چگونه در سال 1403 با استفاده از لینکدین شغل رویایی خود را پیدا کنیم؟

فقط یک اکانت فعال لینکدین تا رسیدن به شرایط شغلی ایده آل خود فاصله دارید!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

LinkedIn یکی از شبکه های اجتماعی کمتر شناخته شده در ایران است که اگر از آن صحیح استفاده کنیم میتواند تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای حرفه ای هایی شود که به دنبال پیشرفت در حرفه و به دست آوردن شغل رویایی خود هستند. لینکدین با بیش از ۷۰۰ میلیون عضو در سراسر جهان، یک پلتفرم برای شبکه سازی، جستجوی کار و برندینگ شخصی فراهم می کند که جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. در این مقاله، به بررسی اینکه چگونه می توانید از LinkedIn برای یافتن فرصت های شغلی جذاب استفاده کنید و گام های معنی داری برای نیل به اهداف حرفه ای تان بردارید، می پردازیم.

LinkedIn بزرگترین پلتفرم شبکه سازی حرفه ای جهان است، چرا که طراحی شده تا افراد شاغل در حوزه های گوناگون را در صنایع و مکان های جغرافیایی مختلف به هم وصل کند. بر خلاف سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی، LinkedIn به طور خاص برای توسعه حرفه ای و شبکه سازی حرفه ای طراحی شده است. بنابراین قوانین و فرهنگ استفاده از آن به طور مثال با فیس بوک و اینستاگرام قابل قیاس نیست. 
شاید همین تفاوت سبب شده تا به امروز به شکل حرفه ای در این پلتفرم فعالیت خود را آغاز نکرده باشید. نگران نباشید سال 1403 زمان مناسبی است تا آموزش‍های لازم را ببینید و به سمت داشتن یک پروفایل قوی قدم بردارید. لینکدین را میتوان رزومه آنلاین و در دسترس شما دانست، بنابراین انتخاب تک تک کلماتی که در صفحه خود می نویسید، داشتن یک عکس پروفایل حرفه ای و ارائه اطلاعاتی صحیح به خواننده، از مهم ترین قدم های ابتدایی هستند که باید در این مسیر بردارید.
در ادامه لیستی کامل از اقدامات لازم جهت دستیابی به یک پروفایل درجه یک و حرفه ای  را برای شما فراهم نموده ایم. 

1. بهینه سازی تصویر و عنوان پروفایل

تصویر پروفایل و عنوان شما اولین چیزهایی هستند که افراد زمانی که به پروفایل شما سر می زنند، می بینند. یک تصویر پروفایل حرفه ای که شخصیت و صنعت شما را بازتاب دهد انتخاب کنید. عنوان یا هدر شما باید مختصر اما مفید باشد به  شکلی که تخصص و اهداف حرفه ای شما را بیان کند.

 

2. نگارش یک About me جذاب

این بخش در پروفایل لینکدین، فرصت شما برای گفتن داستان سرایی درباره مسیری است که آمده اید. از بخش درباره من، برای برجسته کردن مهارت ها، تجارب و دستاوردهای کلیدی خود استفاده کنید. متن را تا جای ممکن چشم گیر و جذاب نگه دارید. داستانتان را با توجه به مخاطبان هدف خود تطبیق دهید، به طور مثال اگر مدیر محصول هستید و زمانی در کافه کار کرده اید، لازم نیست بخش کافه را در این سکشن بنویسید. 

 

3. برجسته کردن مهارت ها و تجارب

لینکدین به شما اجازه می دهد تا مهارت ها و تجارب خود را لیست کنید. این بخش که با نام skills در پایین صفحه شخصی شما قرار دارد، به استخدام کنندگان و کارفرمایان کمک میکند تا تصویری ذهنی از ویژگی های شما به دست آورند. مطمئن شوید که مهارت ها و تجارب خود را با اهداف شغلی شما خودتان هماهنگ و برجسته کنید.
در این بخش میتواند از مهارت های نرم و یا soft skill هایی که پیش تر به تفصیل در سایت ایران تاپ فایو از آن سخن گفته ایم، نام ببرید. قطعاً توانایی کار تیمی، سخنوری، چابک بودن و صداقت در کار از جمله مهارت هایی هستند که شانس استخدام شدن شما در  شغل رویایی تان را افزایش می دهد. 


4. جمع آوری تاییدیه برای مهارت های شما

مهارت های خود را در پروفایل LinkedIn خود لیست کنید و از افراد شبکه خود بخواهید تا برای تایید این مهارت ها دکمه Endorse را لمس کنند! به طور مثال چنانچه شما نویسنده خلاق باشید و مهارت creative writing را در پروفایل خود ثبت کرده باشید، با تایید همکاران سابق و بخصوص آنهایی که در حوزه نوشتن معروف و شناخته شده هستند، به اعتبار پروفایل شما اضافه می شود و شانس شما برای توجه استخدام کنندگان افزایش می یابد.

5. بهره برداری از توصیه ها و تاییدیه ها

توصیه ها و تاییدیه ها اثبات اجتماعی مهارت ها و صلاحیت های شما را فراهم می کنند. شما می توانید از افراد شبکه خود درخواست کنید تا برای شما توصیه یا Recommendation بنویسند. این افراد می توانند همکاران سابق شما، روسا و یا مدیران قبلی باشند. توصیه نامه ها گرچه در یک  یا دو پاراگراف نوشته می شوند، به پروفایل شما اعتبار غیر قابل وصفی می دهند. بنابراین خجالت نکشید و از همکاران سابق یا فعلی بخواهید تا چند کلمه ای درباره شما بنویسند. 
شما نیز می توانید برای افرادی که پیش تر شانس کار کردن با آن ها را داشته اید، توصیه نامه بنویسید.

 

6. بهره گیری از LinkedIn learning

دریایی از مهارت های نرم و سخت، از آسان ترین نرم افزارها مثل ورد و اکسل و پاورپوینت، تا نرم افزارهای کنترل موجودی انبار و مدیریت پروژه در لینکدین لرنینگ برای یادگیری شما موجود است. با تماشای این دوره ها و گذراندن امتحان آنلاین آنها، به طرز شگرفی به اعتبار پروفایل شما افزوده میشود و در نتیجه شما به خوبی و آسانی می توانید در شرکت رویایی خود استخدام شوید.
در نظر داشته باشید که تنها برخی از این دوره ها رایگان هستند و برای اغلب آن ها باید هزینه ای کمتر از ده دلار پرداخت کنید. اما با وارد کردن اطلاعات بانکی خود، میتواند به شکل رایگان در ماه اول اشتراک از تمامی دوره ها بهره ببرید. 


7. انتشار مقالات و پست ها

با انتشار مقالات و پست ها در لینکدین، دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. انتشار محتوای صحیح و حساب شده، تخصص شما را نشان می دهد و توجه استخدام کنندگان و همکاران هم صنعت خود را جلب می کند. هفته ای حداقل 2 پست را منتشر کنید. محتواهای ورق زدنی یا اسلایدی در لینکدین بیشتر دیده می شود. پیشنهاد می کنیم در طراحی پست خود از فونت های جالب و رنگ های شارپ استفاده کنید. 
همچنین شما میتوانید به صورت هفتگی یا ماهیانه کاورلترهایی را در قالب ایمیل برای افراد نتورک خود ارسال کنید و در این مقالا از نکات علمی کمتر گفته شده در صنعت خودتان، پرده برداری کنید.

 

8. مشارکت با محتوای دیگران و اعلام نظرات

با محتوای منتشر شده توسط دیگران در شبکه خود درگیر شوید. برای پست های همکاران خود کامنت بگذارید و در گفتگوها مشارکت کنید تا حضور فعال شما در پلتفرم را نشان می دهد و به شما کمک می کند با حرفه ای های صنعت خودتان اتصال برقرار کنید.

9. پیوستن به گروه ها و اجتماعات مربوط  به گروه شغلی شما

گروه های لینکدین فرصت هایی را برای همراهی و هم صحبتی با حرفه ای های مشابه و مشارکت در بحث های صنعتی فراهم می کند. به گروه های مرتبط با زمینه خود بپیوندید و برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری خود را به عنوان یک فرد فعال نشان دهید.
با استفاده از این گروه ها، میتوانید تخصص های خود را نمایان کنید و به افزایش تعداد افراد نتورک خود کمک کنید.

 

سخن پایانی:
آنچه که در استفاده از لینکدین اهمیت دارد، به یاد داشتن این نکته است که حضور مستمر قرار است برای شما به عنوان یک پیشرفت شغلی محسوب شود. پس همانقدر که برای کار فعلی خود و انجام تسک ها زمان می گذارید برای ایده پردازی و انتشار منظم محتوا در این پلتفرم نیز زمان بگذارید. لازم است ساختار شبکه یا نتورک خود را به خوبی انتخاب کنید و ترجیحاً به افرادی کانکت شوید که در پوزیشن شغلی مشابه شما فعالیت دارند. 
در این مقاله چندین نکته طلایی را با هم بررسی کردیم که به شما کمک میکند پروفایل قوی تری داشته باشیم تا با استفاده از این رزومه آنلاین، شانس استخدامتان در شرکت رویایی خود را افزایش دهید. امید داریم در مسیر رسیدن به شغل دلخواه خود موفق باشید. با دنبال کردن ایران تاپ فایو، از نکات مرتبط با محل کار و توصیه هایی درباره پیشرفت شغلی بهره مند شوید. ممنونیم که تا انتها با ما همراه بودید. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید