پنج مقصد محبوب سفر برای گردشگران ایرانی در مالزی


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مالزی به خاطر طبیعت سرسبز و سواحل چشم نواز خود به یکی از قطب‌های گردشگری جهان تبدیل شده است. به‌علاوه وجود جاذبه‌های معماری مثل؛ مراکز خرید، هتل‌های لوکس، رستوران‌ها و برج‌ها جاذبه‌های توریستی این کشور را دوچندان کرده است. وجود چشمه‌های آب گرم شفابخش در بیشتر نقاط مالزی بر لذت گردشگری در این کشور می‌افزاید. گردشگران می‌توانند، ساعت‌ها در چشمه‌های آب گرم غوطه‌ور شوند و از تماشای جنگل های انبوه و بارانی لذت ببرند. استفاده از ماساژ مشهور مالایی نیز بعد از یک گشت و گذار طولانی مدت می تواند سفر گردشگران را خاطره انگیز می‌کند.
با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک مسافران آن با هر سلیقه ای که داشته باشند می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را تجربه کنند. اما قبل از سفر به این کشور نیاز است تا اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری های متنوع در کشور مالزی داشته باشید. در این مقاله سعی نمودیم تا پنج مقصد توریستی جذاب در مالزی را به شما معرفی نماییم.

1. کوه کینابالو
این کوه در پارک جنگلی بسیار زیبای کینابالو واقع شده است. زیبایی این پارک ملی، سالانه گردشگران فراوانی را به اینجا جذب می‌کند. کینابالو یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های جزیره بورنئو است. گونه‌های مختلف گیاهی که در این منطقه رشد می‌کنند، از گیاهان نایاب در آسیای جنوب غربی هستند. این کوه و پارک ملی اطراف آن، در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. از دیگر زیبایی‌های اطراف قله کینابارو می‌توان به آب و هوای بسیار تمیز و استوایی، بادهای موسمی معروف، باغ‌های میوه و شکوفه های بسیار زیبا، مخصوصا در فصل بهار، اشاره کرد. مردم مالزی این کوه را محلی مقدس می‌دانند زیرا اعتقاد دارند که روح اجدادشان در این کوه به آرامش و آسایش ابدی می‌رسند. آن‌ها معتقدند که ارواحشان قبل از رفتن به بهشت و جهنم به این کوه می‌روند و به خاطر همین اعتقادات، احترام بسیار زیادی را برای این کوه قائلند.
این کوه در سال، چندین سانتی متر جا به جا می‌شود. همین مسئله نیز باعث شیب گرفتن این منطقه در طول سالیان متمادی شده است. مطالعات زمین شناسی در این منطقه نشان داده است که کوه کینابالو که عنوان بزرگ‌ترین کوه مالزی را هم دارد، در حال حرکت است. همین حرکت باعث شده است که بیشترین شیب‌های مالزی در این ناحیه شکل بگیرد. صعود به کوه کینابالو حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد. همانطور که اشاره کردیم توپوگرافی اطراف این کوه، بسیار شیب دار است. به همین خاطر اطراف این کوه، پیچ و تاب‌های فراوانی در اطراف جاده منتهی به این کوه وجود دارد. ۳۵۰۰ متر تا صعود به بالای کوه راه دارید. اکثر کسانی که به این کوه فوق‌العاده صعود کرده‌اند، آن را یک تجربه منحصربه‌فرد معرفی کرده‌اند. چنانچه قصد کوهنوردی در این کوهستان زیبا را دارید به شما پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع از تورهای کوهنوردی به لینک زیر مراجعه نمایید.
 
2. غار باتو کیو کوالالامپور 
فقط 14 کیلومتر خارج از کوالالامپور غارهای نمادین باتو وجود دارد. شما فکر می کنید خدایان خود این مجموعه با شکوه را ایجاد کرده اند، اما در واقع خالق همه آن انسان ها بوده اند. باتو کیو بزرگترین مجموعه هندو در خارج از هند است، بنابراین سالانه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. غار باتو کیو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی برای افراد غیر مذهبی است. اما این غار برای زائرانی که به آیین هندو ارادت دارند و از سراسر جهان به این منطقه می آیند، یک عبادتگاه است.
مجموعه معبد غارهای باتو از سه غار اصلی و چند غار کوچک تشکیل شده است تپه‌ای که معبد باتو روی آن بنا شده مکان مقدس و مشهوری است که از ویژگی‌های آن وجود مجموعه‌ای از معابد‌ پراکنده در غار‌های این تپه است. علاوه بر طبیعت زیبا و جذاب، مجسمه‌ی بلند و طلایی هندو و بناهای درون غارها تجربه‌ای مرموز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. اگرچه خود غارها ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارند با این وجود مکان‌های مذهبی در قرن ۱۹ میلادی در آنها بنا شده است. شما می‌توانید با استفاده از قطار به راحتی از مسیر زیبایی عبور کنید و به این ناحیه سفر کنید.

3. پارک ملی تامان نگارا
تامان نگارا در زبان مالایی به معنای پارک ملی است. این جنگل حفاظت شده حدود ۱۳۰ میلیون سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های انبوه جهان است. درختان بزرگ، آبشارها و مسیرهای جنگلی دیدنی که در این پارک وجود دارند همواره مورد توجه گردشگران قرار دارند. برخی از این مسیرها برای گشت و گذار در جنگل بدون راهنما است. تامان نگارا بهشتی برای گونه‌های در معرض خطر انقراض همانند فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن میباشد. البته تعداد آنها کم است و پیدا کردن آنها به ندرت برای گردشگران ممکن است. اما اگر به حیات وحش علاقه دارید، مطمئنا ناامید نمی‌شوید و انواع پرندگان و حیوانات مختلف را خواهید دید.
پل پارک ملی تامان نگارا در زیباترین پارک ملی مالزی قرار دارد. این پل‌ در واقع مسیر‌هایی است که زیر سایبان جنگلی پیش می‌روند و با صفحه‌هایی پیرامون هر درخت، به‌ یکدیگر متصل می‌شوند. با ۵۳۰ متر طول، این پل در ارتفاع ۲۵ تا ۴۰ متری امتداد یافته است. با قدم گذاشتن به این مسیر و طی آن، می‌توانید جنگل‌های بکر، درختان رفیع و پرندگان شگفت‌انگیز را از نمایی متفاوت نظاره کنید. اگر شما هم دوست دارید تا در سفر به شهر زیبایی ها یعنی پنانگ از این پارک دیدن کنید و لحظاتی عالی را سپری نمایید بد نیست بدانید که می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای دسترسی به این پارک بهره ببرید اما به طور قطع بهترین وسیله برای رسیدن به این پارک اتوبوس خواهد بود و البته ناگفته نماند که برای این امر تنها کافی است در ایستگاه جرانتوت از اتوبوس پیاده شوید.

4. کمرون هایلندز 
کمرون هایلندز در ۲۰۹ کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارند و مرتفع‌ترین منطقه در کوالالامپور است. این ناحیه مورد پسند محلی‌ها و گردشگرانی است که مشتاق لذت بردن از هوای خنک و محیط سرسبز اطراف آن هستند. در کمرون هایلندز کارهای زیادی از پیاده‌روی در جنگل تا خرید در بازارهای شبانه می‌توانید انجام دهید. کمرون هایلندز ترکیب بی‌نظیری از استراحت کردن، دیدن مناظر و گردش در اطراف را فراهم آورده است.
کمرون هایلندز به‌دلیل مرتفع بودن و داشتن آب و هوای سرد، پایتخت تولید چای در مالزی است. با سر زدن به یکی از این مزارع می‌توانید کل فرآیند تولید چای را از نزدیک ببینید و در حالی که کشتزارهای چای را تماشا می‌کنید از نوشیدن چای همراه با خوردن کیک لذت ببرید. در ضمن این امکان وجود دارد تور بازدید از مزارع چای را با تور بازدید از مزرعه‌ توت فرنگی، مزرعه زنبورعسل و مزرعه‌ پروانه یکی کنید. شهر تاناه راتا (Tanah Rata) بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر در کمرون هایلندز است. اگرچه مرکز شهر تنها از یک خیابان به نام جالان بسار (Jalan Besar) تشکیل شده است، اما ساختمان‌های سفید، پارک‌ها و هتل‌های زیادی در تاناه‌‌راتا وجود دارد. این شهر همچنین مرکز شب زنده‌داری‌های محلی‌ها و گردشگرانی است که در شب شنبه در جالان بسار به سرمی‌برند. جالان بسار مکانی است که شما در آن بهترین رستوران‌های منطقه را پیدا خواهید کرد.

5. مجموعه جزایر لنکاوی
لنکاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست که با توجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، آن را به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی بدل کرده است. اگر اهل تاریخ و طبیعت هستید یا جزو آدم‌های رمانتیک و اهل دل، جای شما در جزایر لنکاوی مالزی خالی است چون در جزیره های لنکاوی چیزهای زیادی برای شگفت زده کردن شما وجود دارد. 
شما می توانید از دنیای گسترده زیر آب در امتداد پانتای سنانگ گرفته تا تله‌کابین بلند پرواز در پانتای کوک! پلی به طول ۱۲۰ متر را در ذهن خود تجسم کنید؛ انتظار دارید از آن بالا چه چیزهایی ببینید که حالتان را بهتر کند؟ آبشار، جزیره یا حیات وحش! اگر بگوییم روی پل رؤیایی لنکاوی می‌توانید همه این‌ها را یکجا ببینید و محو تماشای آنها شوید، چه حسی دارید! این توصیف کوچک تنها بخشی از جذابیت‌های جزیره لنکاوی در مالزی است.این مجمع الجزایری از 99 جزیره تشکیل شده است و در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد. لنکاوی در زبان محاوره مالایی به معنی عقاب قهوه ای است. چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی به لنکاوی می خواهید سفر کنید، زیرا اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعدی در این جزیره برقرار است. اما اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به این شهر مالزیایی کدام است، فصل های سیزن که بین ماه های ژانویه تا مارس می باشد؛ این زمان در لنکاوی فصل داغ بشمار می رود و مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر میکنند.

سخن پایانی
سفر به مالزی بی شک سفری منحصربه‌فرد است؛ کشوری که از نظر فرهنگ و سنت‌ها با کشورهای همسایه‌ خود بسیار متفاوت است. از جنگل شهری انبوه کوالالامپور تا سواحل بکر، مالزی جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوتی دارد. در سفر به مالزی می‌توانید یک روز را در کنار قبایل محلی زندگی کنید یا در ارتفاعات کامرون از مزارع چای دیدن کنید، در پارک‌های ملی مالزی می‌توانید از ارتفاعات سرسبز بالا بروید و حیات وحش آن را از نزدیک ببینید. در این مقاله پنج مقصد توریستی در مالزی را به شما معرفی نمودیم. مقاصدی که بی شک می تواند جاذبه های بسیاری را برای گردشگران در سفر به مالزی داشته باشد. با ما همراه باشید تا در مقاله های بعدی از اماکن توریستی و نکاتی که در سفرهای خارجی باید در نظر بگیرید با شما سخن بگوییم.


شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید