پنج مدل مشهور مرد ایرانی


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در فضای مجازی، مجلات یا روی بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر صنعت مدلینگ را تعقیب کنید. مدلینگ یک شغل و حرفه است و فردی که در این حیطه فعالیت می‌کند را میتوان به ‌عنوان مدل شناخت. امروزه مدلینگ، صنعتی گسترده و پیشرفته درزمینه‌ی تبلیغ انواع کالاهای تجاری است که درآمد زیادی را به خود اختصاص داده است. این صنعت برای پیشبرد اهداف خود به افرادی با عنوان مدل نیاز دارد که بتوانند از فیزیک خود نهایت استفاده را در جهت جذب مشتری ببرند.

 اگرچه امروزه این صنعت بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است، اما نمی‌توان آن را یک حرفه‌ جدید دانست. درگذشته تنها افراد معروفی همچون هنرپیشه‌ها، ورزشکاران، قهرمانان و گاه سیاستمداران به‌عنوان مدل فعالیت می‌کردند؛ اما امروزه کار مدلینگ گسترده‌تر شده است و افراد مختلف را پس از تست، بررسی و رعایت انواع استانداردهای این رشته جذب می‌کنند. این روزها افراد زیادی را می‌بینید که در فضاهای مجازی به خصوص در اینستاگرام خود را مدل می‌دانند، ولی نکته قابل توجه اینحاست که همه آن‌ها مدل حرفه‌ای نیستند، مدل شدن مراحل سختی دارد، باید مراقب تغذیه خود باشید، همیشه در رژیم غذایی باشید، مدام ورزش کنید، به چهره و تیپ و استایل خود برسید و همیشه با ترندها پیش بروید، پس کار راحتی نیست. در ادامه پنج مدل برتر مرد ایرانی شناخته شده در سطح جهانی را به شما معرفی می‌کنم.

1. سام اصغری
حسام «سام» اصغری متولد 12 اسفند 1372 مدل و بازیگر اهل ایران و ایالات متحده است. عمده شهرت او برای ازدواج با خواننده آمریکایی بریتنی اسپیرز است. سام در تهران به دنیا آمد. والدینش مایک و فاطمه اصغری هستند. وی کوچکترین فرزند از چهار فرزند خانواده است و خواهرانش مدی، الی و فی هستند. سام ژیمناستیک را از چهار سالگی آغاز کرد و نه سال بعد در ۱۳ سالگی در حالی که زبان انگلیسی نمی‌دانست به ایالات متحده رفت. وی در دبیرستان در کلاس‌های تئاتر شرکت کرد و در نمایشنامه‌هایی همچون هملت و مکبث حضور پیدا کرد. سام فوتبال نیز بازی می‌کرد. پس از تحصیل در دبیرستان، در کالج مورپارک در شهرستان ونتورا، کالیفرنیا تحصیل کرد، و در آنجا نیز ورزش فوتبال را ادامه داد.
اصغری در ۲۱ سالگی توسط خواهرش فی با مدلینگ آشنا شد. اولین نمایش او بر روی سکوی مد برای طراح مد مایکل کاستلو، یکی از دوستان خواهرش در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا بود. اصغری در مجلات متعددی از جمله در ولکان، منز هلث، آیرون من، و جی‌کیو ظاهر شده‌است. در سال ۲۰۱۹، او جایزه زیبایی روز را در دومین دوره جوایز سالانه زیبایی روز برای دستاوردهای برجسته در تناسب اندام دریافت کرد.

2. حمید فدایی
حمید فدایی متولد 3 تیر 1367 در تهران، مدل و طراح است. او فارغ التحصیل مهندسی عمران است، بجز مدلینگ، طراحی می کند و در عکاسی نیز فعال است، اغلب اوقات خود را به ورزش و مطالعه می گذراند. او ساکن دبی است.کار مدلینگ را از سال 1387 وقتی 20 ساله بود در تهران آغاز کرد، آن زمان در حال تحصیل در رشته مهندسی عمران بود و در کنار آن فوتبال هم بازی می‌ کرد.
برادرش طراح لباس بود و معتقد بود او تمام معیارهای کار مدلینگ را دارد. همین مساله انگیزه وارد شدن او به این عرصه بود. برادرش او از لحاظ ذهنی آمده کرد، سپس برای شروع، یک عکاس حرفه‌ ای و یک آژانس مدلینگ برای او در تهران پیدا کرد اینجا نقطه شروع او برای مدلینگ بود و بعد از مدت کوتاهی مدلینگ را بصورت حرفه ای شروع کرد. سپس استارت موفقیت او زده شد و در حال حاضر جزو مشهورترین مدل‌های مرد ایرانی است. حمید فدایی با الناز گلرخ که او هم یکی از مدل‌های برجسته‌ی ایرانی است در رابطه می‌باشد.

3. آرش قصیری
آرش قصیری متولد 9 آبان 1367 در تهران ، فعال در عرصه مدلینگ است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت هتلداری از دانشگاه علمی کاربردی می باشد. کارش را از ورزش فیتنس شروع کرد و از 26 سالگی در عرصه مدلینگ حضور دارد. آرش قصیری در شهر تهران بعنوان فرزند دوم یک خانواده با اصالت کردی به دنیا آمده و تنها یک برادر بزرگتر از خود دارد.
در سال 1393 وقتی 26 ساله بود از طریق یکی از دوستان اش برا مدلینگ «هفته مد تهران» معرفی شد و بعنوان کت واک اولین بار بروی صحنه مد رفت. پدر ، مادر و برادرش همواره او را در این حرفه تشویق کردند و در تمام این دوران حامی او بوده اند، هیچ محدودیت و مخالفتی با مدل بودن او نداشته اند.
 
4. فرزان اطهری
فرزان اطهری متولد ۵ تیرماه ۱۳۶۳ در تهران، مدل، بازیگر و مجری ایرانی- سوئدی است. وی همچنین به عنوان بازیگر و مجری برنامه تلویزیونی نیز فعالیت داشته‌است. وی که به عنوان مدل تاکنون در ۲۳ کشور مختلف با بیش از ۱۰۰ برند همکاری کرده‌است. او نخستین ایرانی است که به عنوان یک مدل قراردادهای بین‌المللی امضاء کرده‌است. هاکوپیان، ال‌جی، نایکی از جمله برندهای معروفی هستند که فرزان با آن‌ها کار کرده‌است.
وی در ۴ سالگی به همراه خانواده از ایران خارج شد و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۳ خورشیدی) آغاز کرد. در کشورهای مختلف به فعالیت در زمینه ی مدلینگ و تبلیغات از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی، شو مد و تبلیغات تلویزیونی پرداخته‌است. در سال ۱۳۸۹ به کشور امارات رفت و در آنجا ساکن شد و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در آنجا ادامه داد. در دبی شرکتی تأسیس نمود که در زمینه رسانه، شوهای مد، فیلم کوتاه و موزیک ویدیو با برندهای بین‌المللی و خواننده‌های اماراتی همکاری داشت. او یکی از دو مجری برنامه ی معروف پرشیاز گات تلنت بوده است.

5. رضا مختار
رضا مختار متولد یک مهر سال ۱۳۶۹ در تهران است و دانش آموخته رشته مکانیک می‌باشد. رضـا مختـار حدود ۱۰ سـال است که در حـوزه فشـن مدلینگ فعـالیت دارد. قـدش ۱۸۷ سانتـی‌متـر و وزنش ۷۷ کیلوگـرم است که بدن ورزیده و چهره استخوانی و همینطور سخت‌کوشی او عوامل اصلی موفقیت او در شغلش به شمار می‌روند. وی از کودکی به ورزش علاقه خاصی داشته و تناسب اندامش را مدیون فعالیت‌های سخت ورزشی در کودکی است.
چهره جذاب و فتوژنیک او از دیگر امتیازات اوست که توانست در عرصه مدلینگ و تبلیغات موفق شود. رضا مختار در حال حاضر در استانبول صاحب برند تبلیغاتی بوده و با برندهای مشهور و نمایندگی های آنها همکاری دارد. وی با برندهای مطرحی چون مرسدس بنز و کمپانی کمرون زیگزاگ نیز همکاری داشته است.

سخن پایانی
چنانچه با عکس گرفتن راحت هستید و از پوشیدن لباس‌های مختلف لذت می‌برید، ممکن است به مدل شدن علاقه داشته باشید. درک اینکه یک مدل دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهد، می‌تواند به شما در انتخاب حرفه مدلینگ کمک کند. پس اول از همه نیاز است با این موضوع آشنا شویم که اصلاً مدل کیست و به چه شخصی مدل گفته می‌شود. مدل‌ها اصولاً باید به‌گونه‌ای خاص به نظر برسند و رفتار کنند؛ بنابراین آن‌ها باید برای حفظ یک تصویر خاص از خودشان تلاش کنند. این موضوع معمولاً شامل رژیم‌های غذایی سخت و ورزش برای حفظ اندام آن‌ها در بهترین حالت است و باید علم رژیم غذایی و روش‌های مراقبت از پوست را به خوبی بدانند. مدل‌های مد خودشان باید معمولاً به‌روز باشند و از آخرین مدها پیروی کنند و مانند یک الگو رفتار کنند. در این مقاله در مورد پنج مدل مشهور ایرانی که در سطح بین المللی نیز فعالیت دارند، سخن گفتیم.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید