۵ ورزش سرگرم کننده برای بچه ها


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سلامتی برای همه ی سنین مهم هست. همون قدر که ورزش برای بزرگ سالان مهم هست، برای کودکان هم مهم هست. متاسفانه با افزایش مدت زمان نگاه کردن به صفحه نمایش نسبت به گذشته، کودکان، خیلی کودکیِ پر جنب و جوشی نسبت به گذشته ندارند. همین، باعث میشه که ورزش برای بچه ها پر اهمیت تر بشه. هر چند ممکنه بچه ها اونجور که آدم بزرگ ها ورزش می کنند، دوست نداشته باشند ورزش کنند، به خاطر همین، ورزش باید برای کودکان سرگرم کننده باشه. بهترین ورزش ها برای بچه ها نیاز به تجهیزات زیاد یا فضای بیرونیِ بزرگی نداره.

 

در اینجا چند ورزش سرگرم کننده برای بچه های شما معرفی شده است:

1. مسابقه دو
بچه ها، دویدن رو دوست دارند. پس چه ورزش ی می تونه بهتر از مسابقه ی دو باشه. شما می تونید با کودکتون و دوستانش یک مسابقه ی دو ترتیب دهید. مسابقه های دو، نه تنها سرگرم کننده هستند بلکه می تونن ورزش های هوازیِ خیلی خوبی هم باشند.

شما همیشه می تونید با خلاقیت در نوع مسابقه، اتفاقات رو جذاب کنید. مثلا بچه ها می تونن یه مسابقه ی دوِ یک پایی یا سه پایی داشته باشند. شما همچنین می تونید یه مسابقه ی دوِ داخل ساک یا راه رفتن مثل خرچنگ برگزار کنید. می تونید با یه جایزه ی کوچک، کودکانتون رو پر انرژی تر و پر انگیزه تر کنید.

run

2. پریدن
پریدن می تونه یک ورزش ساده باشه که اتفاقا بچه ها عاشق انجام دادنش هستند. پریدن یه ورزش خیلی خوب برای قلب و عروق هست که می تونه تحمل بچه هارو زیاد کنه و ماهیچه هاشون رو قوی کنه.

شما می تونید این پرش های سرگرم کننده رو برای بچه هاتون انجام بدید:
 

  • پروانه: باید موقع پریدن، دست ها و پاهاتون رو از هم باز کنید و موقع برگشتن به زمین اونارو دوباره به حالت اول برگردونید.
  • پرش جفت زانو: شما باید بپرید و زانوهاتون رو خم کنید و تو بغلتون بگیرید.
  • پرش جفت پا: باید به چپ و راست یا جلو و عقب بپرید
  • پرش با یک پا: باید یک پا را بالا نگه دارید و با پای دیگر بپرید.
  • پرش ضربدری: وقتی می پرید باید یک پایتان را در جلوی پای دیگر قرار دهید و با پرش بعدی به حالت اول برگردید.
  • پرش با بند: از یک بند برای بالا و پایین پریدن استفاده کنید.
skip
3. ورزش
تقریبا همه ی بچه ها به رشته های ورزشی تمایل دارند. شما می تونید به راحتی با نگاه کردن به بازی های کامپیوتری و ورزش هایی که می کنند، از رشته ی مورد علاقه ی اونا با خبر بشید. کودکان رشته های ورزشیِ زیادی رو دوست دارند، مانند شنا، فوتبال و بسکتبال. رشته های ورزشی نه تنها راه های خوبی برای تمرین هستند، بلکه انضباط و تمرکز رو در کودکان نهادینه می کنند. ورزش های گروهی مثل فوتبال، به کودکان ارزش کار گروهی رو آموزش می دهند.

4. اسکات و لانج
اسکات و لانج، راه های عالی برای تقویت ماهیچه های پای کودکان هستند. پاهای قوی می تونن پایه ی همه ی فعالیت های ورزشی و تناسب اندام رو ایجاد کنند. شما می تونید اسکاتِ کلاسیک رو انجام بدید. همچنین می تونید از لانجِ رو به عقب، رو به جلو و جانبی هم استفاده کنید. شما همچنین می تونید از اسکات قورباقه ای استفاده کنید. رو پاتون می نشینید و سر انگشتان دست رو روی زمین می گذارید و به بالا می پرید و دستاتون رو تا ابرا دراز می کنید!

 

5. تمرین با قیف
تمرین با قیف می تونه کار با پاها رو بهتر کنه که یک قابلیت خوبه برای کودکتون مخصوصا اگر بخواد در آینده رشته ی ورزشی کار کنه. شما می تونید با قرار دادن چند قیف در یک ردیف یا الگو های دیگر، به کودکانتون یاد بدید که با دویدن بین این قیف ها، مهارت پاهاشون رو افزایش بدن. تمرین های کوتاه تر و متمرکز تر، برای بچه ها که حوصلشون زود سر می ره، بهتر از فعالیت های طولانی و آروم هست.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید