پنج وسیله ارزان سفر در اروپا

ارزانترین راههای گشت و گذار در اروپا کدامند؟


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر در اروپا ممکن است گران باشد. هواپیما، قطارهای پرسرعت، کشتی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی همگی میتوانند جزء گزینه های سفر شما در این قاره ی سبز باشند. ولی کمی دقت در انتخاب آنها می تواند حقیقتا به بودجه سفر شما کمک می کنند. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای گردش در اروپا با در نظر گرفتن بودجه شما وجود دارد. گزینه‌های اقتصادی مانند اتوبوسهای جدید، بلیط‌های قطار با تخفیف، و نیز تعداد زیادی از خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه، همگی به شما کمک می‌کنند تا در اروپا سفر کنید، بدون اینکه هزینه‌های زیادی صرف کنید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین راه های مقرون به صرفه جهت سفر در اروپا را به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این ابزارهای حمل و نقل آشنا شویم.

1. سفر با اتوبوس
استفاده از اتوبوس های بین شهری یکی از ارزانترین راه ها برای رفت و آمد در سراسر قاره اروپا است. یکی از بهترین گزینه ها برای سفر بوسیله اتوبوس شرکت های اتوبوس بین المللی Eurolines و FlixBus مستقر در آلمان است که با خرید Megabus بسیار گسترش یافتند و اکنون مسیرهایی در سراسر قاره دارد. Flixbus معمولا ارزان ترین گزینه اتوبوس است که قیمت آن از پنج یورو شروع می شود. اتوبوس‌های آن‌ها دارای وای‌فای، پریزهای برق، هزینه بار رایگان (شامل یک ساک دستی و یک چمدان زیر اتوبوس) و صندلی‌های راحت است. FlixBus به هیچ وجه شیک نیست اما ارزان ترین راه برای رفت و آمد است. 

با این حال، شرکت‌های اتوبوسرانی دیگری نیز وجود دارند که شما را به مقصد می‌رسانند. به عنوان مثال، Alsa ارائه دهنده خدمات اتوبوسرانی در کشور اسپانیا و همسایه های آن است. برای یافتن ارزان ترین و سریع ترین گزینه در مسیر مورد نظر خود می‌توانید از BusRadar یا Get By Bus استفاده کنید، کافی است، فقط روی لینک هر کدام کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید.


2. سفر با ایرلاین های اقتصادی
یکی دیگر از ارزان ترین راه ها برای سفرهای طولانی در اروپا، خطوط هوایی ارزان قیمت است. این خطوط هوایی در این قاره بسیار پرکار هستند و رقابت بین آنها، منجر به کرایه های فوق العاده ارزانشان شده است. یافتن پروازهایی با قیمت کمتر از 10 یورو غیر معمول نیست! پیشنهاد میکنیم از Skyscanner برای جستجوی بهترین پروازها استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید که خطوط هوایی مقرون به صرفه بیشتر پول خود را از طریق کارمزد به دست می آورند. آن‌ها در مورد محدودیت‌های چمدان بسیار سخت‌گیر هستند. همچنین انتظار نوشیدنی یا غذای رایگان را نداشته باشید. اما اگر از قوانین پیروی کنید و بدانید چه انتظاری دارید، می توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید! 


3. سفر با قطار و داشتن Eurail Pass 
بسیارند افرادی که عاشق سفر با قطار هستند، نشستن در یک صندلی بزرگ، استراحت بهمراه خواندن یک کتاب و تماشای مناظر خیره کننده در حال گذر همگی از مزایای سفر با قطار میباشند. سفر با قطار راحت تر از اتوبوس و کم استرس تر از سفر هوایی است. سیستم ریلی اروپا یکی از بهترین و گسترده ترین سیستم های حمل و نقل ریلی جهان است. اگر قصد دارید با قطار سفر کنید، به سختی می‌توانید از نظر قیمت و راحتی رقیب دیگری برای قطار جهت سفرهای کوتاه بین شهری، پیدا کنید. برای سفرهای طولانی‌تر (مسافرت‌های شبانه، بین کشورها، یا سواری‌هایی که نیاز به یک خط پرسرعت دارند، مانند پاریس به بوردو یا برلین به مونیخ)، قطارها می‌توانند بسیار گران باشند.

اگر قصد سفر در اروپا را دارید و نمی خواهید پرواز کنید، گرفتن کارت قطار بهترین گزینه سفر برای صرفه جویی در هزینه شما است. هزینه هر سفر با این روش بسیار کمتر از زمانی است که بخواهید این بلیط ها را جداگانه بخرید. کارت Eurail یکی از محبوب ترین محصولات مسافرتی در جهان است. کارتهای Eurail گذرنامه هایی برای حمل و نقل ریلی هستند که در یک بازه زمانی معین تعداد توقف های مشخصی را به شما می دهند. می‌توانید گذرنامه‌های سراسر قاره، گذرنامه‌های خاص کشور یا گذرنامه‌های منطقه‌ای را دریافت کنید. گذرنامه ها در دو نوع هستند: بلیط های درجه یک و درجه دو.
مطمئن نیستید که آیا Eurail برای شما مناسب است؟ در اینجا به تفکیک کامل مجوزهای Eurail و زمانی که باید از آنها برای صرفه جویی در هزینه استفاده شود، آمده است. 

 

4. سفر با BlaBlaCar
سفرهای مقرون به صرفه از طریق به اشتراک گذاری به مردم این امکان را می‌دهد تا با مردم محلی که راهشان را می‌روند، سواری کنند، و BlaBlaCar پادشاه حاکم این سرویس است. این سرویس در اروپا بسیار محبوب و گسترده است و به شما امکان می دهد با افرادی که فضای اضافی در ماشین خود دارند، سفر کنید. قیمت ها بوسیله راننده تعیین می شود و این هزینه‌ها بصورت معمول شامل جبران هزینه بنزین و فرسودگی کلی خودرو است.
سفر با BlaBlaCar بهترین راه از نظر بودجه برای رفت و آمد در اروپا است، زیرا می توانید با یک فرد محلی ملاقات کنید، گفتگوی دوستانه ای داشته باشید، در هزینه های خود صرفه جویی کنید و سریعتر به جایی که می خواهید برسید. این سرویس در نزدیک به 20 کشور اروپا در دسترس است.

در حالی که BlaBlaCar ممکن است همیشه ارزان‌تر از اتوبوس نباشد، می‌تواند فوق‌العاده ارزان باشد و معمولاً سفر با آن بسیار سریع‌تر و جالب‌تر است!


5. سفر با ماشین کرایه ای یا کمپر ون
اگر به اطراف یک کشور یا منطقه کوچک اروپا سفر می‌کنید و به دنبال انعطاف‌پذیری در زمانبندی سفر خود هستید، کرایه ماشین یا کمپر ون میتواند ارزش هزینه ای که میکنید را داشته باشد- به خصوص اگر بتوانید هزینه‌ها را با کسی تقسیم کنید. کرایه ماشین را می توان با حداقل 25 یورو در روز پیدا کرد، البته به خاطر داشته باشید که بنزین گران است. برای پیدا کردن بهترین گزینه ها برای خودروهای اجاره ای در اروپا، از Discover Cars استفاده کنید.

کمپر ون ها به ویژه در کشورهایی مانند ایسلند، اسکاتلند و نروژ محبوب هستند زیرا این مقاصد فرصت های زیادی برای پیاده روی و کمپینگ دارند. شما می توانید ون کمپینگ را با قیمتی کمتر از 60 یورو در روز پیدا کنید که با در نظر گرفتن اینکه این هزینه شامل محل اقامت نیز می شود، کمپر ون گزینه ای بسیار مقرون به صرفه است! از برنامه "park4night" برای یافتن پارکینگ شبانه رایگان (و ارزان) در سراسر اروپا استفاده کنید.

 

سخن پایانی:
راه های زیادی برای گردش مقرون به صرفه در اروپا وجود دارد. اما بهترین راهبه این مساله بستگی داردکه به کجا و برای چه بازه زمانی قصد سفر دارید،با در نظر گرفتن این موضوعات می توانید این راههای حمل‌ونقل را با هم ترکیب کنید. برخی برای سفرهای کوتاه، قطار و BlaBlaCar راترجیح می دهند. برای سفرهای طولانی تر اتوبوس، ماشین BlaBlaBla یا قطار می توانند گزینه های قابل قبولی باشند و برای مسافت های طولانی، پرواز یا قطار پرسرعت و یا اتوبوس شبانه ممکن است بهترین انتخاب برای شما هستند. بسیاری از مسافران فکر می کنند که فقط یک راه بهترین برای سفر است. اما این درست نیست و تعداد زیادی راه برای سفر وجود دارند و باید بدانید چه زمانی از کدام روش استفاده کنید. اگر زمان بیشتری دارید، مسیرهای کندتر و ارزان‌تر را انتخاب کنید و چنانچه پول بیشتری دارید یا سفر کوتاه تری را پیش روی خود دارید، سوار قطار و هواپیما شوید.
اگر ترجیحی در مورد نحوه سفر ندارید و فقط ارزان ترین گزینه را می خواهید از وب سایت هایی مانند Rome2Rio یا Omio استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقصد خود را وارد کنید. این سایت‌ها راه‌های مختلف را برای دور زدن قاره با کمترین هزینه را به شما ارائه می کنند. به یاد داشته باشید که هیچ روشی 100٪ مواقع کار نمی کند. ترکیب روشهای مختلف کمک میکند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید