پنج مکان دیدنی در پاییز تهران

بهترین گذرگاه‌های پاییزی پایتخت که به هیچ وجه نباید از دست بدهید


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مقدمه
شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ آنهایی که در نیمه دوم سال افسردگی و غم به سراغشان می‌آید و از زودتر تاریک شدن هوا شکایت دارند یا کسانی که بی صبرانه منتظر آغاز پاییز هستند؟ زمانی که باد خزان بر تهران وزیده و برگ‌ها به رنگ‌های زرد و نارنجی در می‌آیند، این شهر زیبایی خود را با جلوه گری جادویی و خیره کننده ی پاییز چندین برابر می‌کند. بنابراین طبیعی است که در این فصل در پایتخت ایران به دنبال مکانی باشیم که حال و احوال ما را بهتر کند، یاری دهد تا پاییز را با تمام وجود احساس کنیم و عکس‌هایی ماندگار از خودمان ثبت کنیم. پس لباس‌های گرم خود را بردارید، دوربین عکاسی را آماده کنید و با ما همراه شوید، تا به سراغ پنج مکان جذاب در تهران برویم که به هیچ وجه نباید دیدن آن ها را در فصل پاییز از دست داد. 

 

1. کاخ گلستان: شاهکاری از گذشته

کاخ گلستان در قلب تهران واقع شده و یکی از میراث جهانی یونسکو است. علاوه بر زیبایی داخلی این کاخ که چشم هر بیینده‌ای را خیره می‌سازد، محوطه باغ آن نیز در پاییز جشنواره رنگها می‌شود. این جواهر تاریخی در گذشته سکونتگاهی برای خاندان قاجار بوده است. هنگامی که در باغ‌ها و سالن‌های زیبای آن قدم می‌زنید، عملا به دوران دیگری از تاریخ منتقل می‌شوید! رنگ‌های زرد و نارنجی درختان اطراف چشم‌انداز شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کنند و این مکان را به یک فضای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل می‌کند.
اگر پس از خواندن این مقاله سری به کاخ گلستان زدید، خوشحال می‌شویم در عکس‌هایتان ایران تاپ فایو را منشن کنید. 

برای لذت بردن بیشتر از فضای کاخ گلستان و اینکه در شلوغی این مکان کلافه نشوید، صبح زودتر به این مکان مراجعه کنید و از آرامش این محیط و معماری اعجاب انگیز آن و کاشی‌های هفت رنگش لذت ببرید.


2. دربند: پیاده‌روی در میان نقاشی طبیعت

اگر از ترافیک و شلوغی تهران در روزهای بارانی خسته و کلافه شده‌اید، کفش‌های راحت به پا کنید یک سویشرت به دست بگیرید و به سراغ یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط تهران یعنی دربند بروید. البته از یاد نبرید دربند نیز در آخر هفته‌ها بسیار شلوغ خواهد بود. فضای پیاده روی آن با وجود کافه‌ها و چایخانه‌های رنگارنگ، حال و هوای سنتی پیدا کرده است که قطعا نوشیدن یک استکان چای لب سوز یا میل کردن یک کاسه آبگوشت در هوای خنک و دلچسب آن را به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما بدل خواهد کرد. 
در طول مسیر صدای آرامش بخش رودخانه دربند، همراه شما خواهد بود، بوی خوشایند گل‌های تازه و خاک خیس خورده به مشامتان می‌رسد و خش خش برگ‌ها زیر پاهایتان احساس فوق العاده‌ زیبایی را در شما پدید خواهد آورد. هنگام گشت و گذار در دربند این نکته را فراموش نکنید که کوه‌های البرز در روزهای بارانی حسابی لغزنده و لیز خواهند بود، پس پوشیدن کفش راحت و مناسب را از یاد نبرید. 


3. باغ فردوس: سرشار از تجربه‌های حسی

باغ فردوس مکانی در شمال تهران است که حقیقتا دست کمی از بهشت ندارد. چنانچه به قهوه علاقه مندید، اگر از عاشقان سینما هستید، کافه نشینی را دوست دارید و یا دنبال فضایی برای لذت بردن از پاییز دل انگیز می‌گردید، باغ فردوس برای شما مکان مناسبی خواهد بود. باغ فردوس پر است از کافه‌های دنج و البته موزه سینما که دارای سه سالن نمایش فیلم است. فضای داخلی موزه سینما برای عکس گرفتن یکی از بهترین مکان‌هاست، پس حتما لباس‌های پاییزی زیبای خود را بر تن کنید تا از این گردش نیم روزی یک خاطره ماندگار ثبت نمایید. شما چه خاطره‌ای از باغ فردوس دارید؟ یادتان باشد، چنانچه سری به این مکان زدید و از آن لذت بردید، تماشای فیلم پنج عصر، باغ فردوس را از دست ندهید. 


4. مجموعه سعدآباد: طبیعت سلطنتی بهشتی

هنگامی که فصل زیبای پاییز فرا می‌رسد، مجموعه باغ موزه سعدآباد به یک جایگاه برای فراری دلنشین از استرسهای شهر تبدیل می‌شود. این مجموعه گسترده، که باید یک روز کامل و شاید حتی دو روز را به آن اختصاص دهید تا از  تمامی نقاط آن بازدید کرده و گوشه گوشه‌اش را کشف کنید، راوی گذشته‌ای رویایی و سلطنتی است که اکنون به موزه‌هایی برای حضور عموم تبدیل شده است. 
حتما عکس‌هایی از باغ موزه سعدآباد در اینستاگرام دوستان و آشنایان خود ملاحظه کرده‌اید. چرا که غیر ممکن است بتوانید از زیبایی سعدآباد در پاییز چشم پوشی کنید. 
استخرهای بزرگ و درختان سرو و بید مجنون و چناری که در جای جای این مجموعه قرار دارند، قدم زدن در این فضا را به یکی از دلچسب ترین فعالیت‌هایی بدل کرده است که پاییز امسال می‌توان تجربه کرد. می‌توانید ساعت‌های طولانی را به  کاوش موزه‌ها و گالری‌های مختلف بگذارانید و در انتها خود را مهمان یک فنجان قهوه داغ در باغ این مجموعه کنید. قبل از رفتن به این مجموعه، موزه‌های مختلف این مجموعه را در نظر داشته باشید و بعد انتخاب کنید که کدام یکی از آنها را می‌خواهید به تفصیل بازدید کنید. چرا که بازدید تمامی موزه‌ها در یک روز کار زمان‌بری است و ممکن است از حوصله شما خارج باشد. 

5. مجموعه کاخ نیاوران: پناهگاهی سلطنتی

حیف است از پنج مکان برتر پاییزی در تهران حرف بزنیم و سخنی از کاخ نیاوران که جواهر شمال تهران محسوب می‌شود، به میان نیاید. مجموعه کاخ نیاوران واقع در دامنه کوه‌های البرز، در پاییز به فستیوال رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز تبدیل می‌شود. می‌توانید سری به پارک‌ها و باغ های اطراف این مجموعه بزنید و بوی خوش پاییز را با تمام وجود حس کنید.
این ساختمان زیبا را می‌توان ترکیبی از سبک‌های معماری پارسی و اروپایی دانست. شکوه این مکان با گذشت دهه‌ها هنوز پابرجاست و هوای تمیز و خوش این منطقه از یادتان می‌برد در پایتخت آلوده ایران در حال نفس کشیدن هستید. پیشنهاد ما کمک گرفتن از یک راهنمای تاریخی برای زمانی است که در این مجموعه حضور دارید، تا با جای جای این ساختمان بیشتر آشنا شده و به درک عمیقی از اهمیت تاریخی این مجموعه دست پیدا کنید.

سخن پایانی
جادوی تهران در پاییز در خور ستایش است. پایتخت شلوغ ایران که اغلب روزها آلوده و پر سروصداست در فصل پاییزی رنگی متفاوت به خود می‌گیرد و مبدا با ارزشی می‌شود برای تمامی عاشقان پاییز. با هم پنج مکان جادویی را از نظر گذراندیم که حتما باید در پاییز به آنها مراجعه کنید. این پنج مکان، هر کدام با جذابیت خاص خود، درکی از تاریخ غنی و زیبایی‌های طبیعی شهر را ارائه می‌دهند. برای علاقمندان به تاریخ، طبیعت‌گردی و ماجراجویی‌های کافه گردی، تهران حتما چیزی برای ارائه دارد. پس وقتی برگ‌ها شروع به تغییر می‌کنند و هوا خنک می‌شود، حتما این مقاصد جذاب را کاوش کنید تا جادوی پاییز تهران در قلبتان برای همیشه جاگیر شود!
ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما و ایران تاپ فایو همراه بودید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا در جریان آخرین اخبار از لایف استایل، زیبایی، گردشگری و … قرار بگیرید. 

شما دوست دارید در پاییز به کدام نقطه از تهران، سفری کوتاه داشته باشد؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید