پنج دستگاه هوشمند خانگی پرطرفدار در ایران

گجت‌های هوشمند خانگی که زندگی را برای شما ساده‌تر خواهند کرد!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

گرمای هوای امسال تابستان در ایران، خصوصاً در مناطق جنوبی کشور، طاقت فرسا شده است. در همین شرایط است که هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند می توانند به کمک ما بیایند تا فضای خانه و سرکار برایمان قابل تحمل‌تر شود. شاید سالها قبل اگر کسی به ما می‌گفت زمانی خواهد آمد که ما تمیز کردن خانه را به دست ربات‌ها می‌سپاریم، باورش برایمان دشوار بود. اما کافیست سری به بازارهای لوازم خانگی یا وبسایت‌های آنلاین بزنیم تا ببینیم چه طیف گسترده‌ای از گجت‌های هوشمند، مورد استقبال افراد جامعه قرار گرفته‌اند.
بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تاپ فایو به سراغ معرفی 5 دستگاه هوشمندی برویم که در تابستان سال 1403 بیشترین استفاده را دارند. با ما همراه باشید. 


1. تهویه مطبوع هوشمند
با توجه به دمای سوزان تابستان ایران، جای تعجب نیست که کولرهای هوشمند در صدر فهرست ما قرار بگیرند. سیستم‌های تهویه مطبوع سنتی، انرژی قابل توجهی مصرف می کنند که منجر به قیمت‌های بالای قبض برق می‌شود. این در حالیست که سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند، جایگزین کارآمدتری هستند و در برخی موارد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. این دستگاه‌ها را می‌توان از راه دور از طریق برنامه‌های گوشی هوشمند کنترل کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که آن‌ها را روشن یا خاموش کنند، دما را تنظیم کنند و زمان‌بندی روشن و خاموش بودن را تنظیم کنند.

بنابراین در این روزهای گرم می توانید قبل از رسیدن به منزل، بدون اتلاف انرژی، مطمئن شوید که دمای خانه شما خنک و مطبوع است. بعلاوه بسیاری از سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند دارای حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند و همچنین آمار مصرف را به کاربران خود ارائه می‌دهند، تا کاربران بتوانند مصرف انرژی خود را نظارت و بهینه کنند. برندهایی مانند شیائومی، ال‌جی و سامسونگ با در نظر گرفتن چالش‌های آب و هوا و انرژی، مدل‌هایی را به‌طور خاص برای نیازهای بازار خاورمیانه معرفی کرده‌اند. کولرهای هوشمند با طراحی‌های شیک و ویژگی های پیشرفته خود در تابستان امسال به یکی از لوازم اصلی خانه های ایرانی تبدیل می شوند.


2. سیستم‌های روشنایی هوشمند
یکی دیگر از وسایل خانه هوشمند محبوب در ایران، سیستم روشنایی هوشمند است. چرا که این سیستم‌های هوشمند، کنترل و انعطاف پذیری بی نظیری را ارائه می دهند. لامپ‌ها و سوئیچ‌های هوشمند را می‌توان از طریق برنامه‌ها یا دستورات صوتی کنترل کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا روشنایی، رنگ و زمان‌بندی را به راحتی تنظیم کنند. این موضوع خصوصا برای وقتی که قصد خوابیدن دارید، حسابی کارآمد خواهد بود!
این امر نه تنها فضای خانه را بهبود می بخشد بلکه به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک می کند. به عنوان مثال، می‌توانید چراغ‌ها را طوری تنظیم کنید که وقتی از اتاق استفاده نمی‌شود، به‌طور خودکار خاموش یا کم‌نور شوند، یا آن‌ها را با برنامه روزانه‌تان هماهنگ کنید تا به‌طور طبیعی با افزایش تدریجی نور از خواب بیدار شوید.

برندهایی مانند Philips Hue و TP-Link's Kasa Smart انواع مختلفی از محصولات روشنایی هوشمند را ارائه می دهند که نیازها و ترجیحات مختلف را برآورده می کنند. در ایران، جایی که هزینه برق می تواند نگران کننده باشد، بهره وری انرژی سیستم های روشنایی هوشمند بسیار مهم است. بنابراین جای تعجب ندارد که در ساخت خانه‌های جدید از این سیستم بهره می‌برند.


3. جاروبرقی هوشمند 
جاروبرقی‌های هوشمند عملاً انقلابی در بازار وسایل خانگی بوجود آوردند! شما با یک بار شارژ کردن این دستگاه، که آن هم خود به خود انجام می‌شود، تا چند روزی خیالتان بابت نظافت کف زمین راحت است. چرا که اکثر این جاروها، دارای مخزن آب نیز هستند و طی هم خواهند کشید. چه خبری برای خانم‌های خانه دار از این بهتر؟!

این دستگاه‌‌ها در ابتدا با استفاده از سنسور، نقشه خانه را یاد خواهند گرفت و سپس از نقطه‌ای که برایش تعیین می‌کنید، شروع به انجام وظیفه می‌کند. در برخی ورژن‌ها شما می‌توانید ببینید که چند درصد از شارژ دستگاه باقی مانده است و همچنین در برخی دیگر، سنسور ارتفاع سنج وجود دارد تا در پله‌ها از افتادن این گجت جلوگیری به عمل آید. بازار جاروبرقی هوشمند برند شیائومی در حال حاضر در ایران حسابی داغ است. 


4. کافی میکر (قهوه ساز) هوشمند
برای بسیاری از ما روز آغاز نمی‌شود، مگر با نوشیدن یک فنجان قهوه! اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و صبح‌ها همیشه برای بیرون رفتن از منزل عجله دارید، احتمالاً کاربردی‌ترین آیتم این لیست، شماره 4 یعنی قهوه ساز هوشمند خواهد بود. چه چیزی جذاب‌تر از اینکه توانایی کنترل از راه دور قهوه ساز خود را داشته باشید، که به محض رسیدن به منزل یک فنجان اسپرسو یا ماکیاتو در اخنیارتان بگذارد؟ یا حتی صبح‌ها در حالیکه عجله برای حاضر شدن دارید، لازم نباشید معطل روشن شدن دستگاه شوید؟!

تمامی این عوامل از جمله دلایلی هستند که سبب شده دستگاه‌های هوشمند قهوه ساز دلونگی و شیائومی در ایران حسابی ترند شوند. این دستگاه ه از طریق اپلیکیشن مخصوص به خود قابل کنترل از راه دور هستند و بنابراین کافیست دستور سفارش خود را برای ساعت خاصی ثبت کنید تا در آن ساعت خاص تحویلش بگیرید.


5. بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی
بلندگوها و دستیارهای صوتی هوشمند نحوه تعامل مردم با خانه هایشان را تغییر داده اند و محبوبیت آنها در ایران به سرعت در حال افزایش است. دستگاه‌هایی مانند Amazon Echo، Google Home و Apple HomePod طیف گسترده‌ای از عملکردها، از پخش موسیقی و بیان وضعیت آب و هوا گرفته تا کنترل سایر دستگاه‌های خانه هوشمند را ارائه می‌کنند. این دستیارهای صوتی فعال می‌توانند به سوالات پاسخ دهند، یادآوری تنظیم کنند و حتی تماس‌های تلفنی برقرار کنند. همین موضوعات آنها را به ابزاری همه کاره برای هر خانواده تبدیل کرده. برای خانواده‌ها در ایران، بلندگوهای هوشمند راه مناسبی برای مدیریت کارهای روزانه و دسترسی به اطلاعات بدون هندزفری هستند.

با ادغام پشتیبانی از زبان فارسی در برخی از این دستگاه ها، قابلیت استفاده از آن ها در خانوارهای ایرانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. توانایی تعامل با فناوری به زبان مادری، این دستگاه ها را در دسترس‌تر و جذاب‌تر می‌کند. در نتیجه، بلندگوها و دستیارهای صوتی هوشمند در حال تبدیل شدن به یکی از ترندترین گجت‌های هوشمند خانه‌ها هستند.


سخن پایانی:
در تابستان امسال، دستگاه‌های خانه‌های هوشمند با ارائه راه‌حل‌هایی که راحتی، کارایی و امنیت را افزایش می‌دهند، تأثیر قابل‌توجهی در ایران دارند. از سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند و سیستم‌های روشنایی گرفته تا جاروبرقی‌های هوشمند، این فناوری‌ها شیوه زندگی مردم را تغییر می‌دهند. همانطور که ایرانیان بیشتری به مزایای دستگاه‌های خانه هوشمند پی می‌برند، استفاده از آنها احتمالاً افزایش خواهد یافت. ترکیبی از نوآوری های تکنولوژیکی، صرفه جویی در انرژی و بهبود کیفیت زندگی، این دستگاه ها را به یک ابزار جذاب برای هر خانه تبدیل می کند. 
دولت و استارتاپ های دانش بنیان با پرداختن به چالش هایی مانند حفظ حریم خصوصی، هزینه این گجت ها  و قابلیت کار به زبان فارسی، بازار خانه هوشمند در ایران می تواند به رشد و تکامل خود ادامه دهد و آینده زندگی را برای همه ما دگرگون کند. در مقاله امروز سعی کردیم داغ ترین گجت‌های هوشمند بازار ایران در تابستان 1403 را معرفی کنیم.

سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله نیز همراه ما بودید. دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید