پنج قابلیت یک وب سایت گردشگری برای برنامه ریزی یک سفر ایده آل

چگونه با استفاده از یک وبسایت گردشگری میتوان صفر تا صد یک سفر رویایی را برنامه ریزی کرد


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آیا سفری بوده که همیشه آرزویش را داشتید، اما نتوانستید آنرا به درستی برنامه ریزی و اجرا کنید. در این مقاله چند نکته مفید در مورد نحوه برنامه ریزی یک سفر از طریق یک وبسایت خوب گردشگری آورده شده است تا شما با بهترین برنامه ریزی، به هرج و مرج به هم ریخته برنامه ریزی های قبلی خود پایان می دهید. معمولا تعطیلات با یک ایده فوق العاده شروع می شود اما گاهی ممکن است برنامه ریزی کردن برای آن بقدری سخت شود که به یک کابوس برای شما تبدیل می شود. فقدان دانش در مورد چگونگی برنامه ریزی یک سفر اغلب بخاطر"موانع نادیده" در تعطیلات است. اما تکنولوژی امروزه به کمک شما آمده است و بسیارند وبسایتهای گردشگری که با راهنماییهای بسیار جامعی که دارند، می توانند شما را در امر برنامه‌ریزی برای سفر کمک کنند.
با کمی تلاش و دقت در حفظ یک برنامه ریزی سفر شخصی، مسافران می توانند بر 90 درصد مشکلاتی که ممکن است در طول سفر با آن مواجه شوند غلبه کنند. در اینجا پنج نکته مفید برای برنامه ریزی سفر از طریق یک وبسایت خوب وجود دارند که شما را به یک برنامه ریز عالی برای سفر تبدیل می کنند.


 

1. مقصد خود را انتخاب کنید
وقتی یک مسافر بخواهد از سواحل، کوه ها یا جنگل بازدید کند، چیزی برای گفتن وجود ندارد. با این حال، انتخاب مقصد مناسب با توجه به فصل، یک عامل کلیدی در درک چگونگی برنامه ریزی موفقیت آمیز یک سفر است. بهترین زمان برای بازدید از همه مقاصد را بررسی کنید. معمولا فصل ایده آل برای بازدید از سواحل و کوه ها کاملا متفاوت است. هنگام انتخاب مقصد، فاکتور هزینه را در نظر بگیرید. برخی مکان‌ها با بودجه لوکس لذت‌بخش‌تر از مکان‌های دیگر هستند. غالبا رفتن به یک مقصد لوکس چند هفته قبل یا بعد از "های سیزن" می تواند باعث تخفیف های خوبی در هتل ها و پروازها شود.


اینها همه مواردی هستند که در یک وبسایت خوب خدمات گردشگری می توانید مشاهده کنید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید، فقط کافی است تا به بخش انتخاب مقصد (Explore destinations) سری بزنید و در آنجا تک تک گزینه هایی که برای مقصد گردشگری شما وجود دارند را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت با توجه به معیارهای مد نظر خود در این مورد تصمیم گیری نمایید. در اینجا ما سایت https://www.klook.com/ / را به شما معرفی می کنیم.

 

2. مدت زمان سفر خود را تعیین کنید
مرز باریکی بین بی حوصلگی و لذت بردن از هر لحظه در یک مقصد وجود دارد. با این حال، هیچ مقصدی یک مدت زمان ایده آل از پیش تعریف شده ندارد. اغلب به برنامه های تور و هدف از بازدید مسافران بستگی دارد. برخی از مسافران دوست دارند هر روز شهرهای جدید را ببینند، در حالی که برخی از مسافران ترجیح می‌دهند با دیدن و لذت بردن از تفاوت‌های ظریف مکان‌هایی که بازدید می‌کنند، آهسته حرکت کنند. این یک جنبه کلیدی از برنامه ریزی سفر شما است که می تواند به برنامه سفر و بودجه شما کمک کند.
یکی از جنبه های کلیدی یک برنامه ریز سفر خوب، تخمین صحیح تعداد روزهای مورد نیاز برای بازدید از یک مقصد است. سفری با مقاصد شهری زیاد به زمان بیشتری برای گشت و گذار و در نتیجه مدت زمان سفر بیشتری نیاز دارد. در حالی که سفر به یک شهر ساحلی گرمسیری مستلزم گشت و گذار زیادی نیست و از این رو، مدت زمان آن می تواند کوتاه تر باشد.


توصیه می شود در برنامه های تور بیش از 7 روز یک روز خالی داشته باشید. این مساله مربوط به مسائل پیش بینی نشده از قبیل تأخیر در پرواز یا قطار، راه بندان‌های ترافیکی و یا تغییرات آب‌وهوایی برای طولانی‌تر کردن مدت اقامت در یک مقصد خاص است. بعنوان مثال در وبسایت klook شما می توانید به قسمت https://www.klook.com/en-US/attractions/ سری بزنید و جاذبه های مقصدی که در نظر گرفتید مشاهده کنید، سپس وارد قسمت Tours & experiences شده و تورهای مختلف و زمانی که به هر تور اختصاص داده میشود و بودجه آنها را با هم مقایسه کنید و سپس درباره تعداد روزهایی که سفر شما بطول خواهد انجامید، انتخاب درستی داشته باشید.

 

3. رزرو پرواز، بلیط قطار یا اتوبوس و محل اقامت
پس از تکمیل ایده‌پردازی، رزرو بلیط برای پرواز، قطار یا اتوبوس از قبل، گام مهمی در برنامه‌ریزی سفر است. از آنجایی که قیمت بلیط های پرواز و قطار منوط به در دسترس بودن هستند و قیمت ها به مرور زمان افزایش می یابد، انجام رزرو چند ماه قبل به شما کمک می کند از هزینه های اضافی در بودجه اولیه خود جلوگیری کنید و در عین حال باعث میشود تا سفری بدون دردسر در تهیه بلیط را تجربه کنید. اما نکاتی هستند که باید هنگام رزرو ترانسفر و اقامت در نظر داشته باشید فقط در صورتی که از برنامه‌های تعطیلات خود مطمئن هستید، بلیط‌های پرواز یا قطار ارزان‌تر غیر قابل استرداد را رزرو کنید. در غیر این صورت، توصیه می شود در صورت رزرو از قبل، بلیط های قابل استرداد را رزرو کنید. قیمت پروازها بسیار متغیر است، با استفاده از وبسایتهای مختلف قیمت پروازها را دنبال کنید. اگر در حال رزرو بلیط برای تعطیلاتی هستید که در فصل "های سیزن" آن مقصد خاص است، انتظار افزایش قیمت پروازها و اقامتگاه ها را داشته باشید.


اغلب سایتهای گردشگری امکانات مختلفی در قسمت ترنسپورت خود جهت رزرو بلیط قطار، هواپیما یا کشتی های کروز و یا اتومبیل شخصی در نظر گرفته اند با اطلاع از قیمت هر کدام از گزینه های حمل و نقل می توانید برنامه ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید. در وبسایت klook سه بخش Hotels ،Transport و Car rental برای شما به صورت تفکیک شده مشخص شده است. می توانید سری به هر بخش زده و اطلاعات کاملی را در این موارد داشته باشید.

 

4. فعالیت های روزانه را برنامه ریزی کنید
نکاتی که باید هنگام برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه در نظر داشته باشید، بسته به بودجه و زمان در اختیار، دریافت یک ایده تقریبی از فعالیت‌هایی که باید در چه روزی انجام شوند، یک عنصر حیاتی برای درک نحوه برنامه‌ریزی کامل یک سفر است. نقل و انتقالات بین مقاصد باید تا حد امکان در طول عصر یا شب انجام شود. این زمان کافی را برای گشت و گذار و فعالیت ها فراهم می کند زیرا اکثر آنها فقط در طول روز امکان پذیر هستند.


در برنامه ریزی سفر، اگر هدف از سفر آرامش و راحتی در طول تعطیلات است، فقط یک یا دو فعالیت را در روز انجام دهید. در برخی موارد، فعالیت‌های محبوب برای گردشگران مانند اسکی، قایق‌سواری، غواصی و غیره ممکن است بدلایل آب و هوایی تعطیل باشند. قبل از رفتن به مقصد، در دسترس بودن فعالیت ها را بررسی کنید. وبسایتهای گردشگری در این زمینه هم به کمک شما آمده اند. بعنوان مثال در وبسایت klook شما می توانید در قسمت تجربیات از نظرات دیگران برای داشتن یک برنامه دقیق برای روزهای مختلف از سفرخود بهره مند شوید.

 

5. اطلاع از زمان دقیق ایونت های مختلف در طول سفر
همیشه ایونت های مختلف در زمانی که شما به نقطه ای سفر می کنید می تواند برای شما یک تجربه خاص از سفر را بسازد. این ایونت ها می تواند شامل فستیوالها، کارناوالها، جشنواره ها، کنسرتها و نمایشگاههای مختلفی باشد که در طول زمان سفر شما به یک منطقه خاص برگزار می گردند.


 یکی دیگر از مواردی که شما می توانید از یک وبسایت خوب گردشگری برای برنامه ریزی سفر خود استفاده کنید، اطلاع از زمان برگزاری این ایونت ها و آشنایی با نحوه ی برگزاری آنهاست. شما حتی می توانید مورد آداب و رسوم و نحوه لباس پوشیدن برای یک فستیوال خاص اطلاعات کسب کنید و بلیط های مربوط به جشنواره ها یا کنسرتها یا برنامه های مختلفی که قرار است برگزار شوند یا در حال برگزاری هستند را تهیه نمایید. کافیست در وبسایتی مثل klook به بخش ٍShows & Events مراجعه نموده و تمامی اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید.

 

سخن پایانی:
از آنجا که بازار اینترنت همواره در حال توسعه است، عملا تعداد از گردشگرانی که به اینترنت دسترسی دارند و از اینترنت برای برنامه‌ریزی سفر استفاده می کنند، هر روزه در حال بیشتر شدن است. بخش عمده ای از گردشگران به اینترنت مراجعه می کنند تا راجع به مقاصد اطلاعاتی به دست آورند یا قیمت ها و برنامه ها را بررسی کنند. در این ارتباط وبسایتهای گردشگری می توانند به شما برای داشتن یک برنامه ریزی خوب و جامع برای سفرکمک کنند. در این مقاله به پنج نکته جهت برنامه ریزی سفر از طریق یک وبسایت خوب گردشگری اشاره نمودیم. مواردی که می توانند صفر تا صد داشتن یک سفر رویایی و ایده آل را برای شما رقم بزنند. آیا شما تا کنون در برنامه ریزی سفرهای خود از این وبسایتهای گردشگری استفاده نموده اید. منتظریم تا تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک گذارید. لطفا با ایران تاپ فایو همراه باشید تا در مقاله های بعدی بیشتر از سفر و گردشگری بگوییم. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید