۵ طیف رنگی جذاب برای استایل تابستانی

انتخاب رنگ برای استایل شیک و خنک تابستانی


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

هوای گرم تابستان چالش‌های بسیاری در لباس پوشیدن و انتخاب استایل مناسب ایجاد می‌کند. تنوع لباس‌های تابستانی به اندازه لباس‌های زمستانی نیست، اما این لباس‌ها معمولا با پارچه‌هایی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف دوخته می‌شوند. بنابراین حتی در تابستان هم می‌توان استایلی شیک و منحصربفرد داشت. البته در روزهای گرم، خنک بودن لباس هم به اندازه شیک بودن آن اهمیت دارد. به همین دلیل طراحان لباس معمولاً فقط از پارچه‌های نخی، پنبه‌ای و لینن برای لباس‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین لباس‌های آزاد و گشاد را برای ترند تابستانی در نظر می‌گیرند.
 در تابستان باید رنگ‌های روشن و خنثی بپوشید. انتخاب استایل تیره برای این فصل مناسب نیست، زیرا رنگ‌های تیره نور خورشید را جذب می‌کنند و حرارت بدنتان را بالا می‌برند. از طرف دیگر، تابستان فصلی پر از انرژی و شور و هیجان است و این انرژی، در لباس‌های مناسب برای آن‌ هم دیده می‌شود. به همین دلیل مردم دنیا در فصل تابستان رنگ‌های شاد و پارچه‌های طرح‌دار را انتخاب می‌کنند تا در انرژی بالای تابستان سهیم باشند. در این مقاله ابتدا 5 طیف رنگی مناسب برای تابستان را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ لباس‌های مناسب برای استایل تابستانی می‌رویم.

 
۱. رنگ‌های گرم
اولین انتخاب برای تابستان رنگ‌های گرم هستند. پوشیدن رنگ‌های گرم برای روزهایی مناسب است که از همیشه پر انرژی‌تر هستید و می‌خواهید این انرژی را در استایل خود نمایان کنید. رنگ‌های گرم توجه‌ها را به سمت شما جلب می‌کنند و اغلب شما را کم‌سن‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهند. 
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ‌های گرم معمولا با رنگ‌های پاستلی و خنثی ست می‌شوند. هیچوقت در استایل خود از بیشتر از یک رنگ گرم استفاده نکنید؛ به جای آن یکی از المان‌های استایل خود را از رنگ گرم انتخاب کنید و سایر المان‌ها را از رنگ‌های خنثی روشن یا پاستلی در نظر بگیرید. 
رنگ‌های نئونی هم در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند و برای نوجوان‌ها در تابستان انتخاب مناسبی هستند. این رنگ‌ها چند برابر رنگ‌های گرم انرژی‌بخش هستند و جزو جذاب‌ترین استایل‌ها برای بچه‌ها محسوب می‌شوند، به خصوص که در شب هم مقداری نور از خود ساطع می‌کنند.

 
۲. رنگ‌های پاستلی
رنگ‌های پاستلی ملایم و دوست‌داشتنی هستند. اگر لباسی نخی با رنگ پاستلی بپوشید، میزان جذب گرمای لباستان به حداقل می‌رسد و در روزهای گرم تابستانی خنک خواهید ماند. رنگ‌های پاستلی حد وسط رنگ‌های گرم و رنگ‌های خنثی هستند.
آن‌ها هم به تنهایی استایل زیبایی می‌سازند و هم می‌توانند با رنگ‌های گرم یا خنثی ست شوند. رنگ‌های پاستلی برای استایل تابستانی روزمره مناسب هستند. وقتی چنین لباسی می‌پوشید و به ملاقات کسی می‌روید، طرف مقابل از شما احساس راحتی و آرامش دریافت می‌کند.

 
۳. طیف رنگی خنثی
رنگ‌های خنثی معمولا با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند و به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. البته اغلب استایل‌های رسمی تابستانی از طیف رنگی خنثی و روشن هستند. مشکی هم یکی از رنگ‌های خنثی به شمار می‌آید که در تابستان کاربرد چندانی ندارد. اگر قصد دارید در تابستان استایلی با رنگ خنثی داشته باشید، سفید، خاکستری و قهوه‌ای روشن بهترین انتخاب‌ها در این طیف رنگی محسوب می‌شود. 
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محدودیت به رنگ‌های خنثی در استایل ممکن است شما را خسته و کم‌انرژی جلوه دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در استایل تابستانی خود حداقل از یک اکسسوری با رنگ گرم استفاده کنید. مثلا اگر همه لباس‌هایتان خنثی است، یک کیف یا کفش با رنگ گرم انتخاب کنید.

 
۴. رنگ‌های طبیعی
در هر فصلی، طبیعت بهترین الهام بخش برای انتخاب رنگ استایل است. در فصل‌های گرم تابستانی، طبیعت رنگ‌های گرم و طیف‌های مختلف رنگ سبز را پیشنهاد می‌دهد! در این فصل تمام میوه‌ها از رنگ‌های گرم هستند و همه درخت‌ها به سبزترین حالت خود می‌رسند. انتخاب این رنگ‌ها برای استایل حالتان را خوب می‌کند و برای خنک ماندن در روزهای گرم تابستان به شما کمک خواهد کرد. 
نکته جالب درباره رنگ‌های طبیعی این است که به راحتی باهم ست می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید استایلی از چند رنگ طبیعی مثل سبز و قهوه‌ای ایجاد کنید، بدون اینکه نیازی به ست کردن با رنگ‌های خنثی یا پاستلی داشته باشید.


۵. رنگ‌های سرد 
بعضی از افراد ترجیح می‌دهند بر خلاف گرمای تابستان پیش بروند و رنگ‌های سرد را برای استایلشان انتخاب کنند. این رنگ‌ها ارتباطی با انرژی بالای تابستان ندارند و حس آرامش را انتقال می‌دهند. 
رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش، نیلی و سبز‌های ملایم در این طیف قرار می‌گیرند. لباس‌هایی که پارچه‌ای از رنگ‌های خنک دارند، گرما را جذب نمی‌کنند و برای مناطقی که شدت تابش خورشید بیشتر است، مناسب هستند. 
نکات مهمی که باید در استایل تابستانی رعایت کنید
علاوه بر انتخاب رنگ، نکات مهم دیگری هم برای ایجاد یک استایل تابستانی جذاب وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم:

  • تا حد امکان لباس‌های نخی و نازک بپوشید. پارچه‌های ضخیمی مثل جین برای تابستان مناسب نیستند.
  • به‌جای لباس‌های تنگ و چسبان از لباس‌های آزاد استفاده کنید.
  • لباس‌های طرح‌دار مانند گل‌گلی برای تابستان انتخاب مناسبی هستند. البته بهتر است فقط یک المان از استایل خود را طرح‌دار انتخاب کنید؛ مثلا اگر مانتو یا پیراهن طرح‌دار دارید، شلوار، شال و سایر اکسسوری‌ها را ساده انتخاب کنید.
  • بعضی از لباس‌ها مثل تی‌شرت‌ها و دامن‌ها خنک‌تر هستند. این دسته از لباس‌ها را در تابستان بیشتر بپوشید.
  • در تابستان‌ها سبک آرایش کنید و ضد آفتاب را از یاد نبرید. سبک بودن آرایش به خنک ماندن و تنفس پوستتان کمک خواهد کرد.
  • لباس‌ها را متناسب با موقعیت انتخاب کنید. به‌عنوان مثال در سفرهای تابستانی، پیراهن‌های ساحلی برای خانم‌ها و پیراهن‌های هاوایی برای آقایان انتخاب مناسبی است.


سخن پایانی
در این مقاله درباره رنگ‌های مناسب برای استایل تابستانی صحبت کردیم و همچنین نکاتی که باید برای انتخاب استایل مناسب در این فصل بدانید را توضیح دادیم. انتخاب رنگ و لباس مناسب روی روحیه شما در تابستان تأثیر بسزایی دارد. به‌خصوص اگر عادت دارید روزهای بلند تابستان را بیرون از خانه بگذرانید و تفریحات متنوعی برای این فصل انتخاب می‌کنید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید