کدام عطرها مناسب تیپ شخصیتی شماست؟!

راهنمای کامل انتخاب عطر بر اساس تیپ شخصیتی افراد


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

عطری که می‌زنید، بخشی از داستان شخصی شما را بیان کرده و ارتباطی نامرئی با شخصیتتان دارد، پس هنگام انتخاب عطر بهتر است، موردی را انتخاب کنید که متناسب با روحیه‌تان باشد. عطر، احساس و حافظه به طور ذاتی با یکدیگر مرتبط هستند، وقتی چیزی را بو می‌کنید، مغزتان احساس شما را ضبط می‌کند، بنابراین وقتی دوباره آن بو را تجربه می‌کنید، به اولین باری که آن بو را تجربه کرده‌اید، برمی‌گردید. از طرف دیگر حس بویایی، قوی‌ترین حس در ارتباط مستقیم با مغز است که می‌تواند شما را به گذشته برگرداند. تحقیقات نشان می‌دهد که 75 درصد از احساسات ما ناشی از چیزی است که بو می‌کنیم و ما 100 برابر بیشتر از آنچه می‌بینیم یا می‌شنویم به یاد می‌آوریم، که چه چیزی را بوکرده‌ایم. در این مقاله از ایران تاپ فایو، قصد داریم تا انواع عطرها و رایحه ‌ها را با توجه به شخصیت‌های مختلف بررسی کنیم. 

 

1. عطرهای بر پایه گل یا فلورال - برای افراد برونگرا، گرم و اجتماعی
گل ها بزرگترین خانواده عطرها را تشکیل می‌دهند و هنوز هم محبوب‌ترین نت های پایه‌ی عطرها را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان به این نوع از عطرها، عاشق نور و رنگ های بهاری هستند. آنها برونگرا، گرم و اجتماعی هستند. ذائقه ظریفی دارند، اغلب کمال‌گرا هستند و فداکاری را تحسین می‌کنند. حساس و متواضع هستند، معمولاً تمایل به ساده بودن دارند، گاهی در درون خود از شک و تردید رنج می‌برند.

 این افراد عاشق کتان، پنبه و الیاف طبیعی هستند. نتهای مورد علاقه این افراد معمولاً گلهایی چون ماگنولیا، یاسمن، سیکلامن، زنبق، گل رز و زنبق هستند.

 

2. عطرهای دارای رایحه‌ شرقی- برای افراد پر زرق و برق و تجملاتی
دوستداران رایحه های شرقی افرادی پر زرق و برق و پرشور و حرارت هستند. آنها بسیار خوش بیان، سخاوتمند، برونگرا و با محبت هستند و تمایل بسیاری برای به نمایش گذاردن زندگی روزمره خود و تمام لذت های آن دارند. 
آنها عاشق ابریشم، ساتن و مخمل هایی با رنگ های درخشان هستند و از جواهرات عجیب و غریب استفاده می‌کنند. در مورد عطر این افراد به دنبال نت هایی مانند چوب های معطر، وانیل، بخور، تنباکو، عسل و گل های استوایی هستند.

 
3. عطرهای بر پایه عصاره میوه‌ها- برای افراد با اعتماد به نفس و ماجراجو
ممکن است ذائقه این افراد خوش ذوق تا حدی با سلیقه گروه دوم (شرقی ها) همپوشانی داشته باشد. آن‌ها پرجنب‌وجوش، به‌شدت پرشور، بازیگوش، خوش‌خلق، گاهی عجیب و غریب و با اعتماد به نفس و ماجراجو هستند. تمام حواس آن‌ها به طرز باور نکردنی با عطرها تحریک می‌شوند. رایحه‌ها آنها را به خنده و گاهی به اشک وا می‌دارد. 

این افراد به عطرهای سرشار از نت های خامه، شکلات، زردآلو، آلو، هلو، کنیاک و کارامل علاقه دارند. این عطرها برای کسانی جذاب هستند که با ذوق و شوق تمام به ندای زندگی پاسخ می‌دهند.

 

4. عطرهای با رایحه چیپر(Chypre)  - برای افراد پیچیده و قدرتمند
استفاده کنندگان Chypre بسیار پیچیده، بالغ، جاه طلب و قدرتمند هستند. علاوه بر این، آنها تمایل دارند با اعتماد به نفس، صریح، شیک پوش و آراسته باشند. این عطرها مناسب اشخاصی است که تاریخچه عطر را مطالعه می‌کنند. مد، بو و زندگی را جدی می‌گیرند.

 آنها به استایلهای جنجالی و بسیار جذاب علاقه‌مند هستند و با بکار بردن جیر، چرم و ترمه بی‌نظیر ظاهر می‌شوند. نت‌های مورد علاقه این افراد گلسنگ، گل لادن، نعناع هندی و ترنج می‌باشند.

 

5. عطرهای بر پایه مرکبات - برای افراد خوش بین و شاد
اینها عطرهایی هستند که عموماً جنسیت کاملاً مشخصی ندارند و هم برای خانمها و هم آقایان استفاده می‌شوند. این عطرها معمولاً توسط افراد خوش بین و دارای روحیه‌ای شاد انتخاب می‌شوند، افرادی که چندان علاقه ای به نمایش جذابیت های جنسی خود در عطر خود ندارند. آنها افرادی برونگرا و همچنین عملگرا هستند. 

عاشقان مرکبات به جای اغوا کنندگی به دنبال پاکی و طراوت هستند. شخصیت هایی که عاشق آزادی و زندگی در فضای باز و اهل ورزش کردن هستند. 

 

6. طرهای Fougere  برای روشنفکران خوش پوش
عطرهای Fougere  از یک راز درونی صحبت می‎کنند و اغلب مورد علاقه افراد متفکر و تحلیلگر هستند. این افراد معمولاً با دقت بسیار لباس پوشیده و بی عیب و نقص ظاهر می‌شوند. این عطرها برای کسانی مناسب خواهد بود که درون گرا، روشنفکر و متفکر بوده و معمولاً برای انتخاب یک عطر مدت زیادی درنگ می‌کنند. 

این نوع از عطرها به ندرت برای جوانان جذاب هستند و مناسب افرادی که تجربه ای متفکرانه از دنیا دارند، می‌باشد.

 

7. طرهای آکواتیک- برای افراد باهوش و صریح
عطرهای آکواتیک خانواده ای بسیار جدیدتر از عطرها هستند و شاید به همین دلیل است که شخصیت استفاده کنندگان آنها را کمتر می‌توان توصیف کرد. دوستداران این عطرها دارای شخصیت هایی هستند که ویژگی های آب را منعکس می‌کند.

 با اینکه شخصیت این افراد کاملاً واضح و شفاف است، بطور متناوب در حال تغییر هستند، آنها گاهی مانند یک سیل خروشان و گاهی مانند یک برکه ساکن هستند. درضمن این دسته از افراد صریح، با اعتماد به نفس و رک و با هوش هستند.

 

سخن پایانی:
انتخاب عطر نوعی از ابراز وجود است و بدلیل تأثیر عاطفی و روانی که عطرها بر روی استفاده کننده آنها دارد، انتخاب آنها بسیار با اهمیت خواهد بود. در طول تاریخ همیشه عطرها جایگاه ویژه‌ ای داشته اند و در زمانهای قدیم آنها را بعنوان هدیه‌ای الهی در نظر می‌گرفتند. ما در این مقاله از ایران تاپ فایو در مورد اینکه تیپ‌های متفاوت شخصیت به کدام خانواده عطرها گرایش دارند، صحبت کردیم. شما می‌توانید از این راهنما برای انتخاب عطر برای کسانی که دوستشان دارید استفاده کنید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید