معرفی ۵ تا از بهترین VPNهای ایران

ساده‌ترین روش‌ها برای دسترسی به اینترنت آزاد جهانی


Admin Irantop شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳

کار کردن با اینترنت در ایران با سایر نقاط دنیا متفاوت است. بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌ها ایران را نمی‌شناسند و به کاربران ایرانی اجازه دسترسی نمی‌دهند. بعضی از پلتفرم‌ها هم بخاطر تحریم‌ها به کاربرهای ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. گروهی از پلتفرم‌ها هم از طرف ایران فیلتر شده‌اند و با وجود عدم محدودیت از طرف توسعه‌دهنده‌ها، کاربران با آی‌پی ایران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تغییر آی‌پی و استفاده از سرورهای کشورهای خارجی به کمک اپلیکیشن‌های VPN یکی از روش‌های کاربردی برای دسترسی به اینترنت آزاد جهانی است. این دومین سری از مقالات معرفی بهترین VPNها در ایران تاپ فایو است. در این مقاله بهترین فیلترشکن‌هایی که در ایران با اینترنت‌های مختلف کار می‌کنند را معرفی می‌کنیم.


۱. فیلترشکن V2ray
اپلیکیشن V2rayNG یکی از محبوب‌ترین فیلترشکن‌های اخیر ایران است و کاربرهای بسیاری دارد. این اپلیکیشن هم نسخه ویندوز و هم اندروید دارد. کاربرهای آیفون هم می‌توانند با استفاده از برنامه‌هایی مثل NapsterNet یا Stresand از سرورهای V2rayNG استفاده کنند. برای استفاده از این فیلترشکن ابتدا باید نسخه برنامه‌ای که با سیستم عامل شما سازگار است را نصب کنید. سپس باید کد سرور مخصوص برنامه را کپی کنید و به برنامه بیفزایید. سرورهای V2rayNG هم به‌صورت رایگان و هم پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این سرورها معمولا در بستر اپلیکیشن تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند. 
V2rayNG با اکثر اینترنت‌های ایران سازگاری دارد. البته باید دقت داشته باشید که سرورهای این برنامه حجم مشخصی دارند و بعد از اتمام حجم، باید تمدید یا تعویض شوند. در صورت استفاده از سرورهای رایگان، احتمالا حجم آن‌ها خیلی زود تمام می‌شود؛ در نتیجه باید سرورهای جدید را جایگزین کنید. اما با خرید سرور اختصاصی می‌توانید به اندازه حجم مورد نیازتان هزینه بپردازید و با سرعت بالا استفاده کنید. تعداد کم کاربران در سرورهای اختصاصی باعث می‌شود V2rayNG سرعت خیلی بیشتری نسبت به سرورهای رایگان داشته باشد.

 
۲. فیلترشکن Psiphon
سایفون یکی از مشهورترین VPNهایی است که در کشورهای کنترل‌کننده اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایفون نسخه اندروید، ویندوز و آیفون دارد و می‌توان در تمام سیستم‌ها از آن استفاده کرد. کاربری سایفون به شرکت‌ ارائه‌دهنده اینترنت و منطقه‌ای که در آن از برنامه استفاده می‌کنید، بستگی دارد. این فیلترشکن معمولا با اینترنت‌هایی که پهنای باند قابل قبولی دارند، نیاز کاربران را پاسخ می‌دهد. 
برای کار با سایفون تنها کافی است اپلیکیشن آن را در دستگاه خود نصب کنید. سایفون بعد از باز شدن برنامه به‌صورت خودکار به دنبال بهترین سرور برای اتصال می‌گردد، اما اگر در حال جستجو نبود، فقط کافی است روی گزینه «Connect» کلیک کنید. بعد از اتصال، علامت وسط صفحه سبز می‌شود. سایفون به‌صورت خودکار به بهترین سرور وصل می‌شود، اما اگر بعد از چند دقیقه اتصال برقرار نشد، خودتان به‌صورت دستی کشورهای مختلف را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا وصل شود. کشوری که به آن متصل شدید را حفظ کنید و برای دفعه‌های بعدی، از همان اول به سراغ سرورهای همان کشور بروید.

 
۳. فیلترشکن Ostrich VPN
فیلترشکن Ostrich برای گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های اندروید و IOS طراحی شده است. Ostrich به معنای شترمرغ است و آیکون این برنامه نیز یک مربع آبی است که یک شترمرغ سفید در حال دویدن روی آن است. Ostrich در ابتدا یک فیلترشکن ناشناخته بود، اما به‌خاطر اینکه با اکثر اینترنت‌های ایران متصل می‌شود، اکنون کاربرهای بسیاری در ایران دارد. 
Ostrich VPN را می‌توانید از طریق Google Play و App store نصب کنید. کار با این فیلترشکن خیلی ساده است. فقط باید روی گزینه «Connect» کلیک کنید و منتظر متصل شدن آن بمانید. برای عملکرد بهتر این فیلترشکن، لازم است همیشه آخرین نسخه آن را روی تلفن همراهتان نصب داشته باشید. پس هر از چندگاهی چک کنید و اگر بروزرسانی برای آن ارائه شده است، حتما نصب کنید.


۴. فیلترشکن injector
این فیلترشکن چندان شناخته‌شده نیست، اما با بسیاری از اینترنت‌های ایران جواب می‌دهد. این فیلترشکن کانفیگ‌های اختصاصی خود را دارد. برای کار با injector ابتدا باید برنامه آن را نصب کنید. این اپلیکیشن برای اندروید در دسترس است. کانفیگ‌های این اپلیکیشن هم به‌صورت رایگان در دسترس هستند و هم امکان خرید کانفیگ اختصاصی وجود دارد. کانفیگ‌ها در کانال‌های تلگرامی به اشتراک گذاشته می‌شوند و نسخه‌های پولی نیز در همین پیام‌رسان به فروش می‌رسند.

بعد از خرید یا پیدا کردن کانفیگ، باید آن را دانلود و ذخیره کنید. سپس وارد اپلیکیشن شوید و از بخش Import روی گزینه «Import Config» کلیک کنید. بعد از آن صفحه File manager موبایل شما باز می‌شود. وارد فولدر دانلودها شوید و از آنجا کانفیگی که از قبل دانلود کرده بودید را انتخاب کنید. بعد از آن دوباره به اپلیکیشن injector برگردید و روی دکمه اتصال کلیک کنید. اکنون به کانفیگ وصل می‌شوید. 
دقت داشته باشید که کانفیگ‌های injector هم مثل V2ray هستند. یعنی سرورهایی با محدودیت حجم دارند و سرورهای عمومی بخاطر تعداد زیاد کاربران، با سرعت کم‌تری کار می‌کنند. بنابراین سرورهای رایگان را باید به‌صورت منظم بروزرسانی کنید. همچنین شاید مجبور شوید برای پیدا کردن کانفیگی که متصل می‌شود، چندین کانفیگ مختلف را امتحان کنید.


۵. فیلترشکن OpenVPN
این VPN نیز یک فیلترشکن متن باز است که نسخه‌های مختلف برای اندروید، ویندوز و IOS دارد. این فیلترشکن نیز برای کار کردن به سرورهای اختصاصی نیاز دارد که با وارد کردن کانفیگ فعال می‌شود. کانفیگ‌های Open VPN نیز هم به‌صورت رایگان و هم پولی در دسترس هستند. 

برای استفاده از این فیلترشکن ابتدا باید اپلیکیشن آن را روی دستگاه خود نصب کنید. سپس فایل کانفیگ را دانلود کنید و با کلیک روی گزینه import، آن را به

اپلیکیشن اضافه کنید. برای کار کردن با Open VPN باید نام کاربری و پسووردی که ارائه‌دهنده کانفیگ در اختیار شما قرار می‌دهد را نیز وارد کنید. بعد از آن امکان اتصال به سرور و اینترنت بدون محدودیت جهانی را خواهید داشت.


سخن پایانی
فیلترشکن‌ها آی‌پی اصلی را پنهان می‌کنند و به‌جای آن یک آی‌پی فیک به شما می‌دهند؛ در نتیجه مشخص نمی‌شود که شما کاربری از ایران هستید و می‌توانید با سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف کار کنید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از پلتفرم‌ها آی‌پی‌های فیک را تشخیص می‌دهند یا آن‌ها را به‌عنوان ربات شناسایی می‌کنند. بعد از شناسایی هم مانع از ورود کاربر به سایت می‌شوند یا اگر حسابی داشته باشد، آن را مسدود می‌کنند. پس هنگام استفاده از فیلترشکن‌، به این نکات نیز توجه داشته باشید. اگر برای کارهایی حساسی مثل ترید ارز دیجیتال از فیلترشکن استفاده می‌کنید، حتما سرور اختصاصی با آی‌پی ثابت بخرید تا از امنیت حساب خود اطمینان داشته باشید. فیلترشکن‌های رایگان فقط برای کاربردهایی مثل وب‌گردی و گردش در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.
در این مقاله ۵ فیلترشکن برتر در ایران را معرفی کردیم. اگر شما هم VPNهای دیگری می‌شناسید که با اینترنت‌های مختلف کار می‌کنند و برای دستگاه‌های گوناگون (موبایل و کامپیوتر) مناسب هستند، آن‌ها را در بخش کامنت‌ها معرفی کنید. 
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید