۵ تجربهٔ عجیب‌غریب در سرزمین شگفتی‌ها: بیا باهم بریم دُبی!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دُبی به سرزمینِ شگفتی‌ها تبدیل شده است. اَبَرشرکت‌ها و اَبَرسرمایه‌گذارها هر جذابیتی که در گوشه‌وکنار دنیا می‌بینند، بزرگ‌تر و درخشان‌تر، در این شیخ‌نشین برپا می‌کنند. از باغ‌های گل هلند تا پیست‌های اسکی کانادا، و از مراکز خرید فرانسه تا سرگرمی‌های ایالات متحده را می‌توانید در دبی ببینید و تجربه کنید. در این مقالهٔ ایران‌تاپ۵، سراغ پنج جاذبهٔ این شهرِ رویایی می‌رویم که هوش از سرتان می‌بَرند!

 

۱. باغ معجزه دبی

  • وب‌سایت رسمی باغ معجزه
  • ساعت‌های کاری: از دوشنبه تا جمعه: ۹ صبح تا ۹ شب؛ شنبه و یکشنبه: ۹ صبح تا ۱۱ شب

باغ معجزهٔ دُبی (Dubai Miracle Garden) را یک باغ گل معمولی نبینید؛ بلکه به این فکر کنید که چگونه چنین باغ پرگل و زیبایی، در سرزمینی بیابانی با آب‌وهوای بسیار گرمش شکل می‌گیرد!
این باغ گل را با بیش از ۵۰میلیون گل و ۲۵۰میلیون گیاه مختلف، در زمینی به‌وسعت ۷۲هزار مترمربع ساخته‌اند تا به بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان تبدیل شود.
متخصصان طراحی فضای سبز و باغ گل، مدام طرح‌های جدید و جذابی را در این باغ اجرا می‌کنند. بنابراین هر بار که گذرتان به اینجا بیفتد، با صحنه‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوید.
دَرهای باغ معجزه هر سال از اواسط مهر تا اواسط اردیبهشت به‌روی بازدیدکننده‌ها باز هستند. حدود پنج ماهِ باقیِ‌ سال هم، به‌خاطر دمای بالای ۴۰ سانتی‌گراد بسته است.

 

چگونه به باغ معجزهٔ دبی برویم؟
با مترو، اتوبوس و تاکسی می‌توانید خودتان را به این باغ بهشتی برسانید. اگر با مترو می‌روید، در ایستگاه مرکز خرید امارات (MOE) پیاده شوید. اگر هم اتوبوس را ترجیح می‌دهید، سراغ اتوبوس‌های مسیر ۱۰۵ را بگیرید و به همان‌جا بروید. باغ معجزه در مرکز خرید دبی واقع شده است.


۲. اسکی دبی

  • وب‌سایت رسمی اسکی دبی
  • ساعت‌های کاری: دوشنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب؛ شنبه و یکشنبه: ۹ صبح تا ۱۲ شب
اسکی دبی (Ski Dubai) پیستی سرپوشیده است که در هُرمِ گرمای دبی شما را به لذتِ برف‌بازی دعوت می‌کند. بیش از ۲۲هزار مترمربع فضای داخلی این مجموعه است که جزوی از مرکز خرید امارات به حساب می‌آید.
اگر به دمای بالای دبی عادت ندارید و شُرشُر عرق می‌ریزید، این پیست با هوای خنک و تهویه عالی‌اش بهترین جا برای تفریح با دوستان و خانواده است. اگرهم به‌خاطر آب‌وهوای گرم، فقط با یک تیشرت به دبی رفته‌اید، نگران نباشید! هنگام ورود به این مجموعه می‌توانید کیت کاملی کرایه کنید و خودتان را حسابی بپوشانید.
راستی، توصیه ما این است که بستهٔ ورودیِ پرمیوم را تهیه کنید تا همهٔ روز بتوانید در این پارکِ برفی بمانید و از همهٔ امکاناتش استفاده کنید.


چگونه به پیست اسکی دبی برویم؟
پیستِ سرپوشیده اسکی دبی هم در مرکز خرید امارات (MOE) واقع شده است. هرجای شهر که هستید، می‌توانید با مترو، اتوبوس و تاکسی خودتان را به این مرکز خرید برسانید. اگر هم خودروی شخصی دارید، فکر جای پارک را نکنید، چون این مجموعه اَبَرپارکینگی دارد که هرگز پُر نخواهد شد!

 

۳. دبی مال

  • وب‌سایت رسمی دبی مال
  • ساعت‌های کاری: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ بعضی رستوران‌ها تا ۲ صبح هم باز هستند.
دبی مال (The Dubai Mall) را از نظر مساحت کلی، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان می‌دانند. از نظر زیربنا هم فعلا بیست‌وششمین مرکز خرید دنیاست. مغازه‌های این مجموعهٔ فوق‌بزرگ، که عرضه‌کنندهٔ بِرَندهای بزرگ و معتبر هستند، بیش از ۵۰۲هزار مترمربع فضا اشغال کرده‌اند.
جالب است بدانید دبی مال در سال ۲۰۱۱، با بیش از ۵۴میلیون بازدید، لقبِ پربازدیدترین ساختمان روی کرهٔ زمین را از آنِ خود کرد. اکنون بیش از ۱۰۰میلیون نفر در سال از این مجموعه فوق‌العاده بازدید می‌کنند.
البته بازدید از دبی مال فقط به مغازه‌گردی محدود نمی‌شود؛ بلکه کلی مجموعه سرگرمی، سینمای مجهز، رستوران و کافه در اینجا وجود دارند که تک‌تکشان جاذبه تفریحی به حساب می‌آیند. تصور کنید هتلی لوکس با ۲۵۰ اتاق را هم در این اَبَرسازه جاداده‌اند!
 

چگونه به دبی مال برویم؟
با مترو می‌توانید خیلی راحت به دبی مال بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه برج خلیفه است؛ همان‌جا می‌توانید پیاده شوید. اتوبوس‌های زیادی هم به مقصد این مرکز خرید می‌روند. از بازار طلای دِیره سراغ اتوبوس‌های مسیر ۲۷، و از ایستگاه غُبَیبَه ‌سراغ مسیر ۲۹ را بگیرید.

 

۴. بالن‌سواری در دبی

اگر دنبالِ تفریحی خاص و رویایی هستید، پیشنهادِ ما، بالن‌سواری بر فراز دبی است. تصور کنید سوار یکی از اون بالن‌های رنگی هستید، و در بیابان‌های منطقه به تعقیب غزال‌ها می‌روید!
شرکتی که این تجربهٔ جذاب را تدارک دیده، رنج‌رووری مجهز برای بردنتان به محل پرواز می‌فرستند. بعد هم خلبانی مجرب شما را به بازدید از تپه‌های شنی و بیابان باشکوهِ دبی می‌برد.
بعد از فرود هم، شما را به پذیراییِ خوشمزه و درجه‌یکی دعوت می‌کنند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی برایتان رقم بخورد. در بعضی تورها، می‌توانید صبحانه‌تان را هم بر فراز آسمان میل کنید.
این بالن‌ها تا ارتفاع ۱۲۰۰متری بالا می‌روند. هر پروازی بین نیم تا یک ساعت زمان می‌برد و هزینه هر تور هم از نفری ۱۳۵۰ درهم به بالاست.
 

چگونه به تور بالن‌سواری در دبی برویم؟
کافی است در وب‌سایت این شرکت که آدرسش را بالاتر لینک کردیم، در یکی از تورها ثبت‌نام کنید. آن‌ها راهنمایی را با رنج‌روور برای بردنتان به محل پرواز، به هتل یا هر نقطه دیگری در دبی می‌فرستند. راهنما همهٔ توضیحات لازم را با شما در میان خواهد گذاشت.

 

۵. پارک آبی آکواوِنچرِ آتلانتیس دبی

  • وب‌سایت رسمی پارک آبی
  • ساعت‌های کاری: هر روز از ۹:۱۵ صبح تا ۶ بعدازظهر
آکواوِنچر آتلانتیس دبی (Aquaventure Waterpark) بزرگ‌ترین پارک آبی جهان است که کلی سُرسُره‌های آبیِ مجهز و مطمئن را در خود جای داده، و پای گردشگرهای زیادی را از گوشه‌وکنار جهان به سرزمین شگفتی‌ها کشانده است.
این پارک آبی برای همهٔ سنین عالی است و می‌توانید با خیالِ راحت تفریحی خانوادگی ترتیب بدهید. بلندترین سرسرهٔ آبی جهان، به‌نام ادیسهٔ وحشت هم در این مجموعه ساخته شده که می‌تواند لحظه‌هایی پرالتهاب و به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند.
نکتهٔ گردشگری هم اینکه بعد از تفریح در پارک آبی، اگر توانش را داشتید، حتما سری به آکواریوم تالار گمشده در هتل آتلانتیس بزنید. این آکواریوم تماشایی بیش از ۶۵هزار حیوان آبزی را در خود جای داده که در میان‌شان کوسه‌های بزرگ هم هستند!
 

چگونه به پارک آبی آکواونچر آتلانتیس دبی برویم؟
با مترو، مونوریل، اتوبوس و تاکسی می‌توانید به پارک آبی بروید. یک گزینه این است که سوار مونوریل شوید و درونِ پارک آبی پیاده شوید. گزینهٔ بعدی این است که در اَلخَیل که نزدیک‌ترین مترو است، پیاده شوید و از آنجا با تاکسی یا حتی پیاده به پارک آبی بروید.

 

حالا نوبت شماست!
کدام‌یک از این پنج جاذبهٔ توریستی دُبی را از قبل می‌شناختید؟ آیا تابه‌حال هیچ‌کدام‌شان را تجربه کرده‌اید؟ اگر ایران‌تاپ۵ بخواهد بلیطِ یکی از این پنج تفریح را به شما و اعضای خانواده‌تان هدیه کند، کدام را ترجیح می‌دهید؟ پاسخ‌هایتان را زیرِ همین مقاله برای ما بنویسید تا بیشتر باهم گفت‌وگو کنیم.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید