معرفی ۵ تله کابین هیجان انگیز در شمال ایران


Admin Irantop یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

تله کابین‌ها، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات مردم به شمار می‌رود. تله کابین‌ها، نوعی آسانسور هوایی هستند که در دل مناطق کوهستانی واقع شده اند و مردم را به قسمت بالای کوهستان یا تفریحگاه‌های دور از دسترس می‌رسانند. هدف از ساخت تله کابین‌ها بیشتر تفریحی است، اما این آسانسورهای هوایی به منظور جابه‌جایی کالاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به طور دقیق‌تر، تله کابین‌ها توسط یک حلقه بسیار طولانی میان دو ایستگاه قرار دارند و توسط کابل، در مسیر ادامه پیدا می‌کنند. این آسانسورهای هوایی در پیست‌های اسکی نیز کاربرد دارند.
آیا شما تجربه سوار شدن در تله کابین‌های ایران را داشته‌اید؟ بیایید در ادامه با هم به ۵ مورد از هیجان انگیزترین تله کابین‌های ایران بپردازیم.

 
تله کابین توچال
تله کابین توچال در سال ۱۳۵۳ با همکاری یک شرکت فرانسوی ساخته شد و در سال ۱۳۵۷ نیز به طور رسمی افتتاح شد. تله کابین توچال، از نظر موقعیت جغرافیایی، در تهران، انتهای خیابان ولنجک، ۳ کیلومتری تجریش در شمیرانات قرار دارد.
تله کابین توچال، ۱۵ کیلومتر است و طی کردن کل مسیر با تله کابین حدودا ۸۰ دقیقه به طول می‌انجامد. با این حال از طرفی، این تله کابین یکی از ایمن‌ترین تله کابین‌های جهان به شمار می‌رود و مردم با خیال راحت سوار تله کابین‌ها می‌شوند.

اگر شرایط آب و هوایی مساعد و معمولی باشد، ساعات کاری تله کابین از سه شنبه تا جمعه به اضافه روزهای تعطیل از ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ می‌باشد. تله کابین توچال، یکی از هیجان انگیزترین تله کابین‌های ایران به شمار می‌رود و تمامی تلاش خود را می‌کند، تا لحظاتی شاد و هیجان انگیز را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود نیز یکی از معروف‌ترین و هیجان انگیزترین تله کابین‌های ایران می‌باشد که به دلیل زیبایی جاذبه‌های مسیر تله کابین بسیار شهرت یافته است. خط ۱ این تله کابین ساخت کشور سوئیس است و ۲۱۰۰ متر طول دارد. طی کردن کل مسیر تله کابین نمک آبرود، یک ربع به طول می‌انجامد. در کل خط ۱ تله کابین ۴۲ کابین دارد و ظرفیت تله کابین‌ها آن ۴ نفره است.
از طرفی، خط ۲ تله کابین ۱۷۰۰ متر است و ۳۵ کابین ۶ نفره دارد و سرعت آن نسبت به خط ۱ دو برابر است. از داخل کابین می‌توانید از بالا جنگل، رستوران‌ها و آلاچیق‌ها را نیز ببینید. خوشبختانه کلیه مسائل امنیتی در تله کابین نمک آبرود مرتبا بررسی می‌شود و تاکنون هیچ گزارشی از خطاهای انسانی و آسیب دیدگی در هیچ فردی گزارش نشده است. 
آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، جنوب شرقی شهرک نمک آبرود

تله کابین رامسر
تله کابین رامسر واقع در استان مازندران در شمال کشور است و بی شک در لیست انتخاب ما برای هیجان انگیزترین تله کابین‌های ایران قرار گرفته است. این تله کابین یکی از جدیدترین تله کابین‌های ساخته شده در ایران است و زمان زیادی از گذشت آن نگذشته است. شروع این پروژه از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و ۴ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی افتتاح شد و از آن زمان به مردم خدمت رسانی می‌کند.
هنگام سوار شدن در تله کابین رامسر، می‌توانید شاهد دریای خزر، جنگل‌های زیبا و کلیه مناظر با شکوه 
دیگر باشید. در طول مسیر رفته رفته ۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله خواهید گرفت و از بالا شاهد مناظر و چشم اندازهای زیبا خواهید بود. 
مسیری که در کابین‌های تله کابین رامسر خواهید گذراند، ۱۲ دقیقه است و سرعت حرکت کابین‌ها، ۳ متر بر ثانیه است. این تله کابین‌ کاملا ایمن و مطمئن هستند و یک سفر کوتاه و هیجان انگیز را برای شما رقم می‌زند. در حال حاضر بلیط تله کابین برای هر نفر ۹۳ هزار تومان است و وزن کل مسافران نباید بیشتر از ۳۲۰ کیلوگرم شود. 
آدرس: مازندران، کیلومتر پنج غرب رامسر

تله کابین لاهیجان
نام دیگر تله کابین لاهیجان، تله کابین احرار یا شیطان کوه است که در استان گیلان قرار دارد. این تله کابین نیز یکی از جدیدترین تله کابین‌های کشور به شمار می‌رود و در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. در کل ساعات استفاده از تله کابین‌ها از ۸ صبح تا ۸ شب است و هر ساعت تقریبا ۱۰۰۰ نفر از تله کابین‌ها استفاده می‌کنند.
تله کابین لاهیجان دارای دو ایستگاه است. اگر قصد دارید از غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی‌ها دیدن کنید، باید به ایستگاه ۱ بروید و اگر قصد دارید از کافی شاپ مجموعه دیدن کنید، به ایستگاه ۲ بروید. مسیر زیر پای شما فوق العاده هیجان انگیز و زیبا است و شما از داخل کابین، شاهد دریاچه‌های مصنوعی پای کوه، خانه‌های شیروانی و جنگل‌های زیبا خواهید بود.
تله کابین احرار، دارای ۳۰ کابین ۶ نفره معمولی و ۳ کابین VIP است. همچنین سورتمه ریلی‌های این مجموعه از طولانی‌ترین سورتمه‌های ایران در شمال به شمار می‌رود. تله کابین لاهیجان، یکی از هیجان انگیزترین تله کابین‌های کشور به شمار می‌رود و ایستگاه‌های موجود آن از اتریش خریداری شده است. 
آدرس تله کابین: لاهیجان، بام سبز

تله کابین حیران
تله کابین حیران نه تنها یکی از هیجان انگیزترین بلکه یکی از جذاب‌ترین تله کابین‌های ایران به شمار می‌رود. تله کابین حیران، به عنوان بزرگترین تله کابین در غرب ایران شناخته می‌شود. این تله کابین در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و طول آن ۱۵۰۰ متر است.
در هنگام سوار شدن در تله کابین حیران، شاهد دریای خزر، شهر آستارا، بلندی‌های حیران و جنگل‌ها خواهید بود. از دیگر دلایل محبوبیت این تله کابین، وجود یک مجموعه گردشگری و تفریحی عالی در مجموعه، رستوران، هتل، امکانات سورتمه سواری، استخر آبی و .... است. این تله کابین هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب، آماده خدمت رسانی به مردم است. 
آدرس: ۳۵ کیومتری غرب آستارا، بین روستای حاجی امیر و غرب روستای ونه نیم، دهکده گردشگری حیران

سخن پایانی
کشور عزیزمان ایران سرشار از تفریحات هیجان انگیز و بی شمار است و یکی از این تفریحات، تله کابین‌ها هستند. هیجان انگیزترین تله کابین‌های ایران فقط به موارد بالا منتهی نمی‌شوند! اما ما ۵ تا از بهترین‌های آن‌ها را برای معرفی در نظر گرفتیم.
آیا شما تا کنون از این تله کابین‌های هیجان انگیز استفاده کرده‌اید؟ از سایر تله کابین‌ها چطور؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید