معرفی ۵ رستوران برتر در شیراز


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سفر به سرزمین حافظ و سعدی همیشه خاطره انگیز بوده است. شیراز با وجود اماکن تاریخی بسیار و ردپای تمدن هخامنشیان، خود به تنهایی یک مقصد جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است. شیراز که از کلان شهر های کشورمان نیز به حساب می آید، دارای جاذبه های غیر تاریخی زیادی است که از بین آنها می توان به رستوران گردی اشاره کرد. رستوران ها در شیراز به حدی جذاب هستند، که در طول سفر خود، حتما تمایل خواهید داشت که به یک یا چند از این رستوران ها بروید. در این مطلب قصد داریم 5 رستوران برتر شیراز رو به شما معرفی کنیم، با ما باشید.

1. رستوران هفت خوان
این رستوران مجلل در شیراز، به گونه ای طراحی شده است که هر طبقه آن به غذای خاصی اختصاص داده شده است.  نام این رستوران برگرفته از "هفت خوان رستم" است که کلمه "خوان" در ادبیات فارسی به معنی سفـره و طَبَق خوردنـی است. رستوران هفت خوان، یک مجموعه کامل از غذاهای فرنگی و ایرانی و حتی فست فود و کافی شاپ  می باشد تا بتواند نظر هر ذائقه ای را به خود جلب کند.  معماری داخلی و خارجی ساختمان این رستوران یک معماری مدرن می باشد و خبری از حس سنتی در کل این مجموعه نیست. این مجتمع سالن‌های اختصاصی برای برگزاری جشن‌ها، سمینارها و سالن vip  برای مهمانان خاص و ویژه هم دارد و حتی آتلیه عکاسی هم برای ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیزتون در این مجموعه فراهم است کیفیت غذای این مجموعه قابل قبول است و طبیعتا قیمت آن از حد نرمال بالاتر است. البته حجم غذای هر پرس از این رستوران می تواند جوابگوی دو نفر باشد که به جیب تان کمتر فشار بیاید. طعم غذاهای دم پختی این رستوران، از جمله مواردی است که تمام افرادی که از این رستوران ملاقات کرده اند در مورد آن هم نظر هستند. از دیگر نکاتی که می تواند برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد وجود موسیقی زنده سنتی در این رستوران است. همچنین، طبقه های بالایی این رستوران چشم انداز فوق العاده ای به دروازه قرآن دارد که در نوع خود کم نظیر است. به طور خلاصه بگوییم، در این رستوران همه چیز تکمیل است و یک گزینه بسیار خوب برای علاقمندان به رستوران گردی است.
 2. رستوران صوفی
رستوران صوفی را به جرات می توان از قدیمی ترین رستوران های ناب شیراز به شمار آورد. تاسیس این رستوران به سال 1361 بر میگردد و معماری داخلی آن سبک قاجاری داشته است. البته این رستوران در سال 1383 تغییر دکوراسیون داده و سبک سنتی خود را به زندیه ارتقا یافته است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران در میان گردشگران را می توان، موقعیت مکانی آن و فاصله کوتاه این رستوران با بناهای مهم تاریخی مهم از جمله باغ عفیف آباد، باغ ستارخان و بهترین هتلهای شیراز دانست. از دیگر موارد مهمی که باعث شده است نویسنده این مقاله آن را در زمره بهترین رستوران های شیراز قرار دهد، تنوع بسیار بالای منوی این رستوران است. انواع غذاهای ایرانی، خاورمیانه و حتی ایتالیایی در این رستوران یاقت می شود که نان داغ و کباب جوجه، بره، ماهی، کلم پلو، شکرپلو و آش سبزی ازخاص ترین غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شوند. موسیقی زنده سنتی نیز، از دیگر نکاتی است که اشاره به آن خالی از لطف نیست.
3. رستوران شرزه
با قدمت ترین و محبوب ترین رستورانی که در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه شیراز می توانید پیدا کنید، رستوران شرزه است. این رستوران هم، با توجه به مجاورتش به اماکن تاریخی این شهر، سعی در استفاده از دکوراسیون سنتی داشته است. بعد از آن که گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل انجام دادید، می توانید به این رستوران آمده، خستگی در کنید و دلی از عزا درآورید. اگرچه قیمت هر پرس غذا در این رستوران پایین نیست ولی حتما یک بار ارزش امتحان کردن را دارد. موسیقی زنده در کنار غذاهای مخصوص این رستوران از جمله کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب همان چیزی است که باعث می شود در سفرهای بعدیتان به شیراز باز هم پای تان را به این رستوران باز کند.
4. رستوران خانه پرهامی
یکی دیگر از تجربه های عالی از کوچه گردی و رستوران گردی در شیراز رستوران خانه پرهامی است. در پی گشت و گذارهایتان در محله های قدیمی شیراز، به خانه ای قدیمی با قدمتی 200 سال می رسید. این خانه که سبک یک خانه قاجاری اعیانی است، 6 اتاق دارد تا در کنار رستوران بتواند خدمات اقامتگاهی نیز ارایه دهد. منظره و محیط داخل این خانه، گردشگران دهه پنجاهی را به یاد خاطره های خانه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها می اندازد. جلوه ی بی نظیر حوض فیروزه ای در وسط این حیاط و تخت و صندلی های چوبی ای که لذت خوردن غذا در محیط را دو چندان می کند؛ به طوری که خبر از زرق و برق معمول رستوران های سطح شهر در آن نیست. اینجا همه چیز حال و هوای روز های عاشقی پدربزرگ هایمان را دارد. خاص ترین غذای خانه پرهامی، کلم پلو شیرازی است که در ظروف مسی برایتان می آوردند و می توانید خودتان هرچقدر که خواستید از آن درون دیس تان بریزید.
5. باغ راز
بعد از معرفی رستوران های سبک سنتی شیراز، باز هم به یک مجموعه شیک و امروزی بر میگردیم. مجموعه باغ رستوران راز که در قصردشت شیراز واقع شده است، طرفداران مخصوص به خود را دارد. غذاهای این رستوران در دو منو مجزا به نام های منوی باغ و منوی بام ارائه می شود که در منوی باغ غذاهای اصلی و سنتی سرو و در منوی بام انواع فست‌فود و مرغ کنتاکی سرو می‌گردد. کیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل و چشم انداز زیبا از ویژگی‌های خاص این باغ است. 

شیراز را به جرات می توان شهر رستوران ها نام برد. تنوع و تعداد رستوران های این شهر بسیار زیاد است. معرفی همه رستوران های این شهر، از حوصله این مطلب خارج است. نویسنده این مطلب سعی در معرفی برترین رستوران های این شهر داشته است، اگرچه که می توان رستوران های دیگری هم در ادامه این مطلب معرفی کرد.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید