلیارد نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند. در این مقاله از ایران تاپ فایو برآنیم تا پنج تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان را به شما معرفی نماییم.

1. نرم افزار آموزش زبان Duolingo
این برنامه از محبوب ترین برنامه های موجود در بازار است، Duolingo برای مبتدیان بسیار توصیه می شود. تنها با 20 دقیقه در روز می توانید کم کم با انجام بازی های کوتاه انگلیسی یاد بگیرید. بر اساس موضوعات مختلف، شما می توانید تا هفت کلمه جدید را در هر مبحث یاد بگیرید و پس از اتمام درس امتیاز مهارت کسب می کنید. Duolingo یکی از بهترین برنامه های رایگان آموزش انگلیسی است. در این نرم افزار گرامر، تلفظ، واژگان، عبارات و اصطلاحات مکالمه انگلیسی آموزش داده می شود. نکته ی بسیار مثبت در مورد این برنامه این است که پیشرفت روزانه شما به صورت خودکار بررسی و ردیابی می شود و گزارش پیشرفت شما را در پایان هر درس اعلام می کند.
2. نرم افزار آموزش زبان Babbel
یکی دیگر از برنامه های زبان بسیار محبوب این برنامه آموزش زبان است و چنانچه می خواهید مهارت های مکالمه اولیه را به دست آورید، برای شما بسیار موثر است. تمرکز Babbel بر واژگان است، بنابراین به جای حفظ کردن کلمات، بهتر زبان را درک می کنید. درس ها در موضوعات دنیای واقعی تقسیم می شوند، به این معنی که تضمین می کند که می توانید مکالمات قابل درک را زودتر شروع کنید. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا با تکمیل و تکرار عبارات، زبان را درک کنند. این برنامه شامل چهار رویکرد مختلف است که شامل تشخیص صدا ، تشخیص تصویر ، املا و پر کردن جاهای خالی است. Babbel بیشتر بر کیفیت یادگیری تمرکز کرده است. در دروس مختلف این برنامه مباحث مربوط به دنیای واقعی مطرح شده است که موجب می شود یاد بگیرید که چگونه خود را معرفی کنید، غذا سفارش دهید و در سفر مکالمات ساده انجام دهید.

3. نرم افزار آموزش زبان FluentU
برنامه FluentUکاملاً منحصر به فرد است، زیرا از ویدیوهای جذاب دنیای واقعی استفاده می کند. مانند آگهی های بازرگانی و اخبار، تا آنها را به تجربیات یادگیری انگلیسی خود تبدیل کنید. یادگیری زبان انگلیسی همانطور که در زندگی واقعی صحبت می شود نیز به شما کمک می کند تا لهجه خوبی را بدست آورید. FluentU به شما کمک می کند تا به راحتی در طول زمان به زبان و فرهنگ انگلیسی عادت کنید. شما انگلیسی را همان گونه که در زندگی واقعی صحبت می شود یاد می گیرید. FluentU تماشای فیلم های انگلیسی زبان را بسیار آسان می کند. شما با کلیک روی هر کلمه ای می توانید تعاریف و مثال های مفید مرتبط را ببینید. همچنین در هر ویدئو آزمونی طراحی شده است تا آموخته های شما را مورد ارزیابی قرار دهد. بهترین بخش برنامه این است که واژگانی که در هر ویدئو یاد می گیرید، ردیابی می شود و برنامه به شما مثال ها و فیلم هایی بر اساس کلماتی که قبلاً آموخته اید پیشنهاد می کند.
4. نرم افزار آموزش زبان Hello-Hello English
Hello-Hello English که به عنوان "بزرگترین پلت فرم یادگیری انگلیسی" در آسیا شناخته می شود، برنامه ای است که به زبان انگلیسی گفتاری شناخته می شود. در این برنامه می توانید با استفاده از فرهنگ لغت دو زبانه آن، مهارت های خواندن، نوشتن و گوش دادن خود را تقویت کنید. این برنامه می توانند راهی عالی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی یا تقویت مهارت های موجود شما باشند. همچنین می توانند مکمل خوبی برای هر شکل دیگری از یادگیری باشد که در حال حاضر دارید. 
در برنامه Hello-Hello English شیوه ای جالب برای آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان طراحی شده است. در این برنامه تمرین ها و فعالیت ها گاهی به صورت ویدئو یا انیمیشن هایی وجود دارند و در بعضی مواقع باید مکالمات کوتاهی انجام دهید. در این اپلکیشن بیشتر از 30 درس مختلف برای تقویت و بهبود مکالمه وجود دارد. این نرم افزار دارای امکان جالبی است به این صورت که اگر سوالی برایتان پیش آید می توانید به طور مستقیم از یک معلم زبان انگلیسی آن را سوال کنید،این مورد باعث محبوبیت بیشمار این برنامه در دنیا شده است.

5. نرم افزار Rosetta Stone
نرم افزار Rosetta Stone یکی از معروف ترین نرم افزارهای آموزش زبان است که روشی که از آن استفاده می کند کاملاً منحصر به فرد است، زیرا Rosetta Stone هیچ ترجمه ای به زبان خودتان به شما نمی دهد. شما در زبان غوطه ور هستید و هیچ راهی جز یادگیری آن وجود ندارد! این برنامه شامل تمرین هایی است برای کمک به آشنایی شما با کلمات کلیدی ، قبل از اینکه بخواهید بدنبال ساخت عبارات و جملات بروید. Rosetta Stone یک برنامه بسیار متفاوت نسبت به سایر اپلیکیشن های موجود در بازار است که برای یادگیری زبان انگلیسی به شیوه ای متفاوت عمل می کند. این برنامه قابل استفاده برای همه افراد است و هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن به مدت بیست سال است که توسط میلیون ها کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و مطالب و دروس موجود هر ساله توسط اساتید برتر مورد بررسی قرار می گیرد و آپدیت می شوند و برای هر دو سیستم عامل انروید وIOS قابل استفاده است. 

سخن پایانی:
یادگیری یک زبان خارجی به دلیل زمان و انرژی که برای یادگیری آن نیاز دارد می تواند کاری دشوار باشد. برای اینکه کارها کمی برای شما آسان شود، یادگیری زبان خارجی از طریق نرم افزارهایی که امروزه طراحی شده اند، ممکن است راه حلی مفید باشد. استفاده از نرم افزار برای یادگیری یک زبان خارجی مزایای زیادی دارد. با یادگیری یک زبان خارجی با استفاده از طریق نرم افزار، می توانید با سرعتی که برای شما مناسب است پیش بروید و اگر با برنامه درسی خاصی مشکل دارید، لازم نیست نگران یادگیری آن قبل از آمدن درس بعدی در روز بعد باشید. هیچ برنامه مشخصی برای اینکه چه زمانی باید یک برنامه درسی خاص را یاد بگیرید، وجود ندارد، که این مساله می تواند استرس زیادی را هنگام یادگیری یک زبان جدید از بین ببرد. بعلاوه خرید نرم‌افزار برای یادگیری زبان دیگر به‌مراتب در مقایسه با پرداخت هزینه برای رفتن به کلاس زبان ارزان‌تر است. به این ترتیب می توانید در حین یادگیری زبان در پول خود نیز صرفه جویی کنید. بنابراین دفعه بعد که به یادگیری یک زبان خارجی فکر می کنید، حتما بسراغ استفاده از یکی از نرم افزارهای آموزش زبان بروید. در این مقاله از ایران تاپ فایو پنج تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان را به شما معرفی کردیم. شما از چه نرم افزارهایی یادگیری زبان استفاده می کنید؟! خوشحال میشویم تا ما را از تجربیات خود در این زمینه بهره مند نمایید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید