پنج ساحل جذاب در دبی

سواحل متفاوت دبی، که درجهان بی نظیرند!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای گردشگران ایرانی است که تفریحات متنوعی هم دارد. اگر دقت کرده باشید، تصاویر سواحل دبی بیشتر از سایر بخش‌های این شهر در موضوعات گردشگری این شهر دیده می‌شود. در دبی اقامتگاه‌های ساحلی بسیاری وجود دارد، علاوه بر آن تفریحات ساحلی دبی در خاورمیانه کم نظیرند. در این مقاله پنج مورد از مشهورترین سواحل دبی را معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که در هرکدام از آن‌ها چه تجربه‌هایی می‌توانید داشته باشید.

 

۱. ساحل جمیرا (JBR)
وقتی صحبت از سواحل دبی می‌شود، ساحل جمیرا و اقامتگاه ساحلی JBR اولین پیشنهاد اماراتی‌هاست. این ساحل هم برای افرادی مناسب است که می‌خواهند کنار ساحل دراز بکشند و با صدای امواج به آرامش برسند؛ هم برای افرادی که به دنبال هیجان هستند و تفریحات ساحلی را به خوابیدن ترجیح می‌دهند. جمیرا حتی یک کتابخانه هم دارد که به بازدیدکننده‌ها کتاب رایگان می‌دهد تا هنگام استراحت در ساحل، مطالعه کنند. 


یکی از مشهورترین‌ بخش‌های ساحل جمیرا، نخل جمیرا (Jumeirah Palm) است. این شبه جزیره منحصر به فرد، پر است از اقامتگاه‌ها و آپارتمان‌های لوکس، مراکز خرید و رستوران‌هایی با انواع غذاها. سایر امکانات تفریحی و گردشگری ساحل جمیرا عبارت است از:

  • مسیر پیاده‌روی
  • پارک ساحلی
  • غواصی
  • تفریحات آبی مثل جت اسکی، اسکی روی آب و پاراسل
  • یات سواری
  • حمام آفتاب
  • شتر سواری
     

۲. ساحل کایت (Kite)
این ساحل برای افرادی است که تفریحات‌ و ورزشهای ساحلی را به دراز کشیدن و آفتاب گرفتن ترجیح می‌دهند. ساحل کایت به عنوان یک محل گردهمایی برای افرادی محسوب می‌شود که اهل ورزشهای گروهی هستند، اما هم‌تیمی ندارند. اگر سری به ساحل کایت بزنید، می‌بینید که در گوشه و کنار شن‌ها و حتی روی امواج دریا، افراد به صورت گروهی ورزش می‌کنند. والیبال و فوتبال ساحلی از ورزش‌های محبوب ساحلی و کایاک‌سواری از ورزش‌های محبوب آبی در این ساحل محسوب می‌شود. همچنین دونده‌ها در مسیر مخصوصی که در ساحل کایت وجود دارد، می‌دوند. همچنین زمینی برای اسکیت‌سواری و امکانات مینی بانجی جامپینگ هم در این ساحل وجود دارد.


خلاصه آنکه به هر ورزشی که علاقه داشته باشید، احتمالا در ساحل کایت می‌توانید افرادی با علایق مشترک پیدا کنید و با آن‌ها ورزش مورد علاقه‌تان را انجام دهید. حتی ممکن است این افراد در آینده به صمیمی‌ترین دوستان شما تبدیل شوند.
البته اگر برای آفتاب گرفتن به ساحل کایت می‌روید، باید امکانات لازم را همراه خود ببرید. در این ساحل از صندلی مخصوص برای آفتاب گرفتن و حمام برای دوش گرفتن، خبری نیست. البته که سر و صدای ورزشکارها هم احتمالا به شما اجازه خواب نخواهد داد! 

 

۳. ساحل لامر (La Mer)
ساحل لامر یکی از بهترین سواحل دبی است که به تازگی به شکل کنونی پذیرای بازدیدکنندگان است. هنگام قدم زدن در ساحل لامر، به یاد سواحل فیلم‌های کمدی هالیوودی که پر از رنگ و شادی هستند، می‌افتید. تفریح اصلی مردم در ساحل لامر، کافه‌گردی ساحلی است. می‌توانید روی یک نیمکت ساحلی بنشینید و با چشم‌انداز زیبای خلیج فارس، نوشیدنی خنک خود را میل نمایید. 


دیوارنگاره‌های گرافیکی ساحل لامر از دیگر جذابیت‌های این منطقه هستند که آن را به یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی دبی تبدیل کرده است. فقط باید لباس‌هایی رنگارنگ و ساحلی بپوشید، دوربینتان را بردارید و به ساحل لامر بروید. 

 

۴. ساحل ام سقیم یا سان ست (Sunset)
ام سقیم هم از بهترین سواحل دبی است که رایگان و عمومی است و امکانات مختلفی هم دارد. نکته جذاب این است که وقتی در این ساحل استراحت می‌کنید، می توانید از اینترنت رایگان ساحل بهره ببرید. از دیگر امکانات این ساحل می‌توان به حمام ساحلی، سایه‌بان، رختکن و کافه ها و رستورانهای آن اشاره کرد. 


ساحل ام سقیم برای خانواده‌هایی که به پیک‌نیک ساحلی می‌روند، امکانات جذابی دارند. شما می‌توانید خودتان روی باربیکیوهایی که در فضا قرار دارد، کباب درست کنید. البته اگر هم اهل رستوران‌گردی باشید، در این ساحل انواع رستوران‌ها نیز وجود دارد. ام سقیم نام یکی از محله‌های شیخ نشین دبی است که به این ساحل هم اطلاق می‌شود، اما در سطح بین‌الملل با نام ساحل سان ست شناخته می‌شود.

 

۵. ساحل الصفوح  (Al Sufouh) 
این ساحل در سطح بین‌المللی با نام بلک پالاس (Black Palas) یا قصر سیاه شناخته می‌شود. ساحل الصفوح در نزدیکی ساحل جمیرا و نخل جمیرا قرار گرفته، به همین دلیل کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی با نام ساحل مخفی (Secret Beach) نیز شناخته می‌شود. 


اگر به دنبال ساحلی هستید که رایگان، عمومی و کمی خلوت‌تر از سایر سواحل دبی باشد، الصفوح انتخاب مناسبی است. این ساحل از هیاهوی دبی به دور است و محلی بکر برای آرامش گرفتن از دریاست.

 

سخن پایانی
در این مقاله بهترین سواحل دبی را معرفی کردیم. بعضی از این سواحل به فعالیت‌های خاصی اختصاص پیدا کرده‌اند؛ مثلا ساحل الصفوح محلی برای استراحت و آفتاب گرفتن است و ساحل کایت هم محلی برای ورزش‌های گروهی است. بعضی از سواحل دبی نیز مانند ساحل جمیرا آنقدر امکانات متنوع را در دل خود جای داده اند که حتی اگر تمام طول اقامت خود در دبی را به آن‌ها اختصاص دهید، باز هم موارد جدیدی برای تجربه کردن خواهند داشت. 
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید