کدام برند کرم ضد آفتاب را در این روزها بخریم؟

آیا SPF بیشتر به معنای محافظت بیشتر است؟


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳


اهمیت مراقبت از سلامت پوست  را از هر پزشک پوست و مویی می‌توان شنید!  لازم است استفاده مداوم از ضد آفتاب، از این لباس زیبا، نهایت محافظت را به عمل آوریم. چرا که لباسی است تا آخر عمر! اشعه‌های مضر ماورابنفش  خورشید قادر هستند آسیب‌های جبران ناپذیری به سطح پوست وارد کنند که حتی ممکن است منجر به ایجاد سرطان پوست شود! پس هزینه کردن برای ضدآفتاب و خرید یک برند خوب، نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای یک عمر است.
از هر متخصص پوستی بپرسید، به شما خواهد گفت که استفاده از ضدآفتاب با طیف گسترده‌ای از پوست مهم‌ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. اما با تعداد زیادی گزینه موجود در بازار، چگونه می‌توانید ضدآفتاب مناسب را انتخاب کنید؟ مقاله امروز ایران تاپ فایو به بررسی همین موضوع پرداخته است.
نور خورشید به دو بخش تقسیم می‌شود که لازم است آنها را بهتر بشناسیم تا بتوانیم متوجه نیازمان در برابر این آفتاب عالم تاب شویم! 
درک اشعه‌های UVA و UVB

  1. اشعه‌های UVA: این اشعه‌ها از طریق شیشه‌های پنجره نفوذ می‌کنند و منجر به پیری پوست می‌شوند. شما میتوانید این اشعه را مقصر چین و چروک‌ها و  سایر علائم پیری پوست بدانید.
  2. اشعه‌های UVB: اشعه‌های UVB به لایه‌های بیرونی پوست آسیب می‌رساند و باعث سوختگی پوست و قرمزی می‌شند. این اشعه در تابستان قوی‌تر هستند، اما در تمام  طول سال همچنان می‌توانند به پوست آسیب برسانند. اگر جزو افرادی هستید که در تابستان آفتاب می‌گیرند، علت اصلی برنز شدن پوستتان همین اشعه است.


معمولاً SPF بیشتر در ضدآفتاب، به معنای یک محصول بهتر نیست
در ابتدا لازم است بدانیم SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است، که یک معیار برای سنجش توانایی ضد آفتاب در سطح جهانی است. اما لزوما SPF بالاتر به معنای محافظت بهتر از پوست شما نیست. یک ضدآفتاب با SPF 30 حدود 97 درصد اشعه‌های ماورا بنفش را خنثی می‌کند، درحالیکه یک ضدآفتاب با SPF 50 تنها یک درصد بیشتر تاثیر دارد!
بنابراین این فاکتور، معیار خیلی دقیقی برای انتخاب ضدآفتاب نیست. 

  • SPF 30: به عنوان نقطه محافظتی محسوب می‌شود و محافظت مناسبی را فراهم می‌کند. افزایش بیشتر این عدد ممکن است هزینه تمام شده یک محصول ضد آفتاب را بالا ببرد درحالیکه تاثیر بالاتری ندارد، به همین دلیل اغلب از لحاظ اقتصادی توجیه ندارد.
  • هیچ  SPF‌ای 100% محافظت نمی‌کند: به خاطر داشته باشید که هیچ ضدآفتابی محافظت کامل را ارائه نمی‌دهد. حتی SPF 100 هم شما را به طور کامل محافظت نمی‌کند.
  • محافظت در برابر اشعه‌های UVA نیز مهم است: ضدآفتاب‌هایی را انتخاب کنید که در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت کنند

 

نکات کلیدی برای انتخاب ضدآفتاب مناسب

  1. سطح SPF: برای بزرگسالان حداقل SPF 30 را در نظر بگیرید. 
  2. طیف گسترده: اطمینان حاصل کنید که ضدآفتاب شما در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند.
  3. مقاومت در برابر آب: اگر قرار است شنا کنید یا تعرق کنید، فرمول‌های مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید.
  4. ساختار و حس: ضدآفتابی پیدا کنید که روی پوستتان راحت باشد و زیر آرایش خوب عمل کند.
  5. مصرف مجدد و منظم: اثر ضدآفتاب با گذر زمان کاهش می‌یابد، بنابراین هر دو ساعت یک بار مجدداً استفاده کنید.


کدام برند ضد آفتاب را باید تهیه کنیم؟
این موضوع کاملا بستگی به نیاز و انتظارات شما دارد. اگر بودجه بالایی داشته باشید، قطعا دستتان برای انتخاب بازتر است. اما حتی با بودجه کم هم میتوان مشابه ایرانی محصولات را پیدا کرد. شاید شما طرفدار ضدآفتاب رنگی باشید و یا آنهایی را ترجیح دهید که با فرمولاسیون با پایه آب تولید شده‌اند…

با درنظر گرفتن تمامی این فاکتورها، لیست زیر را برایتان آماده کرده‌ایم که تعدادی از بهترین ضد آفتاب‌های دنیا را معرفی کنیم. با مراجعه به آنلاین شاپ‌های معتبر و داروخانه‌های بزرگ میتوانید این محصولات را در ایران پیدا کنید و اگر خواننده خارج از کشور ما هستید، که قطعا نزدیک ترین دراگ استور این مخحصولات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

برترین برندهای ضدآفتاب

1. ضدآفتاب EltaMD UV Clear Broad-Spectrum SPF 46: این برند به شدت برای افرادی با پوست حساس و مستعد جوش توصیه می‌شود. این ضد آفتاب محافظت گسترده‌ای را در برابر اشعه‌های UVA و UVB ارائه می‌دهد و در عین حال بدون چربی و بدون عطر است. در ساخت این ضد آفتاب از هیالورونیک اسید و ویتامین E استفاده شده است، تا به تنهایی کار یک کرم آبرسان را نیز برایتان انجام دهد. یک محصول به جای چندتا!

 

2. ضدآفتاب La Roche-Posay Anthelios Ultra Light Fluid Facial SPF 50: این فرمول سبک و غیر چرب به سرعت جذب می‌شود و برای استفاده روزانه روی صورت مناسب است. محافظت گسترده‌ و SPF بالا، آن را ب یک انتخاب عالی برای فعالیت‌های خارج از منزل بدل کرده است. متخصصان پوست در سراسر جهان این ضد آفتاب را به دلیل فرمولاسیون غیر کومدوژنیک و بدون عطر آن به شدت توصیه می کنند و آن را برای انواع پوست از جمله پوست های حساس، ایده آل می‌دانند

 

3. ضدآفتاب Blue Lizard Australian:  به خاطر محافظت قوی و دائمی‌اش شناخته شده است و انتخاب محبوبی در میان داروسازان است. فرمول‌های آن برای مقاومت در برابر آب طراحی شده‌اند و محافظت گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.این کرم منحصر به فرد حتی برای کودکان نیز گزینه خوبی است، چرا که کاملا بر پایه مواد معدنی ساخته شده. همچنین از بنزون در ساختش استفاده نشده تا سبک ترین حالت ممکن را روی پوست شما داشته باشد.

 

4. ضدآفتاب Neutrogena Ultra Sheer Dry-Touch SPF 100: ضدآفتاب Neutrogena بدون احساس سنگینی یا چسبندگی روی پوست محافظت بالایی را فراهم می‌کند. تکنولوژی Dry-Touch آن احساس سبکی را تضمین می‌کند و در عین حال محافظت گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.  این ضد آفتاب دارای SPF100  بر پایه مواد معدنی است که به طور موثری از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. فرمول لمس خشک حس سبکی و بدون چربی را تضمین می کند در حالی که هیچ اثر سفیدی روی صورت باقی نمی گذارد

 

5. ضدآفتاب Sun Bum Original Moisturizing Lotion SPF 50: فرمول Sun Bum نه تنها مقاوم در برابر آب است، بلکه حاوی ویتامین E نیز می‌شود تا پوست شما را در طول تابستان مرطوب و محافظت شده نگه دارد. این کرم ضدآفتاب به شکل گسترده از پوست شما در برابر دو اشعه مضر خورشید مراقبت میکند. جالب است بدانید گلوتن فری و وگن است. بنابراین حتی حساس ترین پوست‌ها هم میتوانند از آن استفاده کنند. 

جمع بندی آنچه گفتیم

پوست بزرگترین اندام بدن است. لایه‌ای که از درون و بیرون از ما مراقبت می‌کند و حفظ سلامت و زیبایی آن بر هیچکس پوشیده نیست. گرچه داشتن یک روتین منظم برای حفاظت از تمیزی و لطافت پوست الزامی است، اما مهم‌ترین قدم در این روتین، انتخاب ضدآفتابی مناسب با شرایط ماست که باوجود میلیون‌ها انتخاب و نام برندهای گوناگون، عملا باعث سردرگمی ما میشود. 
در نظر داشته باشید یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به سرطان پوست، آفتاب گرفتن مداوم، قرار گرفتن در دستگاه سولاریوم و عدم استفاده متناوب از کرم ضدآفتاب است. برند چندان مهم نیست، تکرار ضدآفتاب و استفاده هر روزه مهم است. 
ایران تاپ فایو در مقاله امروز خود به بررسی برترین این برندها پرداخته است تا کار شما برای خرید بعدی‌تان راحت‌تر شود. ممنونیم که تا انتها خواننده این مقاله سلامتی بودید. با دنبال کردن ما در صفحات شبکه‌های اجتماعی، از هیچ خبری مرتبط با سلامت و زیبایی غافل نشوید! شما چه ضدآفتابی را پیشنهاد میدید؟ برای ما در کامنت ها بنویسید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید