معرفی برترین کانال های لایف هک (ترفندهای روزمره)

ویدیوهایی که احتمالاً بیش از حد تصور به کارتان خواهند آمد!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حتماً برایتان پیش آمده که گاهی در امور شغلی، خانوادگی و یا کارهای روزانه به دنبال یک راه  میان بر باشید. بعنوان نمونه فکر کنید که در طبیعت هستید و می خواهید به راحتی آتش روشن کنید یا اینکه بدانید چگونه میتوان با فشردن چند دکمه سرعت کامپیوتر را چند برابر کرد. شاید هنگام تعویض لاستیک ماشین با خودتان فکر کنید از یک لاستیک پاره شده چه بهره دیگری میتوان برد؟!
پاسخ به تمامی این سوالات این روزها در قالب ویدیوهایی اغلب کوتاه و تحت عنوان لایف هکها در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب دست به دست میشوند. لایف هک ها می توانند برای شما نجات دهنده باشند. چرا که ترفندها و نکات ساده ای را  به شما آموزش می دهند، که می توانند با صرفه جویی در زمان، پول و انرژی در تمام زمینه های زندگیتان کمک کنند. در مقاله امروز ایران تاپ فایو به سراغ معرفی پنج کانال لایف هک رفته ایم که از  پروژه های DIY، هک های آشپزی و نکات سفر تا نکات تکنولوژی را شامل می شوند. پس یک قلم و کاغذ بردارید و همراه ما باشید تا بهترین کانال های لایف هک را به شما معرفی کنیم.
 

1. کاردستی 5 دقیقه ای و یا 5-Minute Crafts 

5-Minute Crafts با بیش از 100 میلیون مشترک، یکی از محبوب ترین کانال های لایف هک در یوتیوب است. همچنین احتمالاً تعجب می کنید اگر بدانید این برنامه، پنجمین صفحه پر فالوور فیس بوک است! این کانال طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد، از پروژه های خودت انجام بده (یا DIY) و هک های خانگی گرفته تا نکات مد و زیبایی. همانطور که از اسمش پیداست، هر ویدیو معمولا کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و در همان مدت زمان کوتاه، راه حل های سریع و آسان برای مشکلات روزمره به شما معرفی می کند.
سبک ضبط ویدیوهای این کانال هم منحصر به خودش است، اغلب اوقات دوربین روی چهارپایه گذاشته شده و تنها بر اشیاء متمرکز می شود. شما بیشتر دستهایی را می بینید که در کادر ظاهر می شود و هک لایف ها روی مواد غذایی یا آرایشی انجام میدهد. ناگفته نماند این سبک بعدها توسط افراد زیادی تقلید شد.
2. کانال یوتیوب تروم تروم Troom Troom
عجیب است اما از منشا یا مالکین کانال تروم تروم که امروزه بیش از 50 میلیون مشترک دارد، اطلاعات چندانی در دسترس نیست. این کانال آموزشی در سال 2015 شروع به فعالیت کرد و اغلب ایده های عجیب غریب لایف هک را با چاشنی طنز به اشتراک می گذاشت. احتمالاً به خاطر همین سبک غیر تکراری خیلی سریع معروف شد. 
بازیگران اصلی ویدیوهای تروم تروم دو کاراکتر ساختگی به نام های «دالی» و «سر قرمز» هستند. سبک فیلمبرداری تروم تروم بسیار جالب و خاص است. بیشتر از رنگ های جیغ و بسیار روشن استفاده میکند و شاید همین امر یکی از دلایل پخش ویروسی ویدیوهای این گروه در فضای مجازی است.
البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که برخی از مردم معتقدند این ویدیوها برای کودکان نامناسب هستند و تشویق کننده رفتارهای خطرناک محسوب میشوند. 
3. کانال یوتیوب DaveHax لایف هک با چاشنی علم
DaveHax کانالی است که توسط Dave Hax، مهندس سابق ناسا ایجاد شده است. این کانال بر روی هک های زندگی مبتنی بر علم، آزمایش ها و باورهای علمی تمرکز دارد. DaveHax یک منبع عالی برای یادگیری در مورد مسائل  علمی و پدیده های روزمره است. این مهندس سابق ناسا اغلب از آزمایش های شخصی خود برای نشان دادن نکات علمی استفاده می کند.
این کانال در درجه اول بر نمایش لایف هک ها و ابزارهایی برای آشپزی، تمیز کردن و موارد دیگر تمرکز دارد. دستور العمل های علمی، اسباب بازی های فیجت و آزمایش های ساده از جمله چیزهایی هستند که شما در این کانال میتوانید پیدا کنید.
اما شاید برایتان سوال باشد که دیو هکس کیست؟
DaveHax متولد: 4 مارس 1970  است و در حال حاضر 54 سال سن دارد. از طریق این لینک به ویدیوهای او میتوانید دسترسی داشته باشید. 

4. کانال لایف هک. Lifehackster

Lifehackster کانالی است که توسط Ian Burns، از علاقه مندان به لایف هک ایجاد شده است. این کانال طیف گسترده ای از موضوعات، از هک بهره وری تا نکات سفر را پوشش می دهد. ویدیوهای ایان اغلب طنز و سرگرم کننده هستند و همین موضوع آنها را به راهی عالی برای یادگیری در مورد هک های جدید زندگی تبدیل می کند.
LifeHackster Channel یک کانال بررسی فنی برای امنیت خانه به ویژه دوربین های امنیتی و محصولات خانه هوشمند است. این کانال بر بررسی محصولات، بروز رسانی محصول، ویدیوهای مقایسه و بررسی بلند مدت متمرکز است. تا خانه شما را به امن ترین نقطه تبدیل کند. در حال حاضر این کانال یوتیوبی بیشتر در همین زمینه فعال است و حتی وبسایتی برای خرید این دسته از وسایل نیز راه اندازی کرده است.
یکی دیگر از ویژگی های این وبسایت و کانال یوتیوب، بررسی طولانی مدت محصولاتی است که آزمایش شده اند و بررسی می کنند که آیا آنها در سال های آینده ماندگار می باشند یا خیر؟!
5. کانال دوست داشتنی BuzzFeed Life
BuzzFeed Life کانالی است که توسط BuzzFeed Media ایجاد شده است. این کانال طیف گسترده ای از موضوعات، از نکات مد و زیبایی گرفته تا هک های غذایی و سفر را پوشش می دهد. ویدیوهای BuzzFeed Life اغلب دلچسب و سرگرم کننده هستند و همین موضوع آنها را راهی عالی برای گذراندن زمان می کند.
این کانال در حال حاضر بیش از 20 میلیون مشترک دارد و به همین سبب وب سایتی را نیز راه اندازی کرده است که در بخش وبلاگ درباره موضوعاتی از قبیل مشکلات نسل زد، روش های کارآمد برای تعویض لاستیک، آشپزی در طبیعت و … مقاله قرار میدهد. 
شاید این دسته از ویدیوها جالب به نظر بیایند، اما نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2014 نشان داد که در ایالات متحده، BuzzFeed بدون در نظر گرفتن سن یا وابستگی سیاسی، توسط اکثر پاسخ دهندگان به عنوان یک منبع غیر قابل اعتماد در نظر گرفته می شود!
شاید حق با این افراد باشد و نباید به هر چیزی که در اینترنت می بینیم، اعتماد کنیم. 
سخن پایانی:
مهم نیست در حال انجام چه کاری هستیم، در هر صورت با چاشنی خلاقیت و صرف کمی زمان میتوان راهکارهای ساده تری برای انجام امور پیدا کرد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید محتوا از هر زمان دیگری راحت تر شده است، کانال های یوتیوب، پیج های اینستاگرام و وب سایتهایی هستند که با معرفی همین میاانبرها و هک های زندگی به ما یاد میدهند در شرایط خاص چگونه از کمترین امکانات، بیشترین بهره را ببریم.
در مقاله امروز لیستی از پنج کانال پرطرفدار و درجه یک لایف هک را معرفی نمودیم. به نظر شما نام کدام کانال در این لیست از قلم افتاده؟ نظرات خود را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید