بهترین ایده ها برای دکوراسیون بالکن

چگونه بالکن‌تان را به جذابترین فضای خانه‌ بدل کنید؟!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بیشتر افراد آرزوی داشتن یک خانه با منظره‌ای دیدنی و جذاب را دارند. آنها جایی می‌خواهند که بتوانند پس از یک روز سخت کاری در آن استراحت کنند، غروب خورشید را تماشا کنند و شاید با یک لیوان نوشیدنی دلچسب پایان روز را جشن بگیرند. 
چه در مرکز شهری شلوغ زندگی کنید یا در حومه آن، بالکن چیزی بیش از یک فضای باز برای شما خواهد بود. در واقع فضای بالکن جایی است که در آن می‌توانید با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه از محدوده خانه خود خارج شوید. امروز قصد داریم تا چند ایده طراحی بالکن را برای جذابتر شدن آن با شما مطرح کنیم.

 

1. یک باغ کوچک در بالکن خانه خود بسازید
چه کسی می‌گوید شما نمی‌توانید یک باغ شخصی داشته باشید فقط به این دلیل که در یک آپارتمان زندگی می‌کنید؟! شما می‌توانید یک بالکن زیبا داشته باشید که علاقه مندی شما را برای باغبانی برآورده کند. می‌توانید چند گلدان گل، شاید تعدادی ساکولنت و گیاه رونده را انتخاب کنید. حتی گزینه‌هایی برای کاشت چمن مصنوعی وجود دارد که می‌تواند احساس قدم زدن در یک باغ را برای شما تداعی کند. گوجه فرنگی یا درختچه لیمو گزینه های مناسبی برای بالکن شما بنظر می‌آیند. همچنین می‌توانید گل رز یا گلهای تزیینی دیگری پرورش دهید. شما همچنین می‌توانید یک باغ عمودی را انتخاب کنید که جذابیت خاصی به فضای باز شما می‌بخشد.

بهترین چیز در مورد باغ بالکن، جدای از ارزش زیبایی شناختی، هوای دائماً تصفیه شده آن است. این گیاهان دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن را دفع می‌کنند. بنابراین، همیشه می‌توانید انتظار تنفس در هوای تازه با حداقل آلاینده ها را داشته باشید. در شهرهای شلوغی مانند تهران، ایده داشتن یک فضای سبز در بالکن برای تصفیه هوا برای هر خانواده ای مورد استقبال قرار می‌گیرد.


2. از گلدان نرده ای استفاده کنید
گلدان های نرده ای یا گلدان های خورجینی که مناسب قرارگیری بر روی انواع نرده و حفاظ بالکن و پنجره ها هستند، با نمایی دوطرفه، زیبایی منحصر بفردی را برای ساختمان شما به ارمغان می‌آورد. 
خروجی آب از طریق سوراخ های کف طرفین تعبیه شده است و همچنین هر طرف دارای زیرگلدانی مجزا می‌باشد که مازاد آبیاری در آن جمع شده و از پوسیدگی گیاه شما جلوگیری می‌کند. از این گلدانها می‌توانید بعنوان یک دکوراسیون زیبا برای بالکن و تراس خود استفاده نمائید.


3. شیشه دوجداره برای بالکن خود نصب کنید
شیشه بالکن ضمن اینکه باعث می‌شود تا از آلودگی در امان باشید با عایق صوتی که می‌تواند ایجاد کند، باعث می‌شود تا ضمن تماشای محیط اطراف بتوانید به موسیقی دلخواه خود گوش دهید و دیگر سرمای زمستان و گرمای تابستان شما را اذیت نخواهد کرد. اگر به دنبال ایجاد فضایی خاص در تراس و بالکن خود هستید نصب شیشه بالکن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. 
بالکن سرپوشیده یک ایده عالی برای جلوگیری از آلودگی آفات برای گیاهان واقع شده در بالکن خانه نیز است. شما می‌توانید با نصب پنجره های شیشه ای هوای تازه را به خانه خود دعوت کنید و در عین حال از آفات و حشرات در امان باشید.


4. روی مبلمان راحت و نوآورانه در فضای باز حساب کنید
بالکن یک فضای عالی برای استراحت در فضای باز فراهم می‌کند. چرا چند مبل راحتی در فضای باز اضافه نکنید تا فضایی ایجاد کنید که بتوانید پس از یک روز طولانی به آرامش برسید؟! شما می‌توانید یک میز قهوه با صندلیهای راحت قرار دهید و از چند کوسن استفاده کنید. شما یک قسمت نشیمن در فضای باز دارید که می‌توانید قهوه صبحانه خود را در آنجا میل کنید یا بعد از یک روز سخت در محل کار در آن بنشینید و احساس راحتی کنید.

همچنین می‌توانید یک میز کوچک و نشیمن زمینی با کوسن انتخاب کنید یا از مهارت های خود برای ساختن صندلی های تکی با استفاده از پالت های چوبی استفاده کنید. برای چیدمان آرامش‌بخش‌تر، نصب یک تخت خواب در بالکن خود چیز عجیبی نخواهد بود. به بازار بروید و ایده‌های طراحی چشمگیر را پیدا کنید. لازم نیست همه مبلمان فضای باز فقط برای فضای باز طراحی شوند. الهام در غیرمنتظره‌ترین لحظات رخ می‌دهد. ممکن است برخی از مبلمانها یا قطعات دکور خانه را پیدا کنید که هم برای طراحی داخلی داخلی و هم در فضای باز به خوبی کار می‌کنند.


5.    نورپردازی را فراموش نکنید
یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم طراحی بالکن نورپردازی است. بالکن شما نیز باید مانند فضای نشیمن داخلی به اندازه کافی روشن باشد و در عین حال محیطی زیبا برای آرامش شما ایجاد کند. اگر فضای بالکن سرپوشیده ای دارید، می‌توانید به راحتی از چند چراغ آویز یا چراغ رشته ای استفاده نمایید. به نظر می‌رسد که آنها از سقف می‌ریزند و جلوه ای از حضور در یک جنگل مسحور را ایجاد می‌کند.
البته، دیوارکوب‌های تزئینی با طرح‌های نوآورانه با لامپ‌های ال ای دی نیز می‌توانند معجزه کنند تا به زندگی در فضای باز شما انرژی ببخشند. ما نورهای زرد ظریف را پیشنهاد می‌کنیم زیرا به روشن شدن فضای بالکن به اندازه کافی کمک می‌کنند و در عین حال جلوه های زیبایی را در دکوراسیون بالکن شما ایجاد می‌کنند.


6. به منظور زیبایی بیشتر روی ایده های دکوراسیون فضای باز تمرکز کنید
اگر بالکنی کوچک دارید یا به ایده های مینیمال علاقه دارید، می‌توانید چند زنگ بادی، گلدان آویز، چراغ سقفی، حتی قاب عکس آویزان کنید. ایده های طراحی بالکن کوچک پایان ناپذیر هستند.

اگر از طرف دیگر فضای کافی در بالکن خود دارید، می‌توانید ایده های زیبای دکور فضای باز را انتخاب کنید و با فرش های فضای باز و چند گلدان بزرگ آن را ماهرانه تزئین کنید. این ایده‌های ساده تزئینی می‌توانند در عین حال که به بالکن زیبای شما روح و شخصینت می‌دهد، به اهداف زیبایی شناختی شما نیز کمک کنند. آنها ارزش زیبایی شناختی را به فضای بیرون می‌افزایند و یک محیط بسیار جذاب برای مطالعه یا استراحت در یک روز آرام را ایجاد می‌کنند.

 

7. فضای باربیکیو برای خود ایجاد کنید
متاسفانه همه‌ی خانواده‌ها حیاط یا پاسیوی بزرگ ندارند و همین نبود فضای بیرونی کافی، می‌تواند برای بسیاری از مردم موضوع ناامیدکننده‌ای باشد. با این حال باید به شما بگوییم که فضای کوچک به معنی صرف نظر از خرید باربیکیو نیست. خوشبختانه امروزه باربیکیوهای کوچک و رومیزی طراحی شده‌اند و دیگر نیازی به پاسیو و بالکن بزرگ نیست. باربیکیوهای کوچک و جمع‌وجور در حال محبوب شدن هستند و گزینه‌ی فوق‌العاده‌ی برای خانواده‌های آپارتمان‌نشین می‌باشند.

از فضای بالکن بیرونی برای نصب یک کباب پز کوچک برای آخر هفته ها استفاده کنید و از هیجان آشپزی در فضای باز لذت ببرید. نیازهای خود را برای کباب کردن به بالکن منتقل کنید. یک فضای باربیکیو در بالکن مکان مناسبی برای لذت بردن از غذاهای لذیذ را هم فراهم می‌کند.


سخن پایانی:
بالکن فضایی است که مردم در آن اوقات فراغت خود را می‌گذرانند، می‌توانند از فضای باز آن لذت ببرند و محیط اطراف خود را از بالا تماشا کنند. بالکنها و تراسها ممکن است برای فعالیت‌های مختلفی مانند استراحت، معاشرت، مطالعه و باغبانی استفاده شوند و جایی هستند که برخی افراد ترجیح می‌دهند از آن به عنوان یک محیط برای پیدا کردن حس و حال خوبشان استفاده کنند. در این مقاله به ایده های جذابی پرداختیم که باعث میشوند تا بالکن شما جذابترین فضای خانه‌تان باشد.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله نیز همراه ما بودید. دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید