بهترین نقاط پیک نیک کردن در کرج

بهترین مقاصد برای تفریحات خانوادگی در اطراف کرج کدامند؟!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اگر از خوانندگان همیشگی ایران تاپ فایو باشید، احتمالاً می‌دانید که بیشترین تمرکز ما در معرفی مکان‌های دیدنی را شهر تهران تشکیل می‌دهد. اما تصمیم گرفتیم در مقاله امروز به سراغ شهر زیبا کرج برویم و مطلبی را برای خوانندگان کرجی خود که دنبال مکانی برای پیک نیک می‌گردند، آماده کنیم.
فصل تابستان با شب‌های کوتاه و روزهای طولانی خودش، بهترین زمان برای گذران زمان با عزیزانمان است. کافیست خوراکی‌های خوشمزه را تهیه کنیم و با یک زیرانداز، به دل طبیعت برویم. البته بهتر است این طبیعت در حاشیه شهر باشد که فاصله کمی از محل زندگی ما داشته باشد. در این لیست 5 مورد از مکان‌هایی را معرفی خواهیم کرد که بهترین نقاط برای پهن کردن بساط پیک نیک در اطراف شهر کرج هستند. 

1. پارک جنگلی چیتگر
پارک جنگلی چیتگر، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی نزدیک کرج است. این پارک با داشتن امکانات رفاهی مناسب، فضای سبز وسیع و درختان بلند، مکانی عالی برای پیک‌نیک و استراحت است. چیتگر دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، منقل و باربیکیو، زمین‌های بازی کودکان و دریاچه مصنوعی است که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای تمامی اعضای خانواده فراهم کند.
می‌توانید یک بعد از ظهر عالی را در پارک چیتگر بگذرانید و شب را با یک جوجه کباب خوشمزه به پایان ببرید! شاید باورش سخت باشد اما بیش از 60 سال از تاریخ ساخت این پارک می‌گذرد. همچنین این پارک، دارای محوطه‌ای مختص بانوان است که محدودیت حجاب برای زنان را ندارد.

 

2. سد کرج (امیرکبیر)
سد کرج یا سد امیرکبیر، یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف کرج است. این سد با آب زلال و مناظر طبیعی زیبا، مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک و گذراندن یک روز آرامش‌بخش در کنار آب محسوب می‌شود. دریاچه پشت سد، فرصت‌های فراوانی برای فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری و ماهیگیری فراهم می‌کند. همچنین، اطراف سد مناطق مناسبی برای برپایی پیک‌نیک و استراحت وجود دارد که می‌توانید از طبیعت بکر و هوای پاک آن لذت ببرید.
شب‌های سد کرج حال و هوای خاص خود را دارد. صدای موزیک در فضا طنین انداز است و جوانان زیادی در این منطقه با هم معاشرت می‌کنند. پرورش ماهی یکی از اصلی‌ترین کسب و کارهای اطراف سد کرج است، بنابراین بد نیست خود را مهمان یک ماهی کبابی تازه کنید! در فصل تابستان، بعد از غروب آفتاب اطراف سد کرج حسابی خنک می‌شود، پس لباس اضافی را فراموش نکنید. 

3. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران
باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که در نزدیکی کرج قرار دارد. این باغ با داشتن گونه‌های گیاهی متنوع از سراسر جهان، مکانی بسیار زیبا برای پیک‌نیک و گردش است. باغ گیاه‌شناسی دارای مسیرهای پیاده‌روی، فضاهای سبز وسیع و مناطق مناسبی برای برپایی پیک‌نیک است که می‌توانید از طبیعت زیبا و هوای پاک آن لذت ببرید.
حواستان باشد در این مکان نمی‌توانید آتش روشن کنید. زیبایی‌های باغ گیاه شناسی مبهوتتان خواهد کرد، بنابراین یک روز کامل را به گردش در این سرزمین عجایب اختصاص دهید!
نکته جالب درباره این پارک، توضیحات کوتاهی است که پایین تمامی درخت‌ها گذاشته شده تا به بازدیدکنندگان اطلاعات لازم برای شناخت بیشتر هر گونه را بدهد. این باغ بخش بندی جالبی، از باغ‌های ایرانی گرفته تا جنگل‌های استوایی دارد.


4. پارک جنگلی لتمال کن
پارک جنگلی لتمال کن، یکی دیگر از پارک‌های جنگلی نزدیک کرج است که با داشتن طبیعت بکر و امکانات رفاهی مناسب، مکانی عالی برای پیک‌نیک و استراحت است. این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین‌های بازی کودکان و فضای سبز وسیع است که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای تمامی اعضای خانواده فراهم کند.
این پارک در ارتفاعات منطقه 22 تهران واقع شده است و منظره بسیار زیبایی را فراهم می‌کند که بهترین نقطه برای عکس برداری از نورهای شهر در شب محسوب می‌شود. در این پارک، دکه‌ای برای خرید خوراکی و مایحتاج وجود ندارد، بنابراین چنانچه قصد رفتن به این مکان را داشتید، تمامی موارد مورد نیاز را با خود ببرید!

5. پارک جنگلی خرگوش‌دره
پارک جنگلی خرگوش‌دره یکی از پارک‌های جنگلی محبوب نزدیک کرج است که با داشتن طبیعت بکر و امکانات رفاهی مناسب، مکانی عالی برای پیک‌نیک و استراحت است. خرگوش دره دارای آلاچیق است اما وضعیت نور این پارک در شب تقریبا ضعیف است، بنابراین بد نیست چند چراغ قوه قوی با خود به همراه ببرید. 
خرگوش دره برای جمع آوری خرده چوب مکان بسیار مناسبی است. بنابراین نه تنها در فصل تابستان، بلکه در فصول سرد نیز انتخاب خوبی برای برپایی آتش و فراهم نمودن بساط کباب است.
همانطور که از نامش پیداست این پارک زمانی منطقه زندگی خرگوش‌ها بوده است. بنابراین بعید نیست چند خرگوش بازیگوش را لابه‌لای سبزه‌ها ببینید.

 

موارد مورد نیاز برای یک پیک نیک کامل چیست؟
در ابتدا بهتر است یک زیرانداز ضد آب به همراه داشته باشید. چرا که ممکن است با چمن‌های خیس روبرو شوید. در قدم بعدی داشتن چند صندلی تاشو و میزهایی از جنس پارچه و فلز که کم‌جا هستند، حال و هوای دیگری به پیک نیک شما می‌دهند. 
پیشنهاد می‌کنیم حتما یک سبد مختص به لوازم پیک نیک را پشت ماشین داشته باشید که شامل مواردی مورد نیاز مثل بشقاب های پلاستیکی، چاقو، چنگال و قاشق می‌شود. 
دوره گازهای پیک نیکی سالهاست که گذشته! کافیست برای گرم کردن غذا از یک بطری گاز مخصوص و یک پایه اجاق کم جا که در تمامی مغازه‌های کوهنوردی پیدا می‌شوند، استفاده کنید. این گاز کم جا و کم خطرتر است. 
ادویه‌های موردنیازی مثل نمک و فلفل را فراموش نکنید. چای یکی بخش مهم از فرهنگ ایران است و قطعا چای زغالی طعم خاص خودش را دارد. یک کتری نسوز را به قصد چایی های زغالی پیک نیک تابستان کنار بگذارید و قول می دهیم پشیمان نشوید.

سخن پایانی:

پیک نیک بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و لذت بردن از طبیعت در کنار اعضای خانواده است. پس بهتر است سخت نگیریم و مقداری خوراکی تازه تهیه کرده تا از هوای خنک شب‌های تابستان لذت ببریم و خاطرات فراموش نشدنی بسازیم. در این مقاله از ایران تاپ فایو، 5 نقطه در اطراف کرج را معرفی کردیم که بهترین جاها برای برپایی بساط پیک نیک هستند و از امکانات رفاهی بهره می‌برند. شما برای پیک نیک به چه منطقه‌ای می‌روید؟ نظراتتان را در بخش کامنت برایمان بنویسید. 
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید