۵ پیشنهاد جذاب برای بازی و هیجان در سفر به مشهد


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مشهد یکی از شهرهای پرگردشگر و پر مسافر ایران است که همه ساله از اقصی نقاط کشور مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. سفر به مشهد از قدیم در برنامه اکثر خانواده‌های ایرانی بوده و این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهر‌های ایران تبدیل کرده است. در وجود سرگرمی ها و تفریحات، مشهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با سفر به این شهر به هیچ عنوان حوصله شما سر نخواهد رفت. در این شهر می‌توانید انواع تفریحات سرگرم کننده از جمله کافه گیم‌ها، پیست‌های موتور، ماشین و دوچرخه سواری، پارک‌های آبی جذاب، شهربازی‌های مهیج و ... را مشاهده کنید و به کمک آن‌ها سفری دلچسب و خاطره انگیز برای خود بسازید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از تفریحات جذاب و هیجان انگیز در طول سفر لذت می برید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا 5 مورد از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات هیجانی مشهد را به شما معرفی کنیم.


1. پارک‌های آبی برای تفریحی به یادماندنی
تفریحات آبی یکی از تفریحات پرطرفدار و مهیج است که هم بزرگسالان و هم کودکان از آن لذت خواهند برد. در مشهد چندین پارک آبی وجود دارد که در آن‌ها انواع سرسره‌های آبی، موج سواری، سونا، جکوزی و ... در فضاهای سرپوشیده کنار هم قرار گرفته‌اند تا لحظات خوشی را برای افراد در دل آب رقم بزند. این پارک‌های آبی در سال‌های اخیر مورد استقبال گردشگران به خصوص گردشگران از کشورهای عربی و خاورمیانه قرار گرفته است. در این مجموعه‌های آبی علاوه بر استفاده از سونا، جکوزی، حمام ترکی و حمام آفتاب، می‌توانید از بازی‌های هیجان انگیز و سرسره‌های طولانی و سر پوشیده هم بهره ببرید. در ادامه پارک‌های آبی مشهد را به همراه آدرس برای شما آورده‌ایم:

  • سرزمین موج‌های آبی: واقع در بزرگراه آسیایی، قاسم آباد، پارک ساحلی آفتاب با استخر نمک اسپوتا
  • حمام آفتاب مخصوص بانوان: واقع در انتهای بلوار خیام شمالی
  • پارک آبی ایرانیان: واقع در بلوار حجاب قاسم آباد همراه با موج سواری با تخته، سرسره و تونل‌های پیچیده
  • سرزمین موج‌های خروشان: واقع در شاندیز مشهد
2. اتاق فرارهای پر طرفدار
اتاق فرار یا اسکیپ روم یکی از تفریحات سرگرم کننده جدید است که در کشور راه افتاده و طرفداران زیادی دارد. در شهر مشهد هم چندین اتاق فرار وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها در بازی معمایی شرکت کنید و یک خاطره هیجان انگیز برای خود دست و پا کنید. روش انجام این بازی به این صورت است که افراد در اتاقی زندانی می‌شوند و فقط بعد از حل کردن معماها می‌توانند از آن بیرون بیایند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که سر نخ‌ها و کلیدهای معما در همان اتاق قرار گرفته و با خلاقیت و همفکری با همگروهی‌ها می‌توان به جواب معما رسید. اتاق فرار در رستوران فکری کانو و اتاق فرار نئو در مجتمع گردشگری کوهسر دو مورد از اتاق فرارهای معروف و پرهیجان مشهد هستند.
3. کارتینگ‌های هیجان انگیز
اگر به مشهد سفر کردید و به دنبال یک تفریح پر هیجان بودید که شما را سر ذوق بیاورد، حتما به یکی از مجموعه‌های ورزشی مشهد مراجعه کنید و از کارتینگ آن نهایت لذت را ببرید. در مشهد چندین فضا برای کارتینگ وجود دارد. یکی از آن‌ها مجموعه ورزشی ارشاد است که یک پیست کارتینگ دارد. نکته جالبی که در مورد مجموعه ورزشی ارشاد مشهد وجود دارد این است که علاوه بر کارتینگ، فضایی هم برای اسب سواری دارد و اگر شما فردی هستید که به تفریحات سنتی علاقه مند هستید، می‌توانید از سوارکاری در این مجموعه بهره ببرید. مسیر پیست کارتینگ ارشاد 3 کیلومتر است و جزو طولانی ترین پیست‌های کارتینگ کشور به حساب می‌آید. هر راند کارتینگ در مجموعه ارشاد بین 6 تا 8 دقیقه می‌باشد. کارتینگ بعدی مشهد در مجموعه ورزشی جام جم واقع شده که در این مجموعه می‌توانید خودتان زمان راندها را انتخاب کنید.
4. شهربازی پارک ملت
از گذشته تا به امروز شهر بازی جزو تفریحاتی بوده که علاوه بر کودکان، بزرگسالان هم مشتاق آن بوده و هستند. توصیه می‌کنیم اگر شما هم یکی از دوستداران شهربازی هستید، حتما در سفر به مشهد از شهربازی پارک ملت این شهر دیدن کنید. شهر بازی پارک ملت مشهد مجموعه کاملی از بازی و هیجان را در یک جا کنار هم جا داده است. جالب است بدانید که بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه به نام فانفار در پارک ملت مشهد قرار گرفته و از دور دست‌ها هم قابل مشاهده می‌باشد. از بازی‌های این مجموعه می‌توان به اسکیت بورد غول پیکر، تاب چرخشی اسکای فلایر، ترن هوایی، آکروجت فضایی، تاب اسپین، تاب گردان جایروسوئینگ، سورتمه، کشتی دوبل و ... اشاره نمود.
5. پروازی دلچسب با پاراگلایدر و پاراموتور
اگر عاشق پرواز هستید، توصیه می‌کنیم در سفر به مشهد حتما پاراگلایدر یا پاراموتور را تجربه کنید. پاراگلایدر یک نوع چتربازی است که می‌تواند پروازی راحت و بی دردسر را با کلی هیجان نصیب شما کند. استفاده از پاراگلایدر به مهارت خاصی نیاز ندارد. برای استفاده از این وسیله تنها باید باد، موافق باشد و به یک موتور و چتر مناسب وصل شوید. در مشهد چندین باشگاه پاراگلایدر و سقوط آزاد وجود دارد که این ورزش را به شکل حرفه‌ای در یک دوره دو ماهه به علاقمندان آموزش می‌دهند. ولی به صورت آماتور هم می‌توان از این تفریح، لذت برد. محل پرواز پارگلایدر معمولا در ارتفاعات شاندیز مشهد است.
جمع بندی
بازی و هیجان در مشهد طرفداران زیادی دارد و خوشبختانه این شهر در بحث بازی و هیجان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با توجه به تعداد زیاد گردشگران در مشهد، انواع و اقسام تفریحات و مراکز سرگرم کننده برای بزرگسالان راه اندازی شده و کم کم توانسته توجه همه را به سوی خودش جذب کند. در این مقاله 5 پیشنهاد جذاب برای بازی و هیجان در مشهد را برای شما جمع آوری کردیم تا در سفر به این شهر یک دقیقه هم بیکار نمانید.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید