بهترین استخرهای طبیعی اطراف تهران

مقاصد گردشگری اطراف تهران برای کسانی که دوست دارند تنی به آب بزنند؟


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تابستان‌های تهران به گرمای طاقت‌فرسا و آفتاب سوزانش معروف است. با افزایش دما، نیاز به یک پناهگاه خنک و آرامش‌بخش بیشتر احساس می‌شود. چه چیزی بهتر از یک استخر خنک با آبی زلال و روان؟! اگر از گرمای شهر شلوغ و پر رفت و آمد تهران خسته شده‌اید و به دنبال مکانی برای خنک شدن هستید، خوشبختانه اطراف تهران پر از استخرهای طبیعی است که می‌توانند به شما آرامش و طراوت ببخشند. 
در این مقاله از ایران تاپ فایو، به معرفی بهترین استخرهای طبیعی نزدیک تهران می‌پردازیم که می‌توانید در این تابستان گرم به آنها پناه ببرید. اکثر نام‌های این لیست، فاصله مکانی کمی تا مرکز تهران دارند، بنابراین لازم نیست برای رفتن به این مقاصد، مرخصی بگیرید! یک کوله بار از خوراکی‌های خوشمزه تابستانی و لباس‌های مناسب شنا بردارید و یک آخر هفته لذت‌بخش تابستانی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

1. دریاچه تار و هویر

دریاچه‌های تار و هویر در شهرستان دماوند واقع شده‌اند و یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای تهرانی‌ها هستند. این دو دریاچه زیبا در میان کوه‌های البرز قرار گرفته‌اند و طبیعت بکر و هوای خنک آن‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. برای رسیدن به این دریاچه‌ها باید از جاده فیروزکوه عبور کنید و حدود ۴ ساعت رانندگی کنید. آب زلال و خنک این دریاچه‌ها در تابستان بسیار دلپذیر است و می‌توانید در آن‌ها شنا کنید یا در کنارشان استراحت کنید.
فاصله این دو دریاچه از یکدیگر 500 متر است و جالب است بدانید آب شیرین کوهستانی منبع تغذیه این دو استخر طبیعی هستند. یادتان باشد می‌توانید برای شب‌مانی با خود چادر به همراه داشته باشید یا در روستای هویر خانه‌ای اجاره کنید.


2. چشمه‌علی

چشمه‌علی یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر ری است که به دلیل آب خنک و زلالش، در تابستان‌ها مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این چشمه که از دل کوه‌های جنوبی تهران می‌جوشد، فضایی دلپذیر و خنک را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. علاوه بر شنا و آب‌تنی، می‌توانید از آثار تاریخی موجود در این منطقه نیز بازدید کنید و از تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه لذت ببرید.
یکی از این جاذبه‌ها، گورستان قدیمی تهران یعنی ابن بابویه است که شاید نامش را از پدران و مادران خود شنیده باشید. شهر ری فلافل‌های معروفی دارد که بد نیست پس از آب تنی در چشمه علی، آن‌ها را امتحان کنید. چشمه علی قدمتی 8000 ساله دارد و در جریان ساخت مترو، چندین بار خشک شده است. 

3. دریاچه سد لار 

سد لار که در 100 کیلومتری شمال تهران واقع شده، یکی دیگر از مقاصد طبیعی برای فرار از گرمای تابستان است. آب خنک دریاچه و طبیعت زیبای اطراف آن، شما را از گرمای تابستان دور می‌کند و تجربه‌ای آرامش‌بخش را برایتان فراهم می‌کند.
این دریاچه خصوصا در فصل بهار با گل شقایق محصور می‌شود و یکی از بهترین و زیباترین نقاط برای عکاسی و فیلمبرداری محسوب می‌گردد.
در بازدید از این منطقه لازم است یک صندل طبیعت گردی به پا داشته باشید چرا که قرار است مسیر زیادی را پیاده روی کنید. ضدآفتاب و بطری آب اضافه فراموش نشود.

 

4. رودخانه جاجرود و سد لتیان

جاجرود یکی از رودخانه‌های زیبا و معروف نزدیک تهران است که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه با آب خنک و زلالش، مکانی عالی برای آب‌تنی و شنا در تابستان است. علاوه بر این، مناطق اطراف رودخانه نیز مکان‌های خوبی برای پیک‌نیک و استراحت هستند. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از جاده لواسان استفاده کنید که مناظری فوق‌العاده زیبا دارد.
سد لتیان و رودخانه جاجرود در آخرهفته‌ها حسابی شلوغ می‌شوند و به همین سبب اطراف این دریاچه کافه و رستوران‌های سنتی زیادی برپا شده است. پس نگران خورد و خوراک نباشید. 

5. دریاچه سد کرج

جاده چالوس که یکی از زیباترین جاده‌های ایران و حتی جهان است، یک نگین را در خود جای داده است که ممکن است بارها از کنار آن عبور کرده باشید اما لذت آب تنی درون این آب را تجربه نکرده باشید. این منطقه شنا ممنوع است و فقط در صورتی برای استفاده بدون خطر است که در نزدیکترین نقطه به خشکی، پاهایتان را درون آب بگذارید. 
متاسفانه هموطنان زیادی در این ناحیه غرق شده‌اند، بنابراین هشدارها را جدی بگیرید تا یک روز تفریح، به روز بدی برای شما و خانواده تبدیل نشود. اگرچه صحبت‌هایی از سمت دولت جهت استقرار یک تیم غریق نجات و غواصی اطراف سد به میان آمده است اما تا تاریخ نگارش این مقاله همچنان این موضوع بلاتکلیف باقی مانده.
سد کرج یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که در نزدیکی شهر کرج قرار دارد. این دریاچه زیبا و بزرگ، مکانی عالی برای شنا و آب‌تنی در تابستان است. آب زلال و خنک دریاچه، در کنار مناظر زیبا و هوای مطبوع، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از امکانات تفریحی موجود در این منطقه نیز استفاده کنید و یک روز کامل را در طبیعت سپری کنید.


6. چشمه‌های آبگرم لاریجان

چشمه‌های آبگرم رینه لاریجان در شهرستان آمل و روستای رینه لاریجان واقع شده‌اند و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تهرانی‌ها هستند. این چشمه‌ها به دلیل خاصیت‌های درمانی و آب گرمشان معروف هستند، اما در تابستان نیز می‌توانید از آب زلال آن‌ها استفاده کنید و از طبیعت بکر اطراف لذت ببرید. برای دسترسی به این منطقه باید از جاده هراز استفاده کنید که مناظری فوق‌العاده دل انگیز دارد و سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در مقاله‌های پیشین ایران تاپ فایو در مورد جاذبه‌های دیدنی منطقه لاریجان صحبت کردیم.

سخن پایانی:

در تابستان یکی از جذاب‌ترین تفریحات می‌تواند رفتنیگ در رودخانه، آبتنی در استخرهای طبیعی و پناه بردن به کوهپایه البرز باشد. خوشبختانه چنانچه در تهران زندگی می‌کنید، رودخانه‌ها و آبشارهای بسیاری در فاصله‌ای کمتر از 4 ساعت از شما وجود دارند که در این مقاله از ایران تاپ فایو سعی کردیم، تعدادی از بهترین‌های آن‌ها را با هم بررسی کنیم. 
طبیعت یادگار گذشتگان است و بایستی این میراث را برای فرزندانمان حفظ کنیم، بنابراین بیاید سعی کنیم تنها یادگارمان از طبیعت یک حال خوش و چند قاب عکس زیبا باشد. حتما زباله‌های خود را جمع کنیم و در هر مکانی آتش روشن نکنیم! رفتن  به دل طبیعت، نیاز به تجربه و علم گردشگری محیط زیست دارد. بنابراین اگر تصمیم داشتید در روزهای خلوت‌تر به این مکان‌ها سر بزنید یا شب را در کنار رودخانه بگذارنید، حتما از راهنمایی‌های یک لیدر محلی بهره مند شوید. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از رفتن به طبیعت مقاله‌ی پیشین ما در ارتباط با راههای حفاظت از محیط زیست به هنگام طبیعت‌گردی را مطالعه کنید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید