کافه‌هایی در تهران که بهشت فریلنسرها هستند!

7 کافه در شهر تهران برای دورکارهایی که سرعت اینترنت خوبی دارند!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

این روزها که نسل زد وارد فضای کار شده‌اند، اولین انتخابشان دورکاری است. خصوصا بعد از دوره کرونا که دورکاری و ریموت برای بیزنس‌ها رایج شد، تقاضا برای کار کردن از منزل برای جوانان بسیار بالا رفت. اما کار کردن در فضای منزل ممکن است خسته کننده به نظر برسد.
تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند که تقاضا برای کار کردن در فضایی شبیه به کافه‌ها افزایش یابد و در نتیجه کافه‌های زیادی زیرساخت خود را برای این دسته از افراد آماده کنند. از جمله این موارد می‌توان به سرعت بالای اینترنت، در دسترس بودن پریز برق برای تمامی میزها، امکان استفاده طولانی مدت از میز، مقرون به صرفه بودن منوی کافه، ایجاد احساس امنیت در مشتریان، داشتن پرسنلی خوش اخلاق و فضای دوستانه آنها اشاره کرد. 
در این مقاله از ایران تاپ فایو به سراغ معرفی 7 کافه در تهران رفته‌ایم که بهترین مکان‌ها برای کار با لپ تاپ هستند. سعی کردیم تمامی مناطق در تهران را پوشش دهیم. بنابراین نگران نباشید اگر در مرکز شهر زندگی نمی‌کنید. اکثر نام‌های ذکر شده در این لیست با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی هستند.

 

1. وی کافه 

یافتن مکان مناسب برای کار از راه دور برای بهره وری و خلاقیت ضروری است. تهران، پایتخت پر جنب و جوش ایران، دارای کافه‌های متنوعی است. یکی از معروف‌ترین کافه‌ها برای دورکاران، دانشجویان و حتی کارمندانی که برای بعد از 9 ساعت کار کردن به دنبال فضای خوبی برای استراحت هستند، وی کافه است. 

وی کافه در تهران شعبات متعددی دارد. وی کافه شعبه فلسطین در دو طبقه با داشتن منوی متنوع در خدمت تمامی افرادی است که نیاز دارند در فضایی امن و آرام به کارهایشان بپردازند. کلاس قیمتی آن را می‌توان متوسط به بالا در نظر گرفت. سیگار کشیدن در فضای این کافه ممنوع است، اما چنانچه سیگاری هستید، می‌توانید به پشت بام یا حیاط پایینی آن مراجعه کنید. 
همچنین این کافه یک شعبه در خیابان پاسداران تهران و برج سام دارد که برای اطلاعات بیشتر از قیمت های منو و ساعات سرویس دهی میتوانید به وبسایت‌شان سری بزنید.

 

2. کافه کتاب ققنوس 
همانطور که از نام این کافه پیداست، قرار است با تعداد زیادی کتاب و افراد کتاب دوست مواجه شوید. بنابراین محیط این کافه آرام و موزیک‌های اغلب آرام و بی کلام در آن پخش میشوند. پس اگر نیاز به کافه‌ای در مرکز شهر دارید که حسابی آرام و دنج باشد و پریز برق از دغدغه‌هایتان نباشد، کافه کتاب ققنوس انتخاب مناسبی است. 

ققنوس در خیابان وصال واقع شده است و به غیر از روزهای جمعه، همه روزه از ساعت هشت و نیم صبح لغایت ده شب میزبان مهمانان خود می‌شود. در ققنوس روی بار گرم و عصاره گیری قهوه، حساب ویژه‌ای باز می‌شود. بنابراین بد نیست یک لیوان لاته گرم سفارش دهید و در حین کار از طعمش لذت ببرید! به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به صفحه کافه کتاب ققنوس سری بزنید.

 

3. کافه هزار افسان 
کافه حیات هزار افسان بیشتر یک پروژه گردشگری است تا یک کافه! اگر به دنبال یک فضای سرسبز و آرام هستید که در این هوای گرم، فواره‌های همیشه روشن داشته باشد و جوی روان آب از کنار میزتان رد شود، بهترین انتخاب هزار افسان است که در خیابان بزرگمهر واقع شده است. این کافه نزدیک به 3 اتاق خصوصی با دیزاین‌هایی بسیار خاص و زیبا دارد که آنجا را به یک مکان مناسب برای جلسات کاری و یا حتی تولدهای دوستانه مناسب می‌کند.

اگر به هزار افسان سر زدید حتما کلد برو و براونی داغ با بستنی را امتحان کنید. کلاس قیمتی تقریبا متوسط است و از هر میز تا سه ساعت می‌توانید استفاده کنید. چنانچه کافه در زمان خلوتی خود باشد، حتی می‌توانید زمان بیشتری هم میز را اشغال کنید. 
حواستان باشد، نزدیک این کافه جای پارک به سختی پیدا می‌شود، بنابراین ترجیحا با وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو خودتان را به مرکز شهر و خیابان بزرگمهر برسانید. ساعت کاری کافه از 9 صبح آغاز می‌شود.


4. کافه پروژه د
این کافه را میشود به نوعی یک فضای کار اشتراکی دانست که میزکارهای بزرگی در اختیار مشتریان قرار میدهد. چنانچه ساکن غرب هستید و نمیخواهید گرفتار ترافیک و طرح ترافیک مرکز شهر شوید، احتمالا بهترین جایی که می‌توانید به آن سر بزنید، کافه پروژه د است که در شهرک غرب و خیابان سیمای ایران واقع شده است. 

اگر سحرخیز هستید و به دنبال کار کردن از نخستین ساعات روز می‌گردید، پروژه د انتخاب خوبی است چرا که ساعت کاری خود را از 7 صبح شروع می‌کند و تا 11 شب برای پذیرایی از مهمانان، با لبخندی گرم خوش آمد می‌گوید.

 

5. کافه شهر کتاب فرشته 

خیابان شریعتی را که به سمت شمال امتداد می‌دهید، کمی بعدتر از باغ سفارت انگلستان، یک کتاب فروشی با ویترینی سفید رنگ و بزرگ خودنمایی می‌کند، که یکی از دنج ترین نقاط شمال شهر محسوب می‌شود. این شهرکتاب در حیاط خود، کافه‌ای را جا داده است که خوشمزه‌ترین پنینی و لیمونادها را ارائه می‌دهد و در عین حال برای تمام کسانی که میخواهند چند ساعتی از محیط کار یا منزل دور باشند، اما در عین حال با لپ تاپ خود کار کنند یا تفکراتشان را روی کاغذ بیاورند، مناسب است.

کافه شهرکتاب فرشته، که این روزها با نام کافه روسیو فعالیت می‌کند، از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب میزبان شما عزیزان است. راستی چنانچه به این مکان در شمال تهران سر زدید، حتما آیس کارامل ماکیاتو را امتحان کنید!

 

6. کافه روبرتو 
کافه روبرتو در شمال شرقی تهران یعنی خیابان پاسداران، تقاطع گیلان واقع شده است. سرعت وای فای واقعا رضایت بخش است و همه روزه کیک‌ها و شیرینی‌های پخت خودشان را سرو می‌کنند. قیمت نسبت به سرویس‌دهی مناسب است و اگر در صندلی‌های نزدیک به دیوار بنشینید، می‌توانید از پریزهای برق استفاده کنید.

این کافه نیز مانند وی کافه امکان سیگار کشیدن داخل سالن را ندارد، اما در فضای ورودی آن مکانی برای افراد سیگاری تعبیه شده است. در روبرتو نباید نگران ساعاتی که میز را اشغال می‌کنید، باشید. همچنین می‌توانید با خیال راحت گوشی و لپ تاپ خود را روی میز بگذارید و برای قدم زدن به خیابان سرسبز روبرویی بروید تا ذهنتان برای انجام پروژه‌ها اندکی باز شود. 


7. کافه بیتر سوییت
این کافه برای فریلنسرها مناسب‌ترین انتخاب در محدوده خیابان کریمخان است. فضای داخلی کافه بیتر سوییت حسابی دنج و دوستانه است و محدودیتی برای نشستن ندارد. اسموک فری است و درباره ماکتل‌هایی که سرو می‌کند، حسابی ادعا دارد. این کافه از حدود 8 صبح آماده خدمت رسانی است. 
از چیزکیک نیویورکی که در این مکان سرو می‌شود، حسابی لذت ببرید و سرعت وای فای را جزو جذابیت‌های کافه حساب کنید!

سخن پایانی:
چه دانشجو باشید، چه فریلنسر، چه یک کارمند تمام وقت که برخی روزها را به شکل ریموت فعالیت می‌کند، همیشه خوب است به مکانی به غیر از خانه برای کار کردن و درس خواندن بیاندیشید. چرا که حضور در یک مکان جدید می‌تواند به افزایش خلاقیت شما کمک شایانی کند.
در این مقاله از ایران تاپ فایو تلاش کردیم از جنوب تا مرکز و شمال تهران را در یک نظر بررسی کنیم و بهترین کافه‌های هر منطقه جغرافیایی برای افرادی که به دنبال کار کردن با لپ تاپ در کافه هستند را معرفی کنیم. به نظر شما نام کدام کافه‌ها در این لیست جا افتاده است؟!

سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید