ایردراپ و درآمد از طریق آن

آیا میتوان تنها با استفاده از بازی‌های تلگرام پولدار شد؟!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

این روزها تعداد افرادی که به تلگرام اضافه می‌شوند، به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. علت این امر را باید در بازی‌هایی مثل همستر، تپ سواپ، نات کوین و … جستجو کرد. اما چرا افرادی که در تمام 10 سال سابقه وجود تلگرام هیچ‌وقت علاقه‌ای به حضور در این پلتفرم نشان نداده‌اند، به امید اندک درآمدی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شوند؟! چگونه شد که بازی‌های تلگرامی در مدتی کمتر از شش ماه تا این حد محبوب و فراگیر شده‌اند؟!
در این مقاله، به بررسی پاسخ این سوالها می‌پردازیم. اما پیش از آن، لازم است بدانیم ایردراپ چیست و چگونه کار می‌کند؟! با تیم ایران تاپ فایو و یک مقاله دیگر از دنیای تکنولوژی همراه باشید.

 

ایردراپ چیست؟!
همانطور که از نامش مشخص است airdrop بسته‌ای است که از آسمان می‌افتد! شاید در فیلم ها مشاهده کرده باشید که در شرایط خاص مثل جنگ، زلزله یا سیل، هواپیماهایی از بالای یک منطقه خاص عبور می‌کنند و چند بسته که اغلب شامل خوراکی و لوزارم موردنیاز افراد می‌شود را از آسمان به پایین می‌اندازند. 
در اصل می‌توان گفت کلمه ایردراپ از همین جا شکل گرفته است. خیلی قبل‌تر از اینکه تلگرام با بازی نات کوین ایردراپ را به عامه مردم معرفی کند، پروژه‌های مبتنی بر وب3 و بلاکچین برای اینکه تعدادی هوادار و همراه با خود داشته باشند، اقدام به دادن ایردراپ می‌کردند.
بدین شکل که کافی بود شما تسک‌هایی که سازندگان آن کوین یا توکن درنظر گرفته‌اند را انجام می‌دادید تا بعد از گذشت مدت زمان مشخصی و شناخته شدن نام آن پروژه توسط افراد فعال در اکوسیستم، به شما به عنوان پاداش مبلغی بین 2 تا حتی 5000 دلار هدیه داده می‌شد. 
این روزها در ایران معروف‌ترین ایردراپ، بازی همستر کمبات، نام دارد که در مقاله دیگری به توضیح مفصل آن پرداخته‌ایم. این بازی‌ها در دسته PLAY 2 EARN جا می‌گیرند که در اصل می‌توان بیان داشت، ساده‌ترین نوع ایردراپ هستند. کافی است روی شکم همستر ضربه بزنید تا تعدادی سکه هدیه بگیرید. 
اما اینجا قصد نداریم درباره نحوه بازی صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم ببینم آیا ارزش دارد زمان زیادی برای این چنین بازی‌هایی بگذاریم؟! آیا درنهایت بازی کردن با انواع و اقسام پروژه‌ها در تلگرام ممکن است ما را ثروتمند کند؟ 
پاسخ این سوال را در بخش بعدی خواهیم داد.

 

معرفی بازی‌های تلگرامی که تا امروز نقد شده‌اند!

در ابتدا بیایید باهم بررسی کنیم چه تعدادی از صدها پروژه مبتنی بر شبکه TON و بر بستر تلگرام، تا امروز نقد شده‌اند. فقط حتماً در نظر داشته باشید که این مقاله در اواخر تیرماه 1403 منتشر می‌شود و ممکن است اگر شما چند ماه بعد به آن سر بزنید، تعداد این پروژه‌ها افزایش یافته باشد. 
سازندگان نات کوین که در دی ماه 1402 حسابی در جهان سر و صدا کرده بودند، در ابتدا احتمالا حتی تصور نمی‌کردند، این بازی که از اسمش پیداست، درباره هیچی است، تا این حد مورد توجه قرار گیرد و محبوبیت پیدا کند، اما نباید قدرت شایعه‌ها و تلاش افراد برای دستیابی سریع و آسان به پول را فراموش کرد! تمامی این عوامل دست به دست هم دادند تا نات کوین با سرعت رشد خیره کننده‌ای پیشرفت کند و ناگهان سازندگان اطلاع دادند که قرار است این ربات تلگرامی برای بازی کردن از دسترس خارج شود. 
حدود دو ماه از آخرین روزی که فرصت ماین کردن نات کوین وجود داشت، تا روزیکه این ارز در صرافی‌های مختلف لیست شد، زمان برد. یعنی در تاریخ 11 اردیبهشت بود که شما با وصل کردن کیف پول تون کیپیر به نات کوین‌، می‌توانستید توکن‌های خود را نقد کنید.
در لحظه ‌ای که خبر قابل برداشت بودن نات کوین آمد، قیمت این ارز به ازای هر کوین 0.03 $ بود اما تنها دو سه ساعت بعد این قیمت سقوط کرد. از اردیبهشت تا به امروز، نمودار نات کوین، بالا پایین‌های زیادی را تجربه کرده و در اوج خودش در ایران قیمت هر نات به 2 هزار تومان رسید که عدد بسیار قابل توجهی است. گرچه مجموع ناتکوین های شما ممکن است پس از فروش، رقم جالبی حدود 10 تا 30 میلیون تومان باشد، اما قاعدتا نمی‌توان متصور شد که این رقم به معنی پولدار شدن باشد!
نکته مهم: گرچه احتمالاً نام ایردراپ هایی مثل همستر برای شما آشناتر باشد اما تا تاریخ نوشته شدن این مقاله، توکن همستر کامبت همچنان لیست نشده است. همچنین بازی بلوم و تپ سواپ نیز در آستانه لیست شدن قرار دارند. در نظر داشته باشید با توجه به تعداد بالای بازیکنان همستر که مرزی نزدیک به 110 میلیون نفر را رد کرده است، احتمالا این بازی در هنگام لیست شدن، چندان قیمت بالایی نداشته باشد.

 

آیا ایردراپ‌های مبتنی بر تلگرام، تنها روش درآمد زایی از این پیام رسان هستند؟
خیر. چنانچه شما یک کانال پر بازدید داشته باشید، تلگرام از چنل شما به عنوان یک روش تبلیغاتی استفاده می‌کند، تا پیام‌های رقبا را نشان دهد و شما را در بخشی از سود این تبلیغات شریک می‌کند. همچنین شما می‌توانید یک آنلاین شاپ برای فروش محصولات کوچک داشته باشید که در بستر تلگرام فعالیت می‌کند و از این روش، درآمدزایی داشته باشید.

 
آیا ایردراپ‌های تلگرام ارزش زمان گذاشتن دارند؟
جواب این موضوع کاملا بستگی به استراتژی شخصی شما دارد. اگر زمان آزاد زیادی در طول روز دارید، لطفاً با برنامه ریزی دقیق و صحیح، بخش زیادی از آن را اختصاص دهید به یادگیری. چرا که هیچ سرمایه گذاری به اندازه سرمایه گذاری روی توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی شما، مهم نیست.
حتی اگر علاقه دارید که در تمامی بازی‌های تلگرامی که البته روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود، حضور داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا چند روزی زمان بگذارید و با مفاهیمی مثل توکن چیست، چه تفاوتی با کوین دارد، والت چگونه ساخته می‌شود، از کجا بفهمیم یک توکن معتبر است و ... آشنایی پیدا کنید. 
وارد شدن به دنیای بازارهای سرمایه گذاری مثل فاکس یا کریپتو کارنسی، نیازمند دید باز و علم بالایی است که باید برای آن زمان گذاشت و با آزمون و خطا روش شخصی مناسب خود را پیدا کرد. 
البته شما می‌توانید با پخش کردن کد ریفرال مختص به خودتان در این بازی‌ها، میان دوستان و همکارنتان، بدون صرف زمان زیادی، تعدادی کوین به دست آورید. در نهایت یادتان باشد انتخاب با شماست. اما هر کدام از ما زمان محدودی برای گذران داریم! و بهتر است از این زمان عاقلانه استفاده کنیم و درگیر تله‌های احساسی نشویم.


پاسخ به مهم‌ترین سوال: می‌توان با بازی‌های تلگرامی پولدار شد؟
پیش از این در مقالات زیادی به بررسی اوضاع اقتصادی ایران و تورم افسار گسیخته در وبسایت ایران تاپ فایو، پرداخته‌ایم. بر کسی پوشیده نیست که فاصله قیمتی ریال و دلار روز به روز در حال افزایش است  و بهترین کار آن است که درآمد به دلار یا یورو به دست بیاید. اما همین امر سبب شده افراد زیادی رویافروشی کنند و به جوانان ناآگاه بقبولانند که تنها با بازی مثل همستر کامبت می‌توان ثروتمند شد.
این بازی‌ها در صورتیکه لیست شوند و تقاضا برای خرید و فروش برایشان به وجود باید، می‌توانند به عنوان یک درآمد دلاری در نظر گرفته شوند. اما با توجه به تازگی و عدم اثبات‌شان برای درصد بالایی از جامعه نمی‌توان انتظار داشت که به عنوان یک راه درآمدی ثابت درنظرشان گرفت. 
بنابراین در جمع بندی تمامی آنچه گفتیم، می‌توان نتجیه گیری کرد که انجام این بازی‌ها اگر آگاهانه و با مدیریت زمان صورت بگیرد، خطری ندارد اما احتمال اینکه منجر به ثروتمند شدن نهایی ما شوند، کم است!
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره‌مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید