۵ مقصد جذاب گردشگری در تابستان ۱۴۰۰


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

آیا تابستان امسال قصد سفر دارید؟ می‌دانید بهترین مقاصد گردشگری برای تابستان 1400 کدامند؟ مسافرت در تابستان به خاطر گرمای هوا کمی سخت به نظر می‌رسد اما اگر مقصد را درست انتخاب کنید، سفر خوبی خواهید داشت. در ادامه پنج مقصد جذاب گردشگری برای تابستان 1400 را به شما معرفی خواهیم کرد تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید.


1. ماسوله
ماسوله نام یک شهر بسیار دیدنی در استان گیلان است که در نزدیکی فومن قرار دارد. این شهر خوش آب و هوا با خانه‌های پلکانی‌اش شهرت پیدا کرده و در همه‌ ماه‌های سال، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن دیدن می‌کنند. از جاذبه‌های دیدنی ماسوله می‌توان موارد زیر را نام برد:

سمام بلندترین نقطه ماسوله
قله سمام یا سماسوس که حدود ۳۶۸۹ متر ارتفاع دارد، مرتفع‌ترین قله مشرف به دریای خزر است. اگر بالای قله سماموس بایستید تمامی دره منطقه تا دریای خزر را مشاهده خواهید کرد که گاهی پوشیده از مه ‌است و منظره فوق العاده زیبایی دارد.
ماسال
ماسال یکی از جذاب‌ترین شهر‌های استان گیلان است و در نزدیکی کوه‌های تالش واقع شده که بهترین زمان سفر به ماسال در تابستان، شهریور ماه است.
بام سبز ماسال
بام سبز ماسال یکی از مناطق گردشگری زیبای استان گیلان است که یک منطقه کوهستانی بوده و علاوه بر جلگه شهر ماسال قسمت‌هایی از مناظر زیبای شهرستان‌های صومعه‌سرا و بندرانزلی هم از این منطقه قابل مشاهده هستند.


2. ماکو
ماکو در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد. آب و هوای این شهر سرد و خشکی است که جاذبه‌های این شهر عبارتند از:

بازارچه مرزی برای خرید
ماکو بزرگ‌ترین منطقه‌ آزاد ایران و دومین منطقه آزاد (از نظر وسعت) بعد از شانگهای چین است. هنگام سفر به این نقطه از ایران حتما از بازارچه‌ مرزی آن دیدن کنید که در ۵ کیلومتری جاده ماکو بازرگان قرار دارد. گردشگران بسیاری هر روزه از این بازارچه دیدن کرده و از اجناس ترک و معتبر آن خرید می‌کنند.
قلعه قبان
قلعه قبان یکی از جاذبه‌های دیدنی ماکو است که متعلق به حدود 600 سال پیش بوده و جزو آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


3. اردبیل
اردبیل یکی از استان‌های دیدنی کشورمان است که در قلب کوه‌های سبلان واقع شده است. نام قدیمی این شهر، آرتاویل بوده و حدود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. این شهر به خاطر جاذبه‌های طبیعی زیادی که دارد، بی‌شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستان 1400 خواهد بود. از جمله دیدنی‌های این استان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرز ایران و آذربایجان
اگر به دیدن مرز علاقه دارید حتما از گذرگاه بیله‌ سوار یا بازارچه بیله‌ سوار یا گمرگ بیله‌ سوار اردبیل دیدن کنید. فاصله گمرک بیله‌ سوار تا اردبیل حدود ۱۵۹ کیلومتر است و جالب است بدانید که فاصله آن تا باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان حدود ۱۳۰ کیلومتر می‌باشد.
خانه تاریخی ارشادی
خانه ارشادی متعلق به دوره قاجار است که در یکی از قدیمی‌ترین محلات اردبیل قرار گرفته و گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند.
مسجد جامع اردیبل
مسجد جامع اردبیل یکی دیگر از نقاطی است که هنگام سفر به اردبیل حتما باید از آن دیدن کرد. این مسجد در محله پیرشمس ‌الدین اردبیل واقع شده و با آتشکده متعلق به دوره اشکانی همسایه است. ساختمان اصلی مسجد امروزه از بین رفته اما قسمت‌هایی که باقی مانده همچنان معماری جالب و خیره کننده خود را حفظ کرده است.
چشمه‌های آب گرم سرعین
سرعین در 30 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده که چشمه‌های آبگرم آن شهرت جهانی دارند. مواد معدنی موجود در این چشمه‌های آب گرم خاصیت درمانی دارند و به همین خاطر این منطقه، قطب توریست - درمانی کشور شده است.


4. چابهار
چابهار نام یک شهر بندری است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. چابهار بسیار جذاب و دیدنی است که قرارگیری آن در سواحل زیبای دریای عمان و اقیانوس هند، جذابیت آن را چندین برابر کرده است. این بندر اقیانوسی در زمستان گرمایی مطلوب و در تابستان خنکایی دلپذیر به همراه دارد. توصیه می‌کنیم چابهار را حتما مقصد گردشگری خود در تابستان 1400 قرار دهید تا از زیبایی‌های آن لذت ببرید. چند مورد از نقاط دیدنی چابهار را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

کوه‌های مینیاتوری
کوه‌های مینیاتوری یکی از دیدنی‌های چابهار هستند که در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید در این کوه‌ها هیچگونه آب و گیاهی دیده نمی‌شود اما از زیبایی شگفت انگیزی برخوردار است.
گل فشان
کوه‌های گل‌افشان در نقطه‌ای نزدیک به کنارک به نام بندر تنگ قرار دارند. این کوه‌ها حدود ۱۰۰ متر ارتفاع داشته و صد کیلومتر تا شهر چابهار فاصله دارند. در فصولی که بارندگی نیست، چاله‌ای با قطر حدود ۱ متر و عمقی حدود نیم متر در بالای کوه می‌بینید که با گِل پوشیده شده است. این گل با صدایی مثل ترکیدن حباب از چاله خارج شده و در اطراف پراکنده می‌شود.
تالاب لیپار
تالاب صورتی رنگ لیپار یکی از دیدنی‌های بسیار جذاب چابهار است که بهترین زمان برای بازدید از آن ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور، مهر و آذز است. چون جریانات دریایی حاصل از طوفان‌ در این ماه‌ها زیاد شده و به خاطر تغییراتی که به وجود می‌آورد، پلانکتون‌های گیاهی را افزایش می‌دهد.


5. لرستان
استان لرستان یکی از استان‌های ایران است که حتما باید آن را در برنامه سفر خود قرار داده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. این استان به خاطر داشتن کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوط بسیار معروف است و با سفر به این منطقه می‌توان از آب‌ و هوای خوش آن نهایت لذت را برد. از جمله نقاط دیدنی لرستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلعه فلک الافلاک
قلعه فلک الافلاک یا دژ شاپور خواست یا قلعه‌ دوازده برجی در بالای تپه‌ای در شهر خرم آباد قرار دارد. این قلعه قدیمی متعلق به زمان ساسانیان می‌باشد که در این مکان تاریخی دو موزه‌ دیدنی برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است که عبارتند از موزه باستان‌ شناسی و موزه مردم‌ شناسی. علاوه بر این موزه‌ها، آزمایشگاه مرمت اشیای باستانی، فروشگاه محصولات فرهنگی، چایخانه‌ سنتی و چشمه‌ پر از آب گلستان نیز برای دیدن وجود دارند.
آبشار بیشه
آبشار معروف و دیدنی بیشه در دهستان سپید دشت شهرستان خرم‌ آباد قرار دارد. فاصیه این آبشار تا شهر خرم آباد حدود ۶۴ کیلومتر است و یک منطقه بکر و زیبا برای طبیعت گردی می‌باشد.
منطقه مخمل کوه
مخمل‌ کوه نام یک منطقه زیبا در شمال شرقی خرم‌ آباد است. این منطقه دارای کوهی با ارتفاع ۱۹۰۰ متر می‌باشد که صخره‌های آن از گلسنگ پوشیده شده و بسیار دیدنی است. این کوه امروزه به یک پارک جنگلی تبدیل شده و همه می‌توانند از آن دیدن کنند.
دریاچه کیو
دریاچه مصنوعی و دیدنی کیو در پارک کیو خرم‌ آباد واقع شده است. علت نامگذاری این دریاچه این است که کیو در زبان لری به معنای کبود بوده و این دریاچه به خاطر زلالی و عمقی که دارد کیو نام گرفته است.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید