پنج نکته در مورد برنزه کردن در تعطیلات تابستان

چگونه با رعایت نکاتی ساده می توان یک پوست برنزه خوشرنگ داشت؟


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

از راه رسیدن تابستان همزمان است با تلاش برای رسیدن به یک پوست تیره یا برنزه زیبا، که می تواند شما را در هر جمعی متمایز کند، اگر تنها یک بار تجربه آفتاب گرفتن داشته باشید، حتما میدانید، نکاتی که به شما کمک کند تا بدون سوختگی و گرمازدگی، به بهترین رنگ پوست در تابستان دست پیدا کنید، چقدر مهم هستند به همین منظور در این مقاله از ایران تاپ فایو به سراغ معرفی پنج نکته برای داشتن یک پوست برنز خوشرنگ در تابستان رفته‌ایم. اگر فکر می‌کنید درباره حمام آفتاب، همه چیز را می‌دانید، باید بگوییم اشتباه می‌کنید! پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، تا این بار که به کنار استخر رفتید، بهتر از سایرین، برنزه شوید! با ما همراه باشید تا از روش‌هایی بگوییم که به شما کمک می‌کند، به بهترین رنگ برنزه در تابستان برسید.

1. انتخاب صحیح محصولات پوستی خصوصا ضدآفتاب
اگر پوستی روشن دارید و به تازگی می خواهید شروع به آفتاب گرفتن کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا از بین لوسیون‌های مخصوص برنزه کردن، آن‌هایی را انتخاب کنید که دارای spf هستند تا از آفتاب سوختگی در امان بمانید. یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده و SPF 30 یا بالاتر را به عنوان محافظ پوست خود انتخاب کنید تا گرانبهاترین لباس خود را از پرتوهای مضر فرابنفش UV محافظت کنید. فراموش نکنید که به ویژه پس از شنا در آب، لازم است لوسیون آفتاب و ضدآفتاب خود را مجدداً به دقت تمدید کنید. پیشنهاد می‌کنیم در فواصل آفتاب گرفتن، تنی به آب بزنید تا بدن شما از طلایی ترین رنگ ممکن برخوردار شود. 
امروزه روغن‌های برنزه فراوانی در بازار وجود دارند که بسته به رنگ مورد علاقه خود می‌توانید لوسیون بر پایه هویج یا قهوه را انتخاب کنید که رنگی طلایی و یا تیره به دست آورید. 

 

2. بدون عجله پیش روید!
بدست آوردن تناژ طلایی پوست نمی‌تواند تنها با یک روز میسر شود. برنامه ریزی داشته باشید و حداقل 4 الی 6 جلسه آفتاب گرفتن را در برنامه ماهانه خود قرار دهید تا به رنگ طلایی موردعلاقه‌تان دست یابید. فراموش نکنید که اشعه آفتاب می‌تواند آسیب های غیرقابل جبرانی برای پوست شما داشته باشد، بنابراین جلسات آفتاب گرفتن خود را با زمان‌های کوتاه شروع کنید، حدود 15-30 دقیقه در روز زمان مناسبی برای شروع است، سپس شما می توانید به تدریج زمان تماس پوست خود با نور خورشید  را افزایش دهید. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا همزمان با حداقل رساندن خطر سوختگی از آفتاب، پوست شما به پرتوهای آفتاب عادت کند.

3. ساعات مناسبی را برای آفتاب گرفتن انتخاب کنید

آفتاب بیشترین شدت خود را بین ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر دارد. در این زمان است که اشعه‌های UVB به بالاترین سطح خود می‌رسند و بیشتر از همیشه برای بدن مضر هستند. سعی کنید زمان آفتاب گرفتن خود را در این ساعات کم کنید تا خطر سوختگی کاهش یابد. این ساعات بهترین زمان برای آب تنی کردن هستند، ابتدا کمی به شانه‌ها و گردن خود، لوسیون ضد آفتاب بزنید تا از دو رنگ شدن خودداری کنید و سپس از آب تنی کردن در دریا و یا استخر لذت ببرید. 
فراموش نکنید بدن شما باید از هر طرف، به میزان یکسانی آفتاب دریافت کند، بنابراین تنها به پشت نخوابید، بدن خود را هر ده دقیقه یک بار بچرخانید و البته آفتاب گرفتن پهلوها را فراموش نکنید، مطمئنا هیچکس نمی خواهد پوستی دورنگی داشته باشد! 

 

4. مرطوب نگه داشتن پوست را از یاد نبرید
تعطیلات تابستان حقیقتا دلچسب است اما تاج یک تعطیلات تابستانی که پوست طلایی خوشرنگی است، قرار نیست به این زودی ها از سر شما برداشته شود! لازم است برای حفظ رنگ زیبای بدن، مرطوب کردن را از یاد نبرید! مرطوب کردن تنها با استفاده از محصولات پوستی امکان پذیر نیست، شما باید به میزان زیادی آب بنوشید. در هنگام آفتاب گرفتن و لذت بردن از اشعه های طلایی خورشید، یک لیوان بزرگ آب کنار دست خود قرار دهید و مصرف میوه هایی که سرشار از آب و فیبر هستند را از یاد نبرید.
بعد از اینکه از حمام آفتاب آمدید، احتمالا بخشی از پوست شما، ترک بخورد یا پوست پوست شود، در این شرایط لازم است از ژل آلوئه ورا یا لوسیون‌های مخصوص بعد از آفتاب استفاده کنید. 

 

5. مراقبت‌های پس از آفتاب گرفتن را انجام دهید
اگر میخواهید پس از آنکه تعطیلات تابستانی شما به پایان رسید، رنگ زیبای بدن شما ماندگار بماند، باید مراقبت‌های پس از آفتاب گرفتن را ادامه دهید، به این منظور باید از اپیلاسیون کردن یا لیزر کردن روی پوست برنزه خودداری نمایید و همچنان از دوش‌های آب خیلی گرم بپرهیزید. دوش آب داغ علاوه بر اینکه برای پوست شما مضر است، برای سلامت موهایتان نیز مضر است، عادت کنید تا با آب ولرم دوش بگیرید. 
لایه برداری ملایم پوست کمک میکند پوست های مرده ناشی از آفتاب گرفتن، از بین برود و تناژ روشن‌تری از رنگ طلایی روی پوست شما قرار بگیرد. 

سخن پایانی
با رعایت نکاتی برای به دست آوردن خوشرنگ ترین پوست در تعطیلات تابستانی، علاوه بر اینکه رنگی یکدست و جذاب را به پوست زیبای خود هدیه می‌دهید، بلکه حس و حال بهتری پیدا خواهید کرد و از آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می کنید.
به کنار استخر یا دریا که می‌روید میوه‌های پر آب و پر از فیبر را از یاد نبرید، در این فصل هندوانه و طالبی حتما می‌تواند همراه خوبی برای روزهای گرم آفتاب گرفتن باشد. یک اسپری آب که ترجیحا با آب معدنی پر شده است، در کنار لوسیون‌های مخصوص آفتاب گرفتن و ضدآفتاب ها با spf بالای 30 از مواردی هستند که لازم است در کوله شما همراهتان باشند.. شما چه روشی برای به دست آوردن بهترین رنگ پوست در تعطیلات تابستانی بلدید؟ منتظریم تا تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک گذارید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید