پنج مقصد توریستی جذاب برای گردشگران ایرانی

کدام کشورها می توانند مقاصد توریستی خوبی برای ایرانیان باشند؟


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ایران کشوری چهار فصل است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، اما وقتی پا را از مرز ایران فراتر می‌گذارید، دنیای تازه‌ای برای اکتشاف پیش رویتان خواهد بود که هر بخش از آن، چیز جدیدی برای ارائه دارد. تجربه یک سفر خارجی با تمام سفرهای داخلی که تاکنون داشته‌اید، متفاوت خواهد بود. شما مردمانی را می‌بینید که فرهنگی متفاوت از ایرانی‌ها دارند، جاذبه‌های گردشگری با آنچه در ایرانی دیده‌اید، فرق دارد و حتی اقلیم و آب و هوا به گونه‌ای دیگر است! 
انتخاب مقصد گردشگری یکی از مهم‌ترین دغدغه گردشگرانی است که می‌خواهند چند روزی را از مرزها بیرون بروند و با تجربه‌های جدید به وطن بازگردند. در این مقاله، محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای گردشگرهای ایرانی را بررسی می‌کنیم، توضیح می‌دهیم هرکدام از آن‌ها چه جاذبه هایی دارند و چرا ایرانی‌ها بیشتر به این کشورها سفر می‌کنند.

 

۱. ترکیه 
ترکیه کشور همسایه ایران است که با شمال غرب ایران مرز مشترک دارد. تورهای ترکیه از شهرهای مختلف ایران تقریبا در تمام ایام سال به صورت زمینی و هوایی برگزار می‌شوند، اما بعضی از گردشگرها ترجیح می‌دهند بدون تور به ترکیه بروند و خودشان در این کشور گردش کنند.


ایرانی‌ها برای مسافرت به ترکیه، نیازی به ویزا ندارند و این یکی از مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این کشور به عنوان مقصد گردشگری محسوب می‌شود. آنتالیا و استانبول دو شهر پرطرفدار ترکیه برای مردم ایران هستند؛ زیرا امکانات گردشگری متنوعی دارند و خوش آب و هوا هستند.
ترکیه از آن دست کشورهایی است که توجه توریست‌هایی با سلیقه‌های مختلف را جلب می‌کند. افرادی که به دنبال هیجان هستند، به سراغ تفریحاتی مثل سافاری یا تفریحات آبی در سواحل ترکیه می‌روند. گردشگرانی که به تاریخ علاقمند هستند، از جاذبه‌های باستانی این کشور بازدید می‌کنند و طبیعت‌دوستان هم زمانشان را در کنار سواحل و جنگل‌های بکر ترکیه می‌گذرانند. 

 

۲. گرجستان
گرجستان یکی از کشورهای اوراسیایی است که پیش از هرچیزی، طبیعت بکر و بی‌نظیر آن توجه مسافران را جلب می‌کند. با وجود اینکه گرجستان مرز مشترکی با ایران ندارد، اما گردشگرها می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به این کشور سفر کنند. ایرانی‌ها می‌توانند تا ۴۵ روز بدون ویزا در گرجستان اقامت داشته باشند.

باتومی و تفلیس دو شهر گردشگرپذیر گرجستان هستند و ایرانی‌ها هم معمولا از این دو شهر بازدید می‌کنند. در این کشور هم آب و هوای سردسیر کوهستانی وجود دارد و هم هوای معتدل مدیترانه‌ای. این مقصد خارجی برای گردشگران ایرانی، تجربه‌های تازه‌ای به همراه دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بازی در پارک‌های آبی تفلیس با سرسره‌های کوچک و بزرگ یک انتخاب مناسب برای تفریحات تابستانی است.
  • پیست‌های اسکی تفلیس نقطه مقابل پارک‌های آبی هستند و یک تفریح زمستانی ایده‌آل به شما می‌روند. 
  • کم‌تر پیش می‌آید گردشگرهای ایرانی به تفلیس بروند و چشمه‌های آب گرم و حمام سولفور این شهر را تجربه نکنند.
  • بالن سواری در تفلیس شما را به پرواز بر فراز آسمان این شهر می‌برد و چشم‌اندازی متفاوت را به شما نشان خواهد داد.
  • گرجستان پر است از مسیرهای پیاده‌روی و جاده‌های پر پیچ و خمی که در قلب طبیعت بکر قرار دارند. پیاده‌روی و رانندگی در چنین مسیرهایی را در کم‌تر کشوری می‌توانید تجربه کنید.

علاوه بر موارد بالا، تنوع جاذبه‌های گردشگری گرجستان نیز بسیار زیاد است. یکی از مشهورترین جاذبه‌های این کشور، مجسمه علی و نینو است که در تفلیس قرار دارد و یک نماد فرهنگی و تاریخی برای مردمان گرجی محسوب می‌شود.
 

۳. تایلند
تایلند با دو ویژگی شناخته می‌شود. ویژگی اول سواحل بکر و بی‌نظیر آن است و ویژگی‌ دوم هم فرهنگ باستانی است که مردم آن را به خوبی حفظ کرده‌اند. مکان‌های مقدس و معابد تایلند از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. بسیاری از مردم این کشور بودایی هستند و‌ آداب و رسوم جذابی برای عبادت دارند. آن‌ها حتی در معابد هم از گردشگرهای خارجی استقبال می‌کنند و با خونگرمی، رسومشان را به مهمانان نشان می‌دهند.

این مقصد خارجی برای گردشگران ایرانی، بخاطر تفاوت‌هایی که با داخل کشور دارد، بسیار جذاب است. در تایلند شما می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه روز را بیرون از خانه سپری کنید و مشغول تفریح باشید. بسیاری از ایرانی‌ها، تایلند را بخاطر شب‌های زنده و تفریحات شبانه آن دوست دارند. حتی اگر در نیمه شب هم از خانه بیرون بروید، رستوران‌ها آماده پذیرایی از شما هستند و در سواحل شور و هیجانی وصف‌ناشدنی در جریان است.
تایلند کشور هزار رنگی است که برای هر گردشگری،‌ خاطره‌ای خوش می‌سازد. افراد علاقمند به آثار تاریخی، از فرهنگ، معماری و آداب غنی مردم این کشور لذت می‌برند و گردشگرانی که به تفریحات هیجان‌انگیز علاقه دارند، شب‌های ساحلی تایلند را از خاطر نخواهند برد. 
گردشگرهای ایرانی برای سفر به تایلند باید ویزا بگیرند. اما فرایند صدور ویزای توریستی تایلند برای ایرانی‌ها چندان پیچیده نیست و اگر به همراه تور به این کشور سفر کنید، مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

 

۴. امارات
سفر به دبی یکی از بهترین تجربه‌ها برای افرادی است که به خرید علاقه دارند. در امارات، بهترین برندهای جهان نمایندگی دارند و مال‌های بزرگی برپا شده‌اند که انواع محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهند. از خرید که بگذریم، به جاذبه‌های گردشگری دبی می‌رسیم؛ از برج خلیفه گرفته تا آکواریوم بی‌نظیر دبی. این جاذبه‌های گردشگری در دنیا نظیر ندارند و هر ساله گردشگران زیادی را به دبی جذب می‌کنند.


سفر به دبی برای افراد اهل هیجان هم جذاب است. اولین تفریحی که باید در این منطقه تجربه کنید، سافاری و کویر نوردی است. سافاری در کویر با تویوتاهای آفرود آخرین مدل یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در سفر به دبی داشته باشید. البته بعضی از مسافران هم کویر نوردی به شیوه سنتی را ترجیح می‌دهند و به سراغ ساربان‌ها می‌روند تا با شتر آن‌ها را در کویر بگردانند!
در دبی تفریحات دیگری هم وجود دارد که عبارتند از:

  • گردشگری با هلی‌کوپتر
  • پارک‌های آبی
  • کشتی تفریحی کروز
  • شهربازی
  • پرواز با اسکای دایوینگ

برای سفر به امارات هم به ویزای گردشگری نیاز دارید. معمولا مقامات امارات روی صدور ویزای توریستی امارات برای گردشگرهای ایرانی سخت‌گیری نمی‌کنند. این ویزا به صورت آنلاین صادر می‌شود و مسافران بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت، مجوز اقامت کوتاه‌مدت در شهرهای مختلف امارات را به دست می‌آورند.

 

۵. مالزی
مالزی یک مقصد گردشگری خارجی برای ایرانیانی است که به سفرهای آرام و بدون دغدغه علاقه دارند. در این کشور، تفریحات هیجان‌انگیز هم وجود دارد، اما اغلب افراد برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع و طبیعت منحصر به فرد این منطقه به مالزی می‌روند. شهرهای مالزی با معماری مدرن ساخته شده‌اند،‌ اما در حومه این شهرها طبیعت قدرت‌نمایی می‌کند و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را به شما نشان خواهد داد. 


شرایط دریافت ویزای مالزی به مدت اقامت شما بستگی دارد. ایرانیانی که کم‌تر از ۱۴ روز در این کشور اقامت می‌کنند، نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت. اما برای اقامت بیشتر از این مدت، باید ویزای گردشگری یا بازدید اجتماعی دریافت شود. افرادی که به صورت غیرمجاز بیشتر از ۱۴ روز اقامت می‌کنند، جریمه خواهند شد و در ورودهای بعدی به کشور مالزی، با مشکل مواجه می شوند. 

 

سخن پایانی
ایرانی‌ها معیارهای مختلفی برای انتخاب مقصد سفر خارجی خود در نظر می‌گیرند. بعضی از آن‌ها به جاذبه‌های گردشگری کشور مقصد توجه می‌کنند، بعضی به دنبال سفری با هزینه مناسب هستند و بعضی هم مقاصدی را انتخاب می‌کنند که نیازی به ویزا نداشته باشند یا ویزای توریستی را به راحتی صادر کنند. در این مقاله ۵ مقصد گردشگری خارجی جذاب برای ایرانی‌ها را معرفی کردیم و درباره جاذبه‌های هرکدام از آن‌ها توضیح دادیم. پرطرفدار بودن این مقاصد باعث شده تورهای گردشگری آنها در تمام ایام سال دایر باشد و مسافران بتوانند با توجه به برنامه‌ای که برای سفر ریخته‌اند، از این کشورها بازدید کنند.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید