۵ ورزش هیجانی برتر


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

هجوم آدرنالین، عطش سرعت و تجربه ی نفس گیری که ورزش های هیجانی ایجاد می کنند، افزایش عظیم محبوبیت این ورزش ها رو توضیح میده. خوره های ماجراجویی، با اکثر ورزش های هیجانی که به آنها تجربه ای بی نظیر میده آشنا هستند. اگه تنت برای ترشح آدرنالین تا بالاترین مقدارش میخاره، این 5 ورزش هیجانی برتر رو باید امتحان کنی.

 

پرواز با لباس بال دار

fly

نظرت چیه که مثل یک پرنده پرواز کنی؟ لباس بال دار، نزدیک ترین تجربه ی ما انسان ها به پروازه که بدون کمک وسیله مکانیکی انجام شده. این کار، یک مدل از شیرجه ی هوایی هست که فرد پرنده ،که به اون خلبان هم می گن، باید لباس های مخصوصِ  بالدار که دارای کیسه های هوا هستند بپوشه. این بال ها در کناره های بدن و بین دو پا قرار گرفته اند. کیسه های هوای داخلِ بال ها به خلبان کمک می کنند که با سرعت کمتری سقوط کنه و مسیر و جهتش رو کنترل کنه. بال ها از موقعی که خلبان از هلیکوپتر میپره، دقت قابل توجهی به خلبان میده.

بِیس جامپینگ
یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی های ورزشی که می تونه پشتتو به لرز در بیاره، بیس جامپینگ یا پرش از روی سکو هست. این ورزش بسیار شبیه شیرجه ی هوایی هست با یک اختلاف کوچک در جایی که پرش گر ها از اون می پرند. در شیرجه ی هوایی، پرشگر ها از داخل یک هواپیما با چتر نجات می پرند، اما بیس جامپر ها، از بالای ساختمان های بلند یا صخره هایی که هزاران فوت بالای زمین هستند می پرند. بیس جامپینگ، یک ورزش هیجانی تر از شیرجه ی هوایی به حساب میاد چرا که آمار مصدومیت ها در مقایسه با پرش با چتر نجات، بالا تر هست.

 

غواصی در غار های آبی

کشف دنیای زیر آب میتونه برای خیلی ها یک تجربه ی هیجان انگیز باشه. اما آیا شما حاضرید یک قدم فراتر بذارید و غواصی در غار های آبی رو امتحان کنید؟ این ورزش غیر معمولی، توی لیست آرزو های خیلی از علاقه مندان به ماجراجویی هست. به همون آسونی که به نظر می رسه، غواصی در غار، ریسک ها و خطرات خودشو هم داره که توی لیست ورزش های هیجان انگیز دسته بندی شده. شما ممکنه یک غواص مشتاق باشید، اما آیا حاضرید با ترستون از فضاهای تنگ، سقفِ کوتاه غار و احتمال گم شدن بین سایر موانع روبرو بشید؟

بند بازی
در صدر هیجانی ترین ورزش های ماجراجویی، بند بازی یکی از خطرناک ترین ورزش های جهان هست. به علاوه، برای اینکه بتونیم از نظر فیزیکی رو فرم باشیم، نیاز داریم که از نظر روحی و روانی هم قوی باشیم. بند بازی، شامل راه رفتن روی یک بند هست که بین دو کوه کشیده شده. شما باید ترکیبی از ارتفاع زیاد و وزیدن ناگهانی باد رو در نظر بگیرید. همین باد های ناگهانی، خیلی از بهترین بند باز ها رو می ترسونه حتی اگه خودشون رو مهار کرده باشند. جدا از اینها، اگر از روی طناب بیوفتید و آویزون بشید، برگشتن دوباره روی طناب، کار سختی هست.

 

موج سواری روی موج های بزرگ

شما میتونید اسکیت بازی کنید یا اسکی کنید، اما اگر به آسون بودن موج سواری فکر می کنید، باید یک بازنگری رو فکرتون داشته باشید. خیلی از علاقه مندان به این ورزش حتی نمی تونند تعادلشون رو روی تخته ی موج سواری حفظ کنند و بایستند. اونایی که میتونند از پس موج سواری بر بیان، از موج سواری در آبهای آروم لذت می برند. فقط تعداد انگشت شماری از موج سواران که می خوان به آغوش موج های بزرگ برن و خوره ی آدرنالین هستند، این ورزش رو انتخاب می کنند. موج سواری در موج های غول آسا، مرگبارترین ورزش آبی در جهان شناخته شده.

چندین ورزش هیجانی دیگر هستند که می تونن نفستون رو بگیرند مانند: یخ نوردی، ایستادن روی بال هواپیما در حین پرواز، سُر خوردن از روی کوه آتشفشانی، صخره نوردی فردی بدون تجهیزات و غیره. اگر معتاد آدرنالین هستید، این ورزش های هیجانیِ ماجراجویی، دقیقا برای شما ساخته شده.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید