پنج غذای محبوب ایتالیایی که در سفر به این کشور باید امتحان کرد!

معروف ترین غذاهای ایتالیایی که ارزش یکبار تست کردن را دارند!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آیا کسی هست که به ایتالیا رفته باشد و عاشق غذاها و شرابهایش نشده باشد! ایتالیا از نظر آشپزی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این غذاها که ریشه در سنت ایتالیایی‌ها دارند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. در سفر به ایتالیا مطمئناً بهترین کار این است که پیشنهادات سرآشپزهای محلی را امتحان کنید، سرآشپزهایی که بسیار هیجان زده هستند تا فرهنگ آشپزی خود را با شما به اشتراک بگذارند، در سرتاسر ایتالیا کافه‌های کوچک و بزرگ و رستوران‌های کوچک و اغذیه فروشی‌های کوچکی وجود دارند که مجموعه‌ای از غذاها را سرو می‌کنند. تنها تاسف شما بابت این مساله است که تعداد وعده های غذایی که می توانید بخورید محدود است! یک عمر هم برای امتحان کردن تمام غذاهای فوق‌العاده ایتالیا کافی نیست، در اینجا لیستی از پنج غذای معروف ایتالیایی آورده شده است که در سفر به این کشور حتما بایستی امتحان کنید. احتمالاً شما هم پس از خواندن این مقاله احساس گرسنگی خواهید کرد.

1. پیتزا به سبک ناپلی و سبک رومی 
خاستگاه پیتزا کشور ایتالیاست و از دیرباز پیتزا یک میان وعده یا وعده غذایی اصلی بسیار رایج بوده است. پیتزا علاوه بر ارزان بودن، سیرکننده نیز هست و تقریباً همه جا در دسترس است. اساساً دو نوع پیتزا در ایتالیا وجود دارد - پیتزای سبک ناپلی و سبک رومی، اگرچه در بیشتر جاها ترکیبی از این دو نوع وجود دارد. پیتزای ناپلی خمیر ضخیمی دارد. این مدل پیتزا قطر کوچکتری دارد، ولی سیرکننده است. پیتزای سبک رومی از نظر قطر بزرگتر، اما قطعا سبک تر است و خمیر نازک کاغذی و ترد و خوشمزه ای دارد.


در پیتزاهای مختلف تاپینگ ها می توانند کم یا زیاد باشند. مهمترین نکته این است که مراقب پیتزا فروشی هایی باشید که خمیر پیتزا را با تاپینگ های زیادی پر می کنند. تاپینگ های کمتر به این معنی است که رستوران از کیفیت مواد خود مطمئن است. این مساله را مد نظر قرار دهید که در ناپل پیتزا را به سبک ناپلی و در رم پیتزا را به سبک رمی بخورید.

 

2. لازانیا به سبک ایتالیایی
این غذا که در اصل غذای یک مرد فقیر از منطقه امیلیا رومانیا بود، اکنون یک وعده غذایی غنی از رشته های ماکارونی ورقه ای است که در لایه‌هایی با سس بشامل، پنیر، معمولا موزارلا یا پارمیجانو رجیانو یا ترکیبی از هر دو پخته می‌شود. اگر به لازانیا سس گوشت اضافه کنید، یک غذای فوق العاده سالم و رضایت بخش خواهید داشت. به طور سنتی لازانیا با گوجه فرنگی درست نمی شده و امروزه فقط کمی از آن در راگوی سنتی استفاده می شود. پس لطفاً اگر لازانیا به سبک آمریکایی که در سس گوجه فرنگی شناور است را می پسندید، ناامید نشوید. در ایتالیا لازانیا را با طرز تهیه اورجینال خود امتحان کنید، در منطقه امیلیا رومانیا، در شمال مرکزی ایتالیا، شامل استان های بولونیا، فرارا، فورلی، مودنا، پارما، پیاچنزا، راونا، رجیو نل امیلیا و ریمینی، مطمئنا لازانیا با نودل های خانگی و تازه تهیه می شود.


3. اوسو بوکو (OSSOBUCO)
این غذای مخصوص از تکه های گوشت گوساله با سبزیجات، شراب سفید و آب گوشت تهیه میشود. به طور سنتی، همراه با پوست لیمو، سیر و جعفری سرو می شود. اما این روش کاملا اختیاری است. این غذا به آرامی روی حرارت کم پخته می شود و پخت آن دو تا سه ساعت طول می کشد. به همین علت، با وجود محبوبیت، در منوی رستوران ها زیاد دیده نمی شود. اما اگر آن را در منوی رستورانی پیدا کردید، بسیار خوش شانس هستید، چرا که بنظر میرسد تا برای صرف یک غذای خانگی دعوت شده اید، پس فرصت را از دست ندهید. این غذا معمولا با پولنتا یا ریزوتو همراه است.


4. ریزوتو
یکی از نمادین ترین غذاهای ایتالیا، ریزوتو است که با انواع برنج Arborio و Carneroli که در شالیزارهای شمال ایتالیا رشد می کنند، درست می شود. این غذا در واقع برنج پخته شده در آب است تا زمانی که به قوام سوپی یکنواختی برسد و برای افزایش طعم آن هر چیزی که با آن پخته می شود، کاملا مناسب است. از معروف ترین انواع آن، ریزوتو با دم کرده زعفران است که گمان می رود توسط کارگرانی که در حال ساختن کلیسای جامع در میلان بودند، اختراع شده است. زعفرانی که برای رنگ آمیزی شیشه های رنگی استفاده می کردند، به عنوان آزمایش در برنج ریخته شدند. نسخه های دیگر ریزوتو عبارتند از Risotto Al Nero di Sepia (با ماهی مرکب و جوهر ماهی مرکب) و Risi e Bisi (با پانچتا و نخود) که هر دو برای ونیز هستند.


5. پارمیگیانا ملانزان (PARMIGIANA MELANZANE)
اگر گیاهخوار هستید ، این غذا چیزی است که باید در تعطیلات ایتالیایی خود امتحان کنید! این غذا اصالتاً برای جنوب ایتالیا است، ولی در تمام نقاط این کشور یافت می شود. برای کسانی که علاقه ای به بادمجان ندارند، این غذا را می توان با کدو سبز نیز تهیه کرد. پارمیگیانا ملانزان یکی از محبوب ترین غذاهای گیاهی ایتالیایی است. این غذا در واقع بادمجان پخته شده با گوجه و پنیر است، پس انتخابی عالی برای گیاه‌خواران خواهد بود.
در کشوری که همه ی منوهای غذا شامل ماکارونی و انواع پاستا و پیتزا است، گاهی که شما از خوردن این غذاها خسته می شوید، پارمیگیانا ملانزان یک گزینه بسیار عالی است، غذایی که از بادمجان (ملانزان) با سس گوجه و گاهی هویج و سبزیجات تازه مثل ریحان و یا جعفری و پنیر زیاد تهیه میشود. البته هرکسی آن را به روش خاص خود درست می کند، ولی اغلب این غذا در ظروف سنتی طبخ می شود و یکبار ارزش آن را دارد که امتحانش کنید.


سخن پایانی:
سخت ترین چیز در مورد غذا خوردن در ایتالیا این است که به دليل تنوع بالاي غذاها و طعم هاي فوق العاده بی نظیرشان ، شما نمی‌توانید همه آن ها را امتحان کنید و در سفر خود تنها فرصت تست محدودي از بهترين غذاهاي ايتاليا را داريد. در ايتاليا علاوه بر پيتزاهاي معروفش غذاهاي دريايي خوبي هم خواهيد يافت پس در سفر به ايتاليا هيچگاه از غذاهاي لذيذش غافل نشويد تا در كنار گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي تاريخي فراوانش معروف‌ترين و خوش‌مزه‌ترين غذاهاي ايتاليا را هم كشف كرده باشيد. در این مقاله به معرفی پنج غذای معروف و محبوب در ایتالیا پرداختیم، غذاهایی احتمالاً اگر یکبار آنها را امتحان کنید، در لیست غذاهای محبوبتان قرار خواهند گرفت. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید