پنج جزیره در جنوب اروپا که حتما باید ببینید

جزایری در جنوب اروپا که سفر به آنها را نباید از دست داد


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

 هیچ چیز به شما کمک نمی کند که از استرسهای روزمره فرار کنید مگر اینکه یک دریای کامل بین شما و نگرانی هایتان وجود داشته باشد و قرار گرفتن در یک جزیره زیبا برای شما چنین موقعیتی ایجاد می کند. خوشبختانه، جنوب اروپا دارای جزایر سرسبز زیادی است، این جزایر زیبا هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. آب هوای خوب، دریا و سواحل بی نظیر ترکیب دل انگیزی را در دل طبیعت ایجاد می کنند. کشورهای ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال دارای جزایر بسیاری می باشند. برای رفتن به یک تعطیلات تابستانی نیازی به سفر به سراسر جهان نیست. کافیست یکی از این جزایر زیبا در اروپا را کشف کنید و از سواحل گرمسیری، قله های ناهموار، روستاها و دهکده های زیبا و ساعات بی پایان آفتاب گرفتن و صحنه های فوق العاده آنها برای عکاسی لذت ببرید. در اینجا لیستی از پنج جزیره اروپایی را که می توانید تعطیلات خود را در آن ها بگذرانید را به شما پیشنهاد خواهیم داد. جزایری که زیباییهای خیره کننده آنها قطعا هر بیننده ای را شگفت زده خواهد نمود.

1. جزیره کرس فرانسه (Corsica)
اگر جایی در فرانسه قطعه ای از «بهشت» باشد، صد در صد آن مکان جزیره کرس است. جزیره کرس (Corse) یا کورسیکا (Corsica) یکی از جزایر زیبای فرانسه و چهارمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که از مقاصد مورد علاقه ی فرانسوی ها برای گذراندن تعطیلات محسوب می شود. قرار گرفتن جزیره کرس در میان دو جزیره ایتالیایی توسکانی و ساردینیا باعث شده است این جزیره تا حدودی از سبک زندگی و فرهنگ ایتالیایی تاثیر بگیرد. زبان این جزیره کرسی و یکی از گویش های اصلی توسکانی ایتالیا است که تحت تاثیر زبان فرانسه قرار گرفته است. 


کرس با آب‌های شفاف و سواحل سفید مرواریدی، مقصدی رویایی برای هر عاشق آفتاب گرفتن است. خط ساحلی صخره‌ای این جزیره تحت حفاظت یونسکو قرار گرفته است، صخره‌های شیب‌دار که ریشه در دریا دارند. با این حال، در کورس چیزهای بیشتری از دریا قابل مشاهده است. کرس با هسته ای از کوه ها و جنگل ها یک ریه سبز در میان آبی مدیترانه است. شما می توانید در طول پیاده روی یک یا چند روزه، قلب عرفانی آن را با پای پیاده کاوش کنید. در رستوران های آن می توانید از غذاهای غنی جزیره لذت ببرید. آشپزی در این منطقه متاثر از آشپزی فرانسوی و ایتالیایی است. در سفر به این جزیره بسیار دیدنی شما باید غذاهای شکاری مانند گوشت خوک کرسی و پنیر بروچیو خوشمزه را حداقل یکبار امتحان کنید.

 

2. جزیره لا گومرا اسپانیا (La Gomera)  
لاگومرا یکی از آخرین بهشت های بدون تغییر روی زمین است. لاگورما جزیره ای بسیار کوچک در بین جزایر قناری اسپانیا می باشد. این جزیره کوچک تنها 20000 شهروند دارد با شکل گرد و دهانه مرکزی اش، تصور اینکه لاگومرا قبلا یک آتشفشان بوده است، سخت نیست. شما می توانید با قرار گرفتن بر روی یک سکوی شیشه ای، صدها متر بالاتر از سطح زمین از سن سباستین، بزرگترین روستای جزیره، از منظره‌ای تماشایی از Pico del Teide، آتشفشان باشکوه جزیره تنریف لذت ببرید.

لاگومرا، دومین جزیره کوچک از بین جزایر قناری است که فاصله‌ای 40 دقیقه‌ای تا تنریف دارد. اینجا نقطه شروع سفرهای کریستف کلمب برای یافتن دنیا بوده است. به محض ورود به این جزیره با منظره‌هایی روبه‌رو می‌شوید که توسط کوه‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. تنوع در طبیعت این جزیره، مثل جنگل‌های باستانی، دره‌های پر از نخل، مناظر اقیانوس، پارک ملی، بنای طبیعی و بسیاری از نقاط دیگر لاگومرا، جلوی تکراری شدن تفریحات و سرگرمی‌هایتان را خواهد گرفت.

 

3. سائو میگل، آزور، پرتغال (São Miguel, Azores)
در وسط اقیانوس اطلس، مجمع الجزایر آزور پرتغال را خواهید دید، جاییکه جزیره سائو میگل، بزرگترین جزیره منطقه واقع شده است. سائو میگل با نوسانات دمایی حدود 16 تا 26 درجه در طول سال، و سهم نسبتاً زیادی از باران در فصل زمستان، لقب "جزیره سبز" را با خود به یدک می کشد. از کنار سواحل ناهموار و هسته جنگلی آن قدم بزنید یا به لاگوآ دو فوگو خیره شوید. آب‌های اطراف جزیره محل زندگی دلفین‌ها و نهنگ‌ها هستند. به یاد داشته باشید یک قایق کوچک اجاره کنید، زیرا قایق های بزرگ حیوانات را می ترسانند. برای ملاقات با بزرگترین نهنگ ها، باید در ماه می یا ژوئن بروید. در بقیه ایام سال، باید به گونه های کوچکتر و دلفین ها بسنده کنید.


جاذبه اصلی سائو میگوئل، دریاچه آتشفشانی آن است. این جزیره ۱۵ میلیون سال پیش از قله یک آتش فشان تشکیل و آخرین بار در فوریه سال ۱۵۶۳ فوران کرد است. ذخایر طبیعی این جزیره در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. جزیره سائو میگوئل جزیره‌ای افسانه‌ای در زنجیره جزایر شگفت‌انگیز آزور است که جاذبه‌های توریستی آن دل هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای می‌رباید.

 

4. کاپری، مجمع الجزایر ناپل، ایتالیا (Capri, Neapolitan Archipelago)
کاپری یکی از جذاب ترین جزایر ایتالیاست که در دریای تیرینی و منطقه ی کامپانیا جای دارد. این جزیره آنقدر جذاب و تماشایی ست که گردشگران زیادی از سراسر دنیا و به ویژه از شهرهای جنوبی ایتالیا برای تماشای چشم اندازهای دیدنی خودشان را به این جزیره می رسانند. این جزیره با طول ۶ و عرض ۲ کیلومتر وسعت کوچکی دارد اما دو شهر کاپری و آناکاپری را در خود جای داده است.


در گوشه ای از این جزیره طاقی طبیعی نظرتان را جلب می کند که در اثر گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی به این شکل در آمده است. هزاران سال زمان برده تا این طاق در اثر فرسایش های طبیعی شکل بگیرد و اثری خارق العاده را خلق کند. این طاق با ۲۰ متر ارتفاع و ۱۲ متر عرض جذابیت های زیادی دارد و از کاخ رومی جویز هم به خوبی دیده می شود. بعید است که گردشگری تا جزیره کاپری برود از این طاق با ابهت را نبیند، طاقی که نقش زیادی در چشم اندازها و جذابیت های جزیره کاپری دارد. خیلی از گردشگران در کنار این طاق عکس ها و سلفی های جذابی می اندازد تا سفر به این جزیره را برای همیشه ثبت کنند و با تماشای آن خاطرات سفر به جزیره جذاب کاپری برایشان یادآوری شود.

 

5. لانزاروته، جزایر قناری، اسپانیا (Lanzarote)
سفر به ماه می تواند کمی سخت باشد. خوشبختانه، مناظر لانزاروته در جزایر قناری به همان اندازه خارج از این جهان هستند. در گوشه غربی جزیره، در پارک ملی تیمانفایا، می‌توانید به سواحلی از خاکستر و دهانه‌های بزرگ آتشفشانی خیره شوید که هر دو نتیجه یک فوران ویرانگر در سال 1730 است. لانزاروته جزیره ای شگفت انگیز و یکی از ذخایر طبیعی ثبت شده توسط یونسکو است که دارای ویژگی های زمین شناسی بسیار خارق العاده ای می باشد. 

در این جزیره 300 مخروط آتشفشانی قرار گرفته و در عین حال در آن می توان از هر نظر اوقات بسیار خوبی را سپری نمود. لانزاروته داری سواحل بینظیر، مناظر جالب و تعداد زیادی رستوران و هتل است. مناظر این جزیره به گونه ای خشن بوده و متعلق به این دنیا به نظر نمی رسند. دره های انباشته از درختان نخل که در کنار آنها زمین هایی پر از گدازه های سیاه آتشفشانی قرار گرفته اند فضایی خارق العاده ایجاد کرده اند.

 

سخن پایانی:
قاره اروپا معمولا آب و هوایی فوق العاده و کمی خنک تر نسبت به بقیه مقاصد توریستی دارد. بهترین جزایر اروپایی برای سفرهای تابستانی دارای سواحل گرمسیری، قله های ناهموار، روستاهای دیدنی و ساعات بی پایان آفتابی هستند. دراین مقاله پنج جزیره اروپایی که یک بار هم شده در فصل تابستان باید به آن ها سفر کنید را به شما معرفی کردیم. امیدواریم شما هم به این مناطق زیبا سفر کنید و از طبیعت بی نظیر و مناظر شگفت انگیز آنها بهره مند شوید. با ایران تاپ فایو همراه باشد تا در مقاله های بعدی بیشتر در مورد مقاصد توریستی در اروپا با شما صحبت کنیم. لطفا در قسمت نظرات از تجربیات خود در سفر به نقاط مختلف بگویید و ایده های خود را برای برنامه ریزی یک سفر تابستانی با ما به اشتراک بگذارید. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید