پنج برنامه پرطرفدار ادیت عکاسی بین ایرانیان

برنامه‌های ادیت عکس که هرکسی باید حداقل یکی از آنها را روی گوشی همراهش نصب داشته باشد


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در دوران ایجاد محتوای دیجیتال، ابزارهای ویرایش عکس برای افرادی که به دنبال بهبود تصاویر خود هستند، به یک عضو جدا نشدنی از گوشی همراه و یا لپ تاپ هایشان تبدیل شده است. البته باید در نظر داشت با سرعتی که شبکه‌های اجتماعی این روزها دارند نسخه موبایلی این برنامه‌ها روز به روز بهبود یافته و بیشتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرند. لذا در این مقاله تمامی مواردی که لیست شده‌اند، متعلق به تلفن همراه خواهند بود. البته که اکثر این اپلیکیشن ها نسخه های بهبود یافته و گسترده تری برای ویندوز هم دارند. 
به طور کلی مهم نیست شما با چه نیتی به سراغ ابزارهای ادیت عکس می روید. چه آنان که برای روتوش چهره خود به این اپلیکیشن ها رو می آورند و چه افرادی که به دنبال تنظیم نور و رنگ عکس های منظره خود با این اپلیکیشن ها کار میکنند، از نتیجه کار راضی خواهند بود. پس زمان را بیش از این تلف نکنید و بیاید این جهان گسترده را با هم بهتر بشناسیم.

 
1. برنامه کاربردی لایت روم light room
البته نام کامل این برنامه adobe photoshop lightroom cc است که در بین طرفداران و مصرف کنندگان که اغلب آنان هم از عکاسان یا افراد هنری یا بلاگرها هستند، با نام لایت روم شناخته می شود. 
یکی از جذابیت‌های این اپلیکیشن استفاده از pre-setها است. بدان معنی که یک عکاس یا ادیتور عکس، تعدادی فیلتر مثل عمق عکس، میزان روشنایی، میزان سایه و هایلایت ها و … را به شکل مشخص ذخیره کرده و سپس برای شما ارسال می کند. حال کافیست تا شما که یک عکاس یا ادیتور آماتور هستید، با فشار یک دکمه دقیقا همان فیلترها و رنگها را روی عکس خود تجربه کنید. 
کمپانی ادوبی که این نرم افزار را ساخته است قطعا یکی از قوی ترین شرکت های جهان در زمینه تولید نرم افزارهای ادیت تصاویر است، این کمپانی در ابتدا با استفاده از برنامه فوتوشاپ معروف و محبوب شد. یکی دیگر از جذابیت‌های لایت روم، شباهت محیط آن به فوتوشاپ و همچنین یکپارچگی با این برنامه است. در پایین عکسی از محیط کاربری این برنامه مشاهده می‌کنید. 
2. برنامه pixlr
پیکسلر (Pixlr) به شما امکان می‌دهد تا به راحتی تصاویر خود را ویرایش کنید و افکت‌ها و فیلترهای مختلف را به تصاویر اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن قدرت پشتیبانی آن از انواع فرمت ها از جمله  JPEG، PNG، و TIFF است. همچنین برای این برنامه لایه ها تعریف شده اند تا به راحتی بتوانید سایه‌ها و متون را روی عکس خود به شکل طبیعی قرار دهید و سپس مستقیماً از طریق خود برنامه آنها را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام منتشر کنید. 
این برنامه را میتوان نسخه ابتدایی اپلیکیشن های ادیت عکس دانست. زمانیکه اینستاگرام هنوز به قدرت امروزی نرسیده بود، این برنامه در سال های 2014 تا 2017  میان جوانان و بسیار محبوبیت داشت. اگرچه این برنامه هنوز هم دانلود بالایی دارد و موردپسند افراد زیادی است. 

3. برنامه محبوب و شناخته شده snapseed
snapseed، یک اپلیکیشن موبایل توسعه یافته توسط گوگل است. اقبال این اپلیکیشن بین ایرانیان را می‌توان به دلیل کاربری ساده و اصطلاحاً user friendly بودن این برنامه دانست. این برنامه در عین سادگی، امکانات زیادی در اختیار شما قرار میدهد. ویژگی جالب این اپلیکیشن قابل دسترس بودنش برای پلتفرم‌های اندروید و iOS است. 
همچنین این برنامه نسخه پرمیوم یا پرداخت درون برنامه‌ای ندارد که همین امر، آن را برای کاربران ایرانی محبوبتر ساخته است. کافیست اینبار که به فکر آپلود کردن پست یا استوری در اینستاگرام افتادید، عکس مدنظرتان را در این برنامه بارگذاری نمائید تا یک نسخه جذاب از آن را تحویلتان بدهد. شما با اسنپ سید به راحتی به دنیایی از فیلترها دسترسی خواهید داشت. 
4. پیکس آرت picsart - برنامه ای که در موبایل هر عاشق عکسی پیدا میشود 
پیکس‌آرت گرچه سالهاست که در این حوزه فعالیت میکند اما نه تنها قدیمی نشده بلکه  به ویژه در میان نسل جوان ایران محبوبیت بسیاری را کسب کرده است. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد که علاوه بر ویرایش عکس‌های خود، ابتکارات خود را با جامعه‌ای از افراد با افکار مشابه به اشتراک بگذارند. دسترسی به یک دسته وسیع از فیلترها، افکت‌ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، پیکس‌آرت را به یک انتخاب چندکاره برای بیان خلاقیت تبدیل کرده است.
چه تولیدکننده محتوا باشید و چه یک هنرمند، چه به عکاسی و ادیت علاقه داشته باشید، نحوه استفاده بسیار ساده این اپلیکیشن در کنار امکان ادیت کردن چهره و بدن، حتما شما را وسوسه خواهد کرد تا حداقل یک بار تصویری را با استفاده از آن روتوش کنید. برای تیم ایران تاپ فایو خوشحالی بزرگی است که روی عکسهای ادیت شده شما با استفاده از پیکس آرت، تگ شود!

5. اپلیکیشن کاربردی youcam makeup - بهترین برنامه برای ادیت چهره 

چهار برنامه ای که تا به اینجای لیست از آنها گفتیم همگی به منظور ادیت کلیت عکس به کار میرفتند. اما اپلیکیشن youcam makeup به طور خاص برای روتوش چهره پدید آمده است. به دنبال آرایش خاص هالووینی میگردید؟ یا میخواهید بدانید اگر ابروهای نازک داشته باشید، چهره تان چه تغییری میکند؟! شاید عکس زیبایی دارید که از کرم پودر و کانتور روی صورتتان رضایت ندارید، اینجا دقیقا همان مرحله‌ای است که این اپلیکیشن به کارتان خواهد آمد. 
در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از آپشن های این برنامه نیازمند ارتقا سطح کاربردی و پرداخت درون برنامه‌ای با استفاده از پی پال، ویزا یا مسترکارت می باشد. بنابراین ممکن است نتوانید از تمامی فیچرهای این برنامه استفاده کنید. اما همان نسخه پایه تا حدود بسیاری پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. 
سخن پایانی:
بسیاری از اندیشمندان وجود ابزارهای روتوش را برای سلامت روان قشر جوان جامعه مضر میدانند. چرا که منجر به افزایش انتظار افراد از سطح زیبایی خود میشود، اما نمیتوان منکر اهمیت این ابزارها در زندگی پر سرعت و شلوغ و دیجیتال این روزها شد. در این مقاله پنج نمونه از ابزارهای پرطرفدار روتوش عکس را با هم بررسی کردیم و برای سخن پایانی باید بگوییم با پیشرفت روزانه قابلیت های اینستاگرام، در حال حاضر این شبکه نیز قابلیت بالایی برای روتوش تصاویر دارد. 
کدام یکی از اپلیکیشن های معرفی شده برای شما کارآمدتر بودند؟ خوشحال میشویم خواننده نظرات شما در بخش کامنت ها باشیم. سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما دعوت می‌نمائیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید