5 روش برای داشتن موهایی خوش حالت در روزهای گرم


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اهمیت مو در زیبایی و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. داشتن موهای سالم و درخشان زیبایی فرد را دو چندان می کند. حال آنکه در روزهای گرم تابستان داشتن کمترین فعالیت فیزیکی به معنای تعریق و خراب شدن حالت موهای ماست. اما نگران نباشید در این مقاله 5 روش فوق العاده برای نگه داشتن حالت موها در فصل گرما را لیست کرده‌ایم تا دیگر نگران به هم خوردن زیبایی ظاهرتان نباشید. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا این بار که برای خرید، پیاده روی یا انجام کارهای روزمره در طی ساعات گرم‌تری از روز بیرون رفتید، بهترین ورژن خودتان را به نمایش بگذارید!

 

1. از شامپوهای بدون مواد شیمیایی استفاده کنید
یادتان باشید پوست و موی شما نشانگر حالت درونی بدن شماست. همانطور که قرارگیری جوش و آکنه روی هر ناحیه از پوست معنای خاص خود را دارد، موهایی که خیلی خشن و زبر هستند، پوست سری که سریع چرب می‌شود و عرق می‌کند، موهایی که در فصول گرم شوره میزنند، همگی دلایل درونی دارند. برای اینکه این عوامل را کنترل کنید لازم است ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید و چنانچه لازم بود آزمایشاتی را انجام دهید. 
این نکته را از یاد نبرید که شما نمی‌توانید تمام عوامل محیطی را که به موی سرتان آسیب می‌زند، کنترل کنید. اما یکی از مواردی که می توانید کنترل کنید، نوع شامپوی مورد استفاده شماست. هرچه مواد شیمیایی موجود در شامپو کمتر باشد، موهای شما سالم‌تر خواهد ماند. به سراغ شامپوهای ملایمی بروید که مناسب نوع موی شما باشد. سولفات و پارابن موجود در شامپوها برای کف کردن و نگهداری آنها استفاده می‌شوند، اما این مواد می‌توانند به مرور زمان باعث تحریک پوست و افزایش خطر اختلالات هورمونی شوند. بنابراین این بار که برای خرید شامپو و یا حتی ماسک مو به فروشگاه رفتید به مواد تشکیل دهنده این محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشید. شامپوهای فاقد سولفات تضمین کننده سلامت موهای شما در بلندمدت خواهند بود.

2. حواستان به خورد و خوراک‌تان بیش از قبل باشد!
تعریق یکی از راه های بدن برای خنک نگه داشتن ارگان های درونی در گرما است. همچنین این روش تا حدی سم زدای بدن نیز هست گرچه بوی عرق برای همه افراد ناخوشایند است، اما نباید فراموش کرد که این روش به بدن ما یاری می دهد تا بهتر کار اصلی خود را،  یعنی سالم نگهداشتن را انجام دهد. پس نمی توان این کارکرد را مختل کرد اما میتوان آن را تقلیل داد. با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب میتوان به این امر مهم کمک کرد.
در بخش قبلی گفتیم که هر اتفاقی روی پوست و مو رخ میدهد یک عامل درونی قطعا باعث ایجاد آن شده، بنابراین چنانچه غذاهایی بخوریم که تند و گرم نباشند و آب بیشتری مصرف کنیم، تعریق را تا حد امکان کم میکنیم. در فصول گرم سال بهتر است از غذاهایی که طبع خنکی دارند استفاده کنیم و مصرف سبزیجات را افزایش دهیم تا کمتر عرق کنیم و استایل موهایمان به هم نریزد! 
 
3. آزاد گذاشتن موها تا اطلاع ثانوی ممنوع!
اگر موهای فر یا موج داری دارید حتما اطلاع دارید که تعریق دشمن زیبایی موهای شماست و هر تلاشی که برای زیباتر کردن موهای خود کرده اید با اندکی عرق کردن به هم خواهد ریخت! به همین منظور پیشنهاد میکنیم در فصول سرد سال از زیبایی و کمند بودن موها لذت ببرید و بیشتر استایل‌هایی را انتخاب کنید که اندازه و پرپشتی موهای شما را به نمایش می‌گذارد و در فصول گرم سال از مدل هایی که موها را بسته نگه میدارد، استفاده کنید. 
بد نیست این فرصت را غنیمت بشمارید و به سراغ یادگیری انواع و اقسام بافت های مو بروید، این بافت ها خصوصا در فصل تابستان بسیار پرطرفدار و محبوب هستند و میتوانند با انواع و اقسام اکسسوری ها ترکیب شوند تا استایلی متفاوت تر از همیشه به شما ببخشند. 
تاب دادن دو دسته از موها در هم، و استفاده از سنجاق های کوچکی که لابه لای موها پنهان می‌شود، انتخاب خوب دیگری است که در فصول گرم سال میتوانید داشته باشید. این تیپ مخصوصا برای محل کار و کلاس درس انتخاب هوشمندانه ای است چرا که علاوه بر شیک نشان دادن ظاهر شما، کمک میکند حالت طبیعی موهایتان حفظ شود. 
4. با ذات طبیعی موها کنار بیایید!
اکثر افرادی که موهای فر و موج‌دار دارند، سعی میکنند در موقعیت های خاص موهایشان را صاف کنند. این کار در طولانی مدت به کوتیکول مو آسیب زده و سبب وز شدن مو و ایجاد موخوره میشود چرا که حرارت دشمن سلامت موهای شماست. پس از دوش گرفتن با آب بسیار داغ بپرهیزید و همچنین تا جای ممکن استفاده از سشوار و اتو مو را کاهش دهید. 
به نظر تیم ایران تاپ فایو 5، موهای شما در هر استایلی باشد زیباست. بنابراین دلیل ندارد با آسیب رساندن به آن، تلاش کنید تا این نعمت خدادادی را از بین ببرید و تبدیل به شکل و حالت دیگری کنید. اما چنانچه به هر دلیل به حالت موهای خود علاقه ندارید و درصدد تغییر آن هستید، بهتر است از روش‌هایی مثل اکسیژن تراپی و یا اوزون تراپی استفاده کنید که موها را سالم میکند و وز اطراف مو را از بین میبرد. 
اگر به دنبال انجام کراتینه موها هستید حتما این کار را در یک مرکز معتبر کراتین و احیای مو انجام دهید و پیش از انجام این کار، با یک آرایشگر متخصص در این زمینه صحبت کنید تا ببینید آیا میزان انتظاراتی که از انجام کراتین دارید، منطقی است یا خیر! 
5. از موها در برابر آفتاب مراقبت کنید!
همانطور که در طی فصول گرم سال باید از پوست خود در برابر آفتاب، محافظت ویژه تری انجام دهید و از استفاده ضد آفتاب غافل نشوید. همین امر در مورد موها نیز صدق می‌کند. چرا که اشعه‌های مضر فرابنفش UV به موهای شما نیز آسیب خواهد رساند. بنابراین سعی کنید از سرم های دوفازی استفاده کنید که موها شما را در برابر آفتاب سالم نگه میدارند.
جالب است بدانید محصولات خاصی برای مراقبت از مو وجود دارند که شامل SPF 50 میشوند تا از قرار دادن موها در برابر آفتاب، لذت ببرید و همزمان سلامت موهای زیبایتان نیز حفظ شود. همچنین میتوانید با استفاده از ماسک موهایی که موهای شما را به شکل عمیق رطوبت رسانی میکنند و هیدراته بودن موهای شما را تضمین میکنند، استفاده کنید. تا زمانی که در برابر آفتاب قرار می‌گیرید موهایتان خشک و شکننده نشود. مقاله دیگری در سایت ایران تاپ فایو وجود دارد که به بررسی 5 برند آرایشی و بهداشتی برتر ایران پرداخته است، در این مقاله می‌‌توانید بهترین برندها برای ماسک مو و شامپوهای فری سولفات را پیدا کنید. 
 
سخن پایانی
فصل تابستان یعنی گرما و آفتاب گرفتن و لذت از برنزه شدن پوست! اما این فصل با تمام زیباییهایش، گاهی دردسرساز نیز می‌شود چرا که استایل موهای ما را بهم می‌ریزد. در این مقاله با هم 5 روش برای زیبا نگه داشتن موها در فصل گرم تابستان را بررسی کردیم. خوشحال می‌شویم در بخش کامنت به ما راه‌هایی که خودتان برای حفظ زیبایی موها در فصل تابستان پیدا کرده‌اید را بنویسید. با دنبال کردن ایران تاپ 5 در شبکه‌های اجتماعی، اولین نفری باشید که خواننده مطالب جالب ما است! ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.
 


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید