۵ کافه و رستورانی که سلبریتی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
 
تصور کنید در حال خوردن غذای مورد علاقه‌تان در یکی از رستوران‌های سطح شهر هستید که ناگهان چند میز آن طرف‌تر، سلبریتی محبوبتان را می بینید. این اتفاق را افرادی تجربه می‌کنند که در رستوران‌هایی که صاحبشان سلبریتی‌ها هستند، غذا می‌خورند. بسیاری از سلبریتی‌های ایرانی، کسب و کارهایی در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌اند. شهرت این افراد، عامل اصلی موفقیت کسب و کارهایشان است؛ زیرا طرفداران آنها  ترجیح می‌دهند حداقل یک بار هم که شده، از هنرمند یا ورزشکار محبوبشان خرید انجام بدهند.
در این مقاله، باکیفیت‌ترین رستوران‌هایی که توسط سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده‌اند را معرفی می‌کنیم، درباره منوی غذایشان توضیح می‌دهیم و آدرس آنها را نیز می‌گوییم. همگی این رستوران‌ها در تهران قرار گرفته‌اند؛ پس اگر ساکن پایتخت نیستید، این لیست را ذخیره کنید تا در سفر بعدی خود به تهران، یک وعده غذا را در رستوران سلبریتی محبوبتان میل کنید.
 
۱. فودکورت علی دایی
علی دایی به همراه چند شریک دیگر در ارگ تجاری تجریش، فودکورتی از برند مشهور L’Avenue را راه‌اندازی کرده‌اند. این برند یکی از مشهوترین رستوران‌های پاریس است که شعبه آن در ایران بوسیله این اسطوره ایرانی تأسیس گردیده است. همانطور که از نام این رستوران مشخص است، غذاهای منوی این رستوران فرانسوی هستند. اغلب غذاهای فرانسوی با ذائقه ایرانی‌ها سازگارند؛ پنینی، پیتزا، رست بیف، مرغ سوخاری و انواع کالزون مهم‌ترین غذاهای این رستوران هستند.
علی دایی همیشه در فود کورت خود حضور ندارد، اما اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است در روزهای تعطیل او را در فودکورت خود ببینید. رستوران L’Avenue در میدان تجریش تهران، خیابان سعدآباد، روف گاردن مجتمع ارگ تجریش، طبقه 4 واقع شده و از ساعت ۹ الی ۲۱ به مهمانان خدمات می‌دهد.

۲. رستوران نعنا اشکان خطیبی
اشکان خطیبی رستوران خود را در فضایی لوکس در خارج از تهران راه‌اندازی کرده است. این رستوران در جاده فشم قرار دارد. فضای رستوران نعنا بسیار بزرگ است؛ در بخش‌های داخلی رستوران، لژ خانوادگی و دکوراسیون مدرن در دو طبقه وجود دارد. در فضای خارجی هم تخت‌های سنتی قرار گرفته که خانواده‌ها می‌توانند روی آن‌ها بنشینند و غذای خود را را میل نمایند. البته در بخشی از فضای بیرونی رستوران هم میز و صندلی‌های مدرن قرار دارد تا برای افرادی که فضای رسمی تری را نیاز دارند و برای سرو غذا و صحبت به نعنا می‌آیند، مناسب باشد. 

بسیاری از افراد رستوران نعنا را با نام رستوران هنرمندان نیز می‌شناسند. در روزهای تعطیل احتمال اینکه یک سلبریتی را در این رستوران ملاقات کنید، وجود دارد. برای رفتن به رستوران نعنا باید از میدان لشگرک وارد جاده فشم یا زربند شوید و یک کیلومتر به سمت لواسان بروید. در طی مسیر، تابلوی رستوران نعنا را می توانید مشاهده کنید.


۳. رستوران انار محمدرضا گلزار
محمدرضا گلزار به همراه برادرش بردیا، رستوران انار را راه‌اندازی کرده‌اند. جالب است بدانید که پیش از راه‌اندازی این رستوران توسط محمدرضا گلزار، لوکیشن آن برای فیلمبرداری سکانس‌هایی از تعبیر وارونه یک رویا مورد استفاده قرار گرفته بود. مدیریت اصلی مجموعه برعهده بردیا گلزار است و محمدرضا بیشتر به عنوان سهامدار رستوران شناخته می‌شود.

 

دکوراسیون این رستوران سبک سنتی دارد و ترکیبی از معماری ایران و هند است. در رستوران انار شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سرو کنید. در بین وعده‌های اصلی رستوران، خدمات کافی شاپ نیز ارائه می‌شود. رستوران انار محمدرضا گلزار در محله امانیه تهران، خیابان جردن، خیابان گلفام واقع شده است. این رستوران از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب آماده پذیرایی از مهمانان است.

 
۴. رستوران خونه سام درخشانی
رستوران خونه برای افرادی مناسب است که به دنبال حال و هوایی نوستالژی می‌گردند. خونه، نه تنها یکی از  رستورانهایی است که توسط سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده، بلکه به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین سالن‌های غذاخوری تهران هم شناخته می‌شود. آنچه این رستوران را برای مشتریان جذاب‌تر می‌کند، شعار آن است که مثل یک مادر مهربان به شما می‌گوید: «غذا رو بیرون نخورین، بیاین خونه!»

رستوران خونه از بیرون شبیه به یک خانه سنتی با دیوارها و سقف چوبی به نظر می‌رسد. داخل رستوران نیز همین جو ساده و صمیمی را دارد؛ پنجره‌هایی قدیمی که به پرده‌های چهارخانه مزین شده و در طاقچه هرکدام از آن‌ها یک گلدان قرار دارد. میز و صندلی‌ها چندان مدرن نیستند، اما شیک و تمیزند. در این رستوران، زندگی جریان دارد و مانند خانه‌ای که مادر در آن حضور دارد، عطر خوش غذای ایرانی در آن پیچیده است. هروقت که به خونه برسید غذا آماده است؛ البته به جای مادر، گارسون‌ها و آشپزهای رستوران از شما پذیرایی خواهند کرد. خونه، در نزدیکی بوستان آب و آتش است. برای رسیدن به خونه باید از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه حقانی شرقی بروید، سپس وارد خیابان شهیدی شوید. بن بست کمان در خیابان شهیدی قرار گرفته و رستوران خونه هم انتهای این بن بست واقع شده است.

۵. کافه رستوران لندو محمدرضا هدایتی
وقتی صحبت از یک هنرمند همه فن حریف می‌شود، بسیاری افراد به سلبریتی بی‌حاشیه ایرانی، محمدرضا هدایتی اشاره می‌کنند. او یکی از افرادی است که در تمام موقعیت‌هایی که قرار گرفته، موفق عمل کرده است؛ از عرصه بازیگری گرفته تا گویندگی و خوانندگی. بنابراین دور از انتظار نیست که رستوران لندو هم کیفیت بالایی به مشتریان خود ارائه بدهد!
این کافه رستوران بیشتر غذاهای فست فود و مدرن سرو می‌کند؛ از انواع پیتزا و برگر گرفته تا پاستا و استیک و انواع سالاد. بعضی از افراد هم برای سرو میان‌وعده به لندو می‌روند. در منوی کافی شاپ لندو انواع دسر، صبحانه و عصرانه نیز وجود دارد. رستوران لندو در تهرانپارس غربی و بلوار خوشوقت، فرجام شرقی، بین گلشنی 117 و آهنی آمینه 119 واقع شده است.

سخن پایانی:
سلبریتی‌های ایرانی کسب و کارهای مختلف و برندهای گوناگونی را راه‌اندازی کرده‌اند. این افراد بخاطر حفظ اعتبار و شهرتی که به دست آورده‌اند، معمولا کیفیت خوبی به مشتریان ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند رضایتشان را جلب کنند. این روزها سلبریتی‌ها در چند موقعیت شغلی مختلف مشغول به کار هستند و منابع درآمدی متفاوتی دارند. حتی بسیاری از آن‌ها از حرفه‌ اصلی خود (بازیگری، خوانندگی یا ورزش) بازنشسته شده‌اند و تنها به کسب و کارهای شخصیشان مشغول هستند. در این مقاله پنج تا از بهترین رستوران‌هایی که سلبریتی‌ها آنها را راه‌اندازی کرده‌اند، نام بردیم و توضیحاتی  در مورد هرکدام از آن‌ها ارائه دادیم. البته تعداد رستوران‌هایی که توسط افراد مشهور راه‌اندازی شده، بسیار بیشتر از این است و رستورانهایی که در این مقاله نام بردیم، کیفیت بیشتری نسبت به سایرین داشتند. 


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید