پنج منطقه گران قیمت جهان برای زندگی

لوکس ترین و منحصر بفرد ترین محله های جهان کدامند؟


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در گران ترین محله های جهان متوسط قیمت مسکن و از طرف دیگر هزینه های زندگی به صورت باور نکردنی زیاد هستند. هزینه های زندگی در این مناطق به دلیل قیمت بالای خدمات، وجود رستوران های لوکس و قیمت بالای فروشگاههای محلی بالاتر از حد متوسط است. شهرهای بیشماری در جهان همانند لندن، لس آنجلس، نیویورک، سنگاپور، پاریس یا توکیو وجود دارند که دارای مناطق مسکونی بسیار لوکس هستند. زندگی در چنین مکانهایی رویایی برای بسیاری است که دوست دارند در مراکز گرانقیمتی که توسط ساختمان های تاریخی، خانه های لاکچری و ساختمان های فوق مدرن احاطه شده اند، زندگی کنند. آیا این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده است که گرانترین محله های جهان برای زندگی کدامند؟ پس با این مقاله از ایران تاپ فایو همراه ما باشید تا به معرفی پنج مورد از گرانترین محله های جهان بپردازیم.

1. منطقه "باغ های کاخ کنزینگتون" لندن: جاده میلیاردرها، مملو از سفارتخانه ها و سرمایه گذرها
این منطقه در لندن گران ترین مناطق جهان است. باغ های کاخ کنزینگتون یک خیابان منحصر به فرد در کنزینگتون، در غرب مرکز لندن و در نزدیکی کاخ کنزینگتون واقع شده است. Kensington Palace Gardens ، خیابانی پردرخت به طول نیم مایل و مملو از سفارت خانه ها است و به جاده میلیاردرها معروف است و این مساله بخاطر تعداد بیشمار ثروتمندانی است که در آنجا خانه دارند. باید تاکید کرد که در کنزینگتون بسیاری از خانه ها اغلب فقط به نمایندگان سفارت خانه ها یا شرکتهای سرمایه گذاری کلان برای سرمایه گذاری فروخته می شوند. هزینه خرید خانه ها در این منطقه به طور متوسط 44 میلیون یورو است.
2. منطقه "پترسون هیل" سنگاپور: ساختمان های مجلل، فوق مدرن و محل سکونت ثروتمندان
پترسون هیل منطقه ای بسیار شیک در سنگاپور است که توسط مجلل ترین ساختمان های مسکونی اشغال شده است. مشخصه این منطقه کاخ ها و ساختمان های فوق مدرن آن است. در اینجا می توانیم پنت هاوس ها و آپارتمان هایی با استخرهای خصوصی مشرف به شهر یا مغازه های کاملی را پیدا کنیم که فقط به ساکنان ساختمان اختصاص داده شده است. تجملات افسارگسیخته این منطقه باعث شده که خانه ها تا 43 میلیون یورو قیمت داشته باشند. این منطقه مدت هاست که محل سکونت ثروتمندان فوق العاده هنگ کنگ بوده است.

3. منطقه "پورت رویال" فلوریدا: مملو از ویلاهای لوکس، جاده های ساحلی و سرگرمی های لوکس
پورت رویال درفلوریدا یکی از گران ترین محله های جهان به دلیل موقعیت مکانی آن، درست در سواحل خلیج مکزیک است. این بدان معناست که فضای ساخت مسکن در آن محدود است و خانه های این منطقه دسترسی فوری به ساحل دارند. بیشتر خانه ها در پورت رویال، املاک بزرگی به سبک مزرعه هستند که حداقل 5,000 فوت مربع مساحت دارند و به صورت ویلایی ساخته شده اند. میانگین فروش خانه در این منطقه پر زرق و برق در کنار ساحل 17.9 میلیون دلار است. تاریخچه پورت رویال به اواخر دهه 40 باز می گردد، زمانی که نام آن از یک شهر بندری در جامائیکا گرفته شد. اندکی بعد در این منطقه، باشگاه پورت رویال در سال 1959 تأسیس شد و تبدیل به مرکز سرگرمی های لوکس، غذاخوری و سایر امکانات شد.
4. منطقه "آترتون" کالیفرنیا: محله ای قدیمی و محل سکونت افراد مشهور و ثروتمند
آترتون کالیفرنیا گران ترین منطقه در این ایالت است. این منطقه در سن متئو قرار دارد و 7188 نفر جمعیت دارد. این افراد بعنوان بخشی از ثروتمندترین ها در ایالات متحده شناخته می شوند، جمعیت آترتون چندین بار (آخرین آن در سال 2019) به عنوان افراد دارای بالاترین درآمد سرانه در آمریکا رتبه بندی شده است. خانه های آترتون به طور متوسط با قیمت 10.7 میلیون دلار یا بیشتر به فروش می رسند. در طول دهه 1860، آترتون با نام Fair Oaks شناخته می شد. در سال 1923، تصمیم گرفته شد که نام شهر را به افتخار فکسون دین آترتون، زمیندار سابق قرن نوزدهم در شبه جزیره جنوبی تغییر دهند.

5. منطقه "سن ژرمن" پاریس: در مجاورت رودخانه سن و مملو از کافه های لوکس و جذاب
شهر پاریس به 20 منطقه تقسیم می شود که هر کدام از این مناطق، محله های خاص خود را دارند. از بین 4 محله مربوط به منطقه 6 پاریس، سن ژرمن گران ترین محله است و در واقع گران ترین محله در فرانسه به شمار می رود.. این محله با رودخانه سن همسایه است و ساکنینش منظره زیبایی از این رودخانه را دارند. بصورت میانگین خانه ها در این منطقه به قیمت 4.2 میلیون دلار به فروش می رسند. منطقه سن ژرمن به خاطر کافه هایش به طرز باورنکردنی معروف است. در میان این کافه ها، کافه د فلور، Les Deux Magots و Brasserie Lipp به شهرت جهانی دست یافته اند. برخی از این کافه ها مانند کافه پروکوپ بسیار قدیمی هستند. قدمت این کافه به سال 1686 برمی گردد.
سخن پایانی:
برخی معتقدند که محله ای که در آن زندگی می کنید، نشان دهنده موفقیت و موقعیت اجتماعی شماست. زندگی در یک منطقه گرانقیمت می تواند نشانگر آن باشد که شما مشتاق یک زندگی لوکس هستید. صاحبان بسیاری از املاکی که در خیابانهای گرانقیمت جهان واقع شده اند، به پول نیاز ندارند و ترجیح می دهند به جای فروش املاک خود، آنها را همچنان به عنوان یک دارایی ارزشمند حفظ کنند تا مبادا شانس زندگی در این خیابان های لوکس را از دست بدهند. توانایی فرار از شلوغی در عین ارائه امکانات رفاهی لوکس چیزی است که اکثر مردم به دنبال آن هستند. حریم خصوصی منحصر به فرد در این محله ها ارزش قابل توجهی بر آنها می افزاید و آن را به مکانی ایده آل برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی مرفه هستند تبدیل می کند. در این محله ها، خانه های لوکس از کیفیت و طراحی بی نظیری برخوردارند. از تکمیل سفارشی گرفته تا سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون خانگی، این خانه‌ها با توجه ویژه به جزئیات ویژه و بیشماری ساخته شده‌اند. علاوه بر این، قوانین ساختمانی در این مناطق سختگیرانه اجراء می شوند و در نتیجه خانه هایی زیبا با بالاترین استانداردها ساخته می شود. با توجه به کیفیت و طراحی برتر آنها، جای تعجب نیست که املاک در این محله ها اغلب قیمت بسیار بالایی دارند. در این مقاله از ایران تاپ فایو به سراغ معرفی پنج محله از گرانترین محله های جهان برای زندگی رفتیم و از تاریخچه، موقعیت و متوسط قیمت آنها گفتیم.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما می خواهیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید