۵ دستور پخت آسان برای پبتزا و انواع نان


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
 
bread

 

وقتی برای آماده کردن وعده غذاییت ایده ای نداری می تونی با درست کردنِ سریعِ یه پیتزای خوشمزه یا یک نان گرم و سوخاری، گرسنگیت رو بشوری ببره! قراره در ادامه به شما پنج دستور پخت پیتزا و نان رو توضیح بدم.

 

1. نان موز
 توی یک کاسه ی بزرگ 3 عدد موز رسیده ی پوره شده بریزید یک فنجون شکر بهش اضافه کنید، یک دونه تخم مرغ  و یک چهارم کره ی آب شده هم بهش اضافه کنید. داخل یک کاسه ی دیگه یک و نیم فنجون آرد همه منظوره و یک قاشق چایی خوری بیکینگ پودر بریزید. این ترکیب رو به مخلوط پوره ی موز اضافه کنید و حسابی هم بزنید. یک قاشق چایی خوری نمک هم به ترکیب اضافه کنید و بازم هم بزنید. حالا خمیر نان رو بریزید روی تابه ی چرب شده. بذارید به مدت 45 دقیقه تا 60 دقیقه داخل فرِ از قبل داغ شده بمونه. دمای داخل فر، 160 درجه سانتیگراد باید باشه. نانِ موز شما آماده ی خوردنه!

 

2. نان باگت
مخمر رو توی آب گرم بریزید و بذارید یه گوشه. داخل یک کاسه ی بزرگ، یک و نیم فنجون آرد همه منظوره، 2 قاشق چایی خوری نمک (ترجیحا کوسر) و مخلوط مخمر رو بریزید. به آرومی آب خنک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا به یک خمیر هم خورده ی خوب برسید. روی خمیر رو بپوشونید و بذارید نیم ساعت استراحت کنه. یک بار دیگه خمیر رو ورز بدید و بذارید یک ساعت دیگه استراحت کنه.

حالا خمیر رو به چهار تا چونه تقسیم کنید و هر کدوم رو به شکل نون دراز در بیارید. فر رو از قبل در دمای 450 درجه ی سانتیگراد قرار بدید و خمیراتونو بذارید داخل فر به مدت 40 دقیقه بمونه. نون فرانسوی شما آمادس!

 

3. نان بریچ
دو فنجون شیر گرم رو با دوتا قاشق غذاخوری مخمرِ خشکِ فعال و یک فنجون شکر و دو فنجون آردِ همه منظوره سریع به هم بزنید. توی یک کاسه ی دیگه 6 تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عصاره ی وانیل و دو فنجون کره ی آب شده با هم هم بزنید. مخلوط های دو کاسه را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصل رو ورز بدید و بعد بذارید به مدت یک ساعت استراحت کنه. 

خمیر رو به چانه های مناسب تقسیم کنید و هر قسمت رو به هم ببافید. اینارو به یک صفحه ی خط دار نان پزی منتقل کنید و روی خمیر رو با مخلوط تخم مرغ و آب بُرُس کنید. سپس برای نیم ساعت بذارید در دمای 176 درجه سانتیگراد (350 فارنهایت) بپزد تا به رنگ قهوه ایِ طلایی در آید.

 

4. پیتزا مارگاریتا
داخل یک کاسه ی بزرگ، دو فنجون آرد همه منظوره، یک قاشق چای خوری شکر، نصف قاشق چای خوری مخمر، نصف قاشق چای خوری نمک، یک لیوان آب گرم و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید. حسابی به هم بزنید و شروع کنید به ورز دادن خمیر. بذارید خمیر به مدت 2 ساعت در کاسه ی چرب شده استراحت کنه و پف کنه و بعد خمیر رو ورز بدید تا به شکل خمیر پیتزا در بیاد.

برای سس گوجه هم، کنسرو گوجه فرنگی، سیر رنده شده، پودر فلفل و نمک رو با هم بپزید. خمیر پیتزا رو باز هم به روغن زیتون آغشته کنید و با یک قاشق بزرگ، سس گوجخ رو پخش کنید. روی پیتزا رو با پنیر موزارلا و پارمیزان رنده شده پر کنید.  5-6 تا برگ ریحون هم بریزید روش و بذارید داخل فر تا دور نان پیتزا طلایی بشه و پنیر پف کنه.

 

5. نان کدو سبز
سه فنجون آرد همه منظوره، یک قاشق چای خوری از نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید. داخل یک کاسه ی دیگه، 3 تخم مرغ، یک فنجون روغن، 3 قاشق چای خوری عصاره ی وانیل و دو فنجون شکر مخلوط کنید. هر دو مخلوط را به هم بزنید و دو فنجون کدو سبز رنده شده رو به مخلوط اضافه کنید. محتویات رو بریزید توی یک تابه ی چرب شده و در دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه بپزید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


Guest ۱۳۸۵-۰۴-۲۵ ۰۹:۰۷:۰۰

Nice article !


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید