پنج نوشیدنی که باید پاییز امسال در کافه‌ها امتحان کنید

معرفی نوشیدنی‌های خوش طعم و عطر پاییزی برای تغییر ذائقه شما


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳


مقدمه

هوا که رو به سردی می‌رود و رنگ برگ های درختان شروع به تغییر می‌کنند، دیگر زمان آن رسیده است که از غذاهای خنک و سبک تابستانی بگذریم و به سراغ مواد غذایی برویم که انتخاب صحیحی برای این فصل زیبا باشند و بدنمان را گرم نگه دارند. پاییز فصل تغییرات است و بد نیست که در این فصل ما هم به سراغ طعم‌های جدید برویم. به همین سبب در مقاله امروز ایران تاپ فایو به سراغ معرفی نوشیدنی هایی رفته ایم که پاییز امسال حتما باید در کافه ها سفارش دهید و از طعم خاص آنها لذت ببرید.  
این لیست را برای روزی که باران ملایمی می بارد و شما به دنبال حس و حال خاص پاییزی به یک کافه دنج پاییزی سر می زنید، در ذهن خود نگه دارید تا پاییز امسال طعم های جدیدی را در کافه ها تجربه کنید. 

 

1. لاته کدو حلوایی
کدو حلوایی در فصل پاییز نقش پررنگی بازی میکند، از نقش مهم آن در هالووین که بگذریم، پوره کدو حلوایی به دلیل طعم خاص و طبع گرمش در سوپ ها و انواع غذاها و خصوصا دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نباید از معجزه حضور کدو حلوایی در قهوه ای که هرروز می نوشیم، غافل شویم. لاته کدو حلوایی با طعم خوشایند و بوی دلنشین و خاصش، شما را معتاد خودش می‌کند!
اگر باریستا خوش ذوق باشد هنگام به عمل آمدن قهوه، کمی از طعم دارچین را هم به نوشیدنی شما اضافه می‌کند. به طور کلی این نوشیدنی از ترکیب اسپرسو در کنار شیر گرم، سیروپ کدو حلوایی طعم دار شده و ادویه های پاییزی مانند جوز هندی، دارچین، بادیان ستاره‌ای و زنجبیل تشکیل شده است. نوش جان! 


2. نظرتان در رابطه با آب سیب گرم و کاراملی چیست؟
تصور کنید شیرینی آب سیب در کنار میزان کمی از کارامل نمکی در یک روز خنک پاییزی در یک کافه دنج و خلوت، روح شما را به وجد بیاورد! پس زمان آن است که این آیتم عجیب غریب را سفارش دهید و نهایت لذت را از طعم نوین این نوشیدنی ببرید. این نوشیدنی که بدون کافئین سرو می‌شود، می‌تواند انتخاب خوبی برای شب نشینی‌های شما با دوستان و خانواده‌تان باشد. که نه تنها حس و حال تازه ای به شما می بخشد بلکه به خواب رفتن آسان تر شما را نیز ممکن می‌سازد. 
این نوشیدنی از آب سیب، سیروپ کارامل و عصاره وانیل ایجاد شده است، میزان کمی از پودر دارچین نیز این نوشیدنی را از سادگی خارج می‌کند. اگر دوست داشتید این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید از اضافه کردن میزان متناسبی نمک نیز غافل نشوید، بدین ترتیب معجزه ای از طعم های جدید را تجربه خواهید کرد. 


3. هات چاکلت انتخابی برای تمام فصول!
چه کسی می‌تواند ادعا کند هات چاکلت دوست ندارد یا حداقل یک بار هوس این نوشیدنی جذاب را نکرده است؟! از دوره کودکی تا به امروز که درگیر دنیای پر هرج و مرج و شلوغ بزرگسالی هستیم، یک لیوان شکلات داغ همیشه انتخاب مناسبی برای پایان بردن روز بوده است. 
اضافه کردن کمی خامه روی یک ماگ بزرگ و داغ که با هات چاکلت پر شده است، می‌تواند این نوشیدنی جذاب را حتی چند درجه خوشمزه‌تر کند. برای گرم تر شدن در روزهای خنک پاییزی زمان آن است که دارچین را وارد لیوان شکلات داغ خود کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک جلد از کتاب‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید و هنگامی که این لیوان خوش طعم را در دستان خود دارید، سرتان را با کلمات جذاب داستان ها گرم کنید. 


4. چای لته، سوغاتی از سرزمین رنگ و ادویه، هند
خود را آماده کنید تا یکی از خوش عطرترین نوشیدنی های زندگیتان را بنوشید! چای لته ترکیبی از چای سیاهی است که خیلی خوب دم آمده و شیر گرمی که با ادویه های مختص پاییز ترکیب شده است. این ادویه ها شامل میخک، جوز هندی، زیره سیاه و سبز و قطعا دارچین می‌شوند. این نوشیدنی اصالتی هندی دارد اما در مناطق جنوبی ایران مخصوصا در هرمزگان به شکل دیگری سرو می شود. ورژن جنوبی این نوشیدنی یک چای شیر شیرین است که پیشنهاد می کنیم اگر سری به مناطق جنوبی کشور عزیزمان زدید، حتما آن را امتحان کنید. 
البته که چای ماسالا نیز نوشیدنی دیگری است که طعمش شباهت زیادی به چای لاته دارد اما تنها شامل شیر خشک و ادویه های پاییزی می‌شود. راستی انتخاب شما کدام است؟ چای لته را ترجیح میدهید یا چای ماسالا ؟ 


5. دمنوش پاییزی، دور کردن افسردگی و سرماخوردگی با هم!
در منو کافه ها به وفور دمنوش هایی به چشم می‌آیند که اسامی گوناگونی دارند. از دمنوش سیب و زنجبیل تا دمنوش آرامش که شامل سنبل الطیب و گل گاو زبان می‌شود. اما حتما لابه لای این دمنوش ها اسم دمنوش سرماخوردگی هم به چشم شما آمده است. این بار که به کافه سر زدید، بد نیست یک دمنوش متفاوت را سفارش دهید و یا حتی به آنها پیشنهاد دهید که یک دمنوش مختص پاییز را در منو خود قرار دهند. 
بهترین مواردی که در دمنوش پاییزی می تواند وجود داشته باشد شامل نعنا خشک، هل، میخک، اسطوخودوس و آویشن می‌شود. چنین دمنوش فوق العاده ای قطعا با استفاده از برش تازه ای از لیمو ترش و یکی دو قاشق عسل طبیعی طعم جذاب تری هم پیدا می‌کند که بدن شما را در مقابل هرگونه بیماری ای که ممکن است در فصل پاییز تجربه کنید، گارانتی می‌کند. 


 

سخن پایانی
فکر می‌کنید پرطرفدارترین نوشیدنی دنیا چیست؟ 
حتما تعجب می‌کنید اگر بدانید چای در این لیست از قهوه پیشی گرفته است. اما اینبار ما برای تغییر ذائقه خود و رفتن به سرزمین ناشناخته ها در مقاله امروز به بررسی پنج نوشیدنی پاییزی پرداختیم که حتما باید آنها را امتحان کنید. از طعم دلنشین میوه‌ها و بوی تند ادویه ها شروع کردیم و در نهایت به یک لیوان شکلات داغ رسیدیم. این لیست را سیو کنید و سری بعدی که به یک کافه سر زدید، از سفارش همیشگی خود دست بکشید و یکی از مواردی که در این مطلب پیشنهاد کردیم را سفارش دهید تا از طعم جدید آن و الخصوص احساسی که نوشیدن آن در شما ایجاد می کند، حقیقتاً شگفت زده شوید! 
به یاد داشته باشید که پادشاه فصل ها تنها برای 90 روز مهمان شماست و باید از یکایک روزهایش نهایت استفاده را برد. پس با ایمن کردن بدن خود در برابر بیماری‌های احتمالی، فرصت بیشتری برای لذت بردن از این فصل زیبا خواهید داشت. شما چه دمنوشی را می‌شناسید که مزه آن در فصل پاییز بیشتر به ذائقه‌تان خوش می آید؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم. 
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید