پنج ویژگی ظاهری نژاد آریایی

آریایی ها از لحاظ ظاهری چه مشخصاتی دارند؟


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکل ظاهری انسان‌ها به معیارهای مختلفی چون ژنتیک، محیط و سبک زندگی بستگی دارد. یکی از معیارهای تأثیرگذار بر فرم چهره و اندام انسان‌ها، نژاد آن‌هاست. مردمان هر نژاد ویژگی‌های ظاهری منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند. اصالت ایرانی‌ها به نژاد آریایی برمی‌گردد؛ این نژاد در ابتدا به سه گروه ماد، پارت و پارس تقسیم‌بندی می‌شد و در حال حاضر، فرزندان هرکدام از این گروه‌ها در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند. به همین دلیل نژاد آریایی در سراسر قاره‌های اروپا و آسیا پراکنده‌ شده است. مردمان این نژاد معمولا اندامی ورزیده و سرشانه‌های پهن دارند، اما به اندازه نژاد شمال اروپا یا آسیا، قد بلند نیستند. 
نکته جالب درباره آریایی‌ها این است که با توجه به محل سکونتشان، رنگ پوست، مو و چشم‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال ساکنین هندوستان، پوست تیره‌تری دارند، اما اروپایی‌ها بور هستند و رنگ چشم‌هایشان هم روشن است. ایرانی‌ها نیز حد تعادل بین این دو گروه هستند و رنگ پوست گندم‌گون و چشم‌های قهوه‌ای دارند. در این مقاله اصلی‌ترین ویژگی‌های ظاهری نژاد آریایی را توضیح می‌دهیم، این ویژگی‌ها حتی بعد از گذشت هزاران سال، در نوادگان این نژاد دیده می‌شود و میراثی است که از اجدادشان برای آنها برجای مانده است.

 

1. دندان‌های عمودی و لب‌های کوچک
فرم دندان‌ها در نژادهای مختلف باهم متفاوت است. در بعضی از نژادها، دندان‌ها رو به جلو یا عقب شیب‌دارند یا فک جلویی آن‌ها برآمده است. اما در نژاد آریایی، ردیف دندان‌های جلویی عمود و منظم است و شیب رو به عقب یا جلو ندارد. 
فرم لب‌های خانواده آریایی با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل جزو ویژگی‌های ظاهری اصلی این نژاد به شمار نمی‌رود. اما اغلب نوادگان این نژاد، لب‌های کوچک و گوشتی دارند و کم‌تر پیش می‌آید که فرم لب‌هایشان کشیده باشد. 

2. ابروهای پیوسته و پرپشت با قوس متوسط

فاصله کم بین ابروها یکی از ویژگی‌های اصلی نژاد آریایی است. در بسیاری از نوادگان این نژاد، حتی بین ابروها هم با مو پر شده است و فرم ابروهایشان پیوسته است. ابروهای این نژاد، بسیار پر پشت است و معمولا تا گوشه چشم ادامه پیدا می‌کند. قوس ابروهای آریایی نیز متوسط است؛ نه آنقدر قوس دارد که حالت کمان داشته باشد و نه آنقدر صاف است که به شکل خط باشد.

 

3. فرم پیشانی و فک
پیشانی نژاد آریایی معمولا صاف و بلند است و اگر از نیم‌رخ به چهره آن‌ها نگاه کنید، پیشانی و چانه‌شان هم‌راستا به نظر می‌رسد. پیشانی و فک این نژاد، متوسط است. همچنین فاصله نرمه گوش تا فک پایینی آن‌ها، به اندازه یک تا سه انگشت دست است. فک نژادهای اروپایی معمولا بزرگ‌تر از آریایی‌هاست و حدود چهار تا پنج انگشت با نرمه گوششان فاصله دارد. فک نژاد عرب نیز کوچک‌تر از آریایی است و فاصله آن با نرمه گوش نیز کم‌تر است. 
از دیگر ویژگی‌های ظاهری صورت آریایی، می‌توان به گونه‌های بدون برآمدگی اشاره کرد. بنابراین افرادی که پیشانی شیب‌دار دارند، چانه‌شان در نیم‌رخ از پیشانی جلوتر است و گونه‌های برآمده دارند، یا آریایی نیستند یا ویژگی‌های سایر نژادها را نیز در خود دارند.

 

4. بینی عقابی
بینی نژاد آریایی به تنهایی بزرگ نیست، اما از آنجایی که برآمدگی استخوان آن بیشتر از سایر نژادهاست، بزرگ به نظر می‌رسد. اگر قسمت بالایی بینی را لمس کنید، به خوبی استخوان بینی را زیر انگشت خود احساس خواهید کرد. در بعضی از افراد برآمدگی بیش از اندازه استخوان بینی، فرم آن را عقابی و قوزدار می‌کند.

وقتی از روبه‌رو به مردمان این نژاد نگاه می‌کنید، بینی‌هایشان باریک و کشیده به نظر می‌رسد، اما در نیم‌رخ، بزرگ‌تر جلوه می‌کند و نوک تیز به نظر می‌رسد. عقابی بودن بینی یکی از ویژگی‌های اصلی نژاد آریایی است. 

 

5. موی پر پشت 
از دیگر ویژگی‌های اصلی نژاد آریایی، موهای پرپشت آن‌ها در سر، صورت و بدن است. موی صورت مردهای آریایی تا پیش از ۳۰ سالگی به صورت کامل درآمده است. این ویژگی حتی در سنگ‌نگاره‌های برجای مانده از هخامنشیان هم دیده می‌شود. به نظر می‌رسد در آن زمان مو و ریش پر پشت مردان، نشان از اصالت و نجیب‌زادگی آن‌ها بوده است. جالب است بدانید که سرعت رشد موی سر و صورت نژاد آریایی حتی از اعراب هم بیشتر است!

جنس موی آریایی‌ها به محل زندگی آن‌ها بستگی دارد. اما اغلب نوادگان این نژاد موهای مواج دارند، یعنی نه به اندازه نژادهای اروپایی صاف و لخت هستند و نه به اندازه نژاد آفریقا فرهای ریز دارند. نوادگانی که در مناطق گرم‌سیر مانند هندوستان زندگی می‌کنند، موهای فر و تیره‌تر دارند، اما افرادی که ساکن مناطق سردسیر اروپایی هستند، موهای روشن و صاف دارند. به همین دلیل است که فرم مو را جزو ویژگی‌های اصلی آریایی‌ها در نظر نمی‌گیرند.

 

سخن پایانی
در طول زمان، انسان‌ها از نژادهای مختلف باهم ازدواج کردند و فرزند آوردند؛ به همین دلیل امروزه کم‌تر کسی وجود دارد که نژاد خالص داشته باشد. در این مقاله ویژگی‌های ظاهری آریایی‌ها را بررسی کردیم، اگر در اطرافیان خود بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها، حداقل یکی از ویژگی‌هایی که در این مقاله نام بردیم را دارند. آریایی یکی از قدیمی‌ترین نژادهای ایران است که نوادگان آن‌ها در حال حاضر در کشورهای اروپایی چون آلمان و ایتالیا و کشورهای آسیایی چون ایران و هندوستان زندگی می‌کنند.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید