۵ مکان بکر در ایران که کمتر کسی در مورد آنها شنیده است


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سفر به نقاط گمنام و دیدن جاهای بکر و جذاب، حس خیلی خوبی دارد. منظور از نقاط بکر و گمنام همان جاهایی است که درباره‌شان کم شنیده‌ایم و عده کمی از مسافران و گردشگران به این نقاط پا گذاشته‌اند. در کشور ایران هم از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب، نقاط بکر زیادی وجود دارد که با سفر به آن‌ها می‌توان تجربه‌های فوق العاده جذابی کسب کرد. اگر از جمله آدم‌های متفاوتی هستید که دوست دارید سفرتان هم مثل خودتان متفاوت و خاص باشد، این مقاله مخصوص شماست چون می‌خواهیم ۵ مکان بکر در ایران که کمتر کسی، چیزی در مورد آن‌ها شنیده است، را به شما معرفی کنیم تا یک سفر دلچسب و جذاب را تجربه کنید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.


1. دره کال جنی
اسم دره کال جنی هیجان و ترسی دلچسب را در وجود هرکسی به وجود می‌آورد! اگر اهل دیدن فیلم‌ با ژانر ترسناک هستید و از ماجراجویی خوشتان می‌آید حتما به دره کال جنی سفر کنید. تا به امروز عده کمی از مردم از این دره بکر و مرموز دیدن کرده‌اند. شکل و شمائل دره کال جنی با دیواره‌های عجیب غریب و بلند به صورتی است که شما را حیرت زده خواهد کرد. دلیل نامگذاری این دره به اسم دره کال جنی این است که برخی می‌گویند اجنه در روزهایی که باد و طوفان شدید است، به سمت این منطقه سنگ‌ریزه‌ پرتاب می‌کنند و باعث ایجاد حفره‌هایی در دل دیواره‌های دره شده‌اند. همین مسئله می‌تواند ترس ورود به این منطقه را در دل افراد ایجاد کند. اما فرضیه علمی در مورد شکل عجیب این دره می‌توان این باشد که شاید در گذشته رود بسیار پرخروشی در این منطقه جریان داشته که بر اثر سیلاب و فرسایش، دیواره‌های بلند دره را به این شکل درآورده است. اگر مشتاق شده‌اید بدانید کال جنی در کدام شهر است باید بگوییم که این دره در شهر طبس استان خراسان جنوبی قرار دارد.

2. جنگل دالخانی یا دالان بهشت
اگر عاشق آب و هوای شمال هستید اما تحمل گرما و رطوبت زیاد آن را در تابستان ندارید، توصیه می‌کنیم که حتما از جنگل‌ دالخانی استان مازندران دیدن کنید و لذت ببرید. جنگل‌ دالخانی در 30 کیلومتری رامسر و در جاده‌ای سرپوشیده که از دو طرف توسط درختان بسیار بلند و سبز احاطه شده است، قرار دارد. هوای این منطقه تقریبا در تمام روزهای سال خنک است حتی در روزهای فوق العاده گرم و مرطوب تابستان! اگر می‌خواهید زیبایی این جنگل بکر را تصور کنید کافیست چشمانتان را ببندید و فکر کنید که در این جاده جنگلی در حال رانندگی هستید. تصور کنید همانطور که در حال حرکت در این جاده هستید، بوی خوش گیاهان همراه با نسیم بسیار خنکی به صورت شما می‌خورد، در این حال آلاچیق‌های زیبا و دکه‌های چوبی کنار جاده قرار دارند که آش و چای می‌فروشند و دست فروشان محصولات طبیعی مثل میوه‌، عسل، سبزی، ماهی و ... را برای فروش به کنار جاده آورده‌اند. در اطراف جنگل گاوهایی می‌بینید که با خیال راحت در حال پیاده‌روی هستند و زیبایی وصف نشدنی به این منطقه بخشیده‌اند. با این اوصاف آیا ترغیب نشدید حتی یکبار که شده از جنگل دالخانی دیدن کنید؟ به طور قطعی می‌توان گفت که یکی از بهترین جاهای بکر ایران، همین جنگل دالخانی می‌باشد.
3. روستای پامنار
پامنار در شهر دزفول استان خوزستان قرار دارد. روستای پامنار یکی از مناطق بکر ایران است که شاید در مورد آن خیلی کم صحبت شده و کمتر کسی از زیبایی‌های این روستا اطلاعی دارد. پامنار نزدیک سد عظیم دز قرار دارد و به همین خاطر دریاچه‌ای در این روستا دیده می‌شود که از جمع شدن آب سد دز تشکیل شده و فضایی بی‌نظیر برای سفر و گشت و گذار فراهم کرده است. متاسفانه بهترین فصل برای رفتن به این روستا، فصل زمستان است و برای افرادی که عاشق آب‌تنی هستند گزینه مناسبی نیست چون در زمستان آب دریاچه به شدت سرد می‌شود و امکان رفتن به داخل آب وجود ندارد. 
از جاذبه‌های دیگر این روستای دیدنی می‌توان به تنوع حیات وحش و گیاهان آن اشاره کرد. اگر فصل بهار را برای سفر به پامنار انتخاب کردید، گل‌های لاله و گیاهان متنوع بی نظیری اطراف دریاچه مشاهده خواهید کرد.

4. قلعه کرشاهی یا قلعه دزدان
اگر برای سفر به جاهای بکر و زیبا به دنبال مکان‌هایی هستید که آثار تاریخی داشته و یادآور گذشته باشند، قلعه کرشاهی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این قلعه به قلعه دزدان معروف است و در شهر ابوزیدآباد استان اصفهان قرار دارد. قلعه کرشاهی تا اواخر دوره حکومت قاجار، قلعه‌ای بود که سارقان بدنام در آن ساکن بودند و فعالیت‌های خودشان را در آن سر و سامان می‌دادند. این قلعه از جنس خشت می‌باشد و پنج برج مراقبت دارد. با این تفاسیر می‌توانید تصور کنید که این قلعه در روزهای اوجش، چه شکوه و عظمتی برای خودش داشته است. در سفر برای دیدن قلعه کرشاهی می‌توانید از طبیعت بکر اطراف آن هم لذت ببرید. چون زیر این قلعه، مسیرهایی وجود دارد که به کوهستان پشت بنا راه داشته و درختان زیبای انار آن، هر گردشگری را برای چادر زدن و توقف در اطراف قلعه وسوسه می‌کند. اگر دوست دارید روی زمین کویری دراز بکشید و به آسمان پرستاره شب نگاه کنید، قلعه کرشاهی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

5. فیلبند
آخرین نقطه بکری که در این مقاله می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم، روستای زیبای فیلبند در استان مازندران است که با سفر به این نقطه از شمال کشور، می‌توانید از زیبایی‌های بی حد و حساب و طبیعت بکر آن لذت ببرید. روستای فیلبند در نزدیکی شهر بابل و در میان ابرهای سفید و تپل قرار دارد. تپه‌های سرسبز و کلبه‌های روستایی در دل ابرهای سفید منظره بی‌نظیری را در این منطقه به وجود آورده است. اگر به کارتون هایدی و زندگی در کلبه‌های چوبی در کوهستان علاقه دارید، حتما از فیلبند دیدن کنید.
و اما سخن آخر
تاریخ، فرهنگ و طبیعت فوق العاده زیبای ایران بحثی انکار ناپذیر است و جاذبه‌های گردشگری و مناطق بکر بسیاری در این کشور وجود دارد. با وجود مناطق دیدنی زیاد، تشخیص این که کدامیک از آن‌ها برای سفر کردن و دیدن باید در اولویت قرار بگیرد، کار دشواری است. ما در این مقاله لیستی از بکرترین جاهای ایران که کمتر کسی چیزی در مورد آن‌ها شنیده را برایتان فراهم کردیم تا از این طریق بتوانید، مقصد سفرتان را راحت‌تر پیدا کنید.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید