۵ غذای عالی که می تونن به شما کمک کنن احساس بهتری داشته باشین


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
 
fish

غذایی که مصرف می کنیم تأثیر مستقیمی در روحیه ما داره. اگه تا به حال وعده های غذایی رو از قلم انداختین یا غذاهای کم ارزشِ زیادی خوردین، ممکنه متوجه شده باشین که احساس کم انرژی بودن، کج خلق یا بی حالی می کنین.
از طرف دیگه، با به موقع غذا خوردن و خوردن غذاهای سالم و مغذی ، بیشتر از نظر جسمی و روحی انرژی دارین و در طول روز شادتر، مثبت و فعال هستین. در ادامه  پنج غذای فوق العاده معرفی می کنیم که می تونن به شما کمک کنن احساس بهتری داشته باشین و روحیه و انرژی خودتون رو بهبود ببخشین.
 

1. سبزیجات برگ تیره
سبزیجات سبز با برگ تیره یه ضرورت برای رژیم غذایی سالم هستن. کلم ، کاهو ، اسفناج ، کلم بروکلی ، کلم برگ و… در این دسته قرار می گیرن که سرشار از فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستن.


2. ماهی
ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا ، ماهی تن ، ساردین و شاه ماهی برای شما بسیار عالی هستن. چون در اونا اسیدهای چرب امگا 3 وجود داره. مطالعات نشون دادن که این اسید می تونه اثرات مثبتی بر خُلق و خو داشته باشه و به کاهش علائم شایع افسردگی کمک کنه.
ماهی همچنین سرشار از پروتئین بدون چربی هست و برای مدت طولانی در شما احساس سیری ایجاد می کنه. بنابراین به کاهش میل به میان وعده ها کمک می ده. حتی وقتی شما رو سیر می کنه ، این باعث نمی شه احساس بی حالی کنید و در عوض احساس انرژی و بازدهی بیشتری دارین.


3. میوه های تازه
میوه های تازه سرشار از مواد مغذی قدرتمندی هستن که بدن شما برای حفظ سلامتی و روحیه مناسب بهشون نیاز داره. در حقیقت، یه مطالعه نشون داده افرادی که هر روز دو وعده میوه و سبزیجات تازه می خورن ، 11٪ بیشتر سلامتی  دارن.
اطمینان حاصل کنین که رژیم غذایی روزانه شما از میوه هایی تشکیل شده که مقدار زیادی آب دارن ، چون این بدن شما رو هیدراته نگه می داره. هندوانه ، پرتقال ، آناناس ، کیوی ، تمشک ، انگور ، زغال اخته ، پاپایا ، توت فرنگی ، تمشک و... میوه هایی از این دست هستن.


4. ویتامین B12 و غذاهای سرشار از اسید فولیک
غذاهایی که سرشار از ویتامین B12 و اسید فولیک یا فولات هستن ، در جلوگیری از اختلالات مربوط به سیستم عصبی مرکزی از جمله اختلالات خلقی نقش اصلی دارن. این نوع غذاها با شیوع کمترعلائم افسردگی در فرهنگهای مختلف ارتباط داشتن.
ترکیب این دو ویتامین یه زره قدرتمند در برابر احساس خلاء یا کم ارزشی هست. بنابراین ، حتماً غذاهایی مثل سینه مرغ ، ماهی سالمون ، گوشت بدون چربی ، کلم بروکلی ، کاهو، لوبیا قرمز و غیره رو در برنامه غذایی روزانه خودتون قرار بدین.


5. آجیل
آجیل ها میان وعده های عالی و سالمی رو تشکیل می دن و اگر تمایل به خوردن میان وعده دارین، اونها بهترین راه حل هستن. آجیل ها به تثبیت قند خونتون کمک می کنن و همچنین وقتی به دلیل اینکه بیشتر از ظرفیت بدنتون غذا خوردین، احساس خستگی و کسلی می کنین، می تونن مانع خماری بشن.
آجیل همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هست و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داره و این به تقویتِ روندِ سم زداییِ طبیعی بدن کمک می کنه. بنابراین همیشه ایده خوبیه که بادام ، بادام زمینی ، شاه بلوط ، فندق و غیره کنار دستتون باشه.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید