پنج سریال ایرانی برای سرگرم شدن در شب‍های طولانی پاییزی

سریال‌هایی جذاب که نمیگذارد در شبهای طولانی پاییز احساس تنهایی به سراغ شما بیاید!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حالا که روزها کوتاه‌تر شده‌اند و شبهای طولانی پاییزی را در پیش رو داریم، نیاز است این شبها را با لذتی شیرین سر کنیم! پیشنهاد می‌کنیم این بار فرصتی به سریال‌های ایرانی بدهید. اگر متولد خارج از ایران هستید و یا به طور کلی به فرهنگ و هنر ایرانی علاقه دارید، گستره بزرگی از انواع سریال ها پیش روی شما وجود دارد که از تاریخ ایرانیان در گذشته تا دستاوردهای علمی آنان در امروز را به شما نمایش می‌دهد. 
به همین منظور امروز سراغ معرفی پنج سریال ایرانی رفته ایم که در این شبهای طولانی پاییزی به خوبی شما را سرگرم کنند و بعد از دیدن آنها احساس خوبی در شما ایجاد شود. جالب است بدانید سریال‌های ایرانی زیادی با زیرنویس انگلیسی ارائه می‌شوند که در پلتفرم‌های آنلاین مختلفی قابل دستیابی هستند، بنابراین حتی با دوستان غیر فارسی زبان خود هم می‌توانید این سریال‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. آماده‌اید به سراغ معرفی این لیست برویم؟! در ادامه لیستی از برترین‌ سریالهای ایرانی که قرار است پاییز امسال شما را سرگرم کنند، آماده کرده‌ایم.

1. شهرزاد- درام عاشقانه 
شهرزاد در زمانی که منتشر شد، یکی از موفق‌ترین سریال‌های سینمای خانگی بود. این سریال در سه فصل منتشر شده است. کارگردان این اثر فاخر آقای حسن فتحی بوده‌اند و نویسندگی کار بر عهده او و خانم نغمه ثمینی بوده است. پخش این سریال محبوب از سال 1394 تا سال 1397 به طول انجامید. به طور خلاصه این سریال به داستان عشق میان دو جوان تحصیل کرده اختصاص دارد که به علت جبر زمانه و شرایط سیاسی و سایر مسائل در زمانی نزدیک به ازدواجشان دچار مشکل می‌شوند و دست سرنوشت هر یکی از آنها را به سمت خاصی می‌برد. 
اشعار خوانده شده در این سریال احتمالا برای مخاطبین بسیاری جذابیت دارد، لوکیشن فیلمبرداری تهران قدیم سال 1330 را به تصویر می‌کشد و لذا طراحی لباس و کت و دامن‌های شخصیت‌های خانم توجه شما را جلب خواهد کرد. هر قسمت این سریال حدودا 60 دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت و در نهایت با احساس تعلیق در پایان هر اپیزود به پایان می‌رسد. این سریال از پلتفرم‌های گوناگونی مانند فیلو قابل مشاهده است. 
البته یکی از جذاب ترین نکات درباره سریال شهرزاد، موسیقی متن و تیتراژ این کار است که در زمان پخش خود و حتی امروز از محبوبیت بسیاری میان مردم برخوردار است. این قطعات با صدای دلنشین محسن چاووشی خوانده شده‌اند و سراینده قطعات اغلب خود چاوشی بوده‌ است. از جمله ستارگان این سریال می‌توان به شهاب حسینی، پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی اشاره کرد. 
شما طرفدار این سریال هستید یا فکر می‌کنید لقب پرفروش‌ترین سریال سینمای خانگی برای آن اغراق آمیز بوده است؟!

2. نهنگ آبی- گیج کننده و پر کشش
نام دوم این لیست تعلق دارد به سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی که به طور کلی فضایی متفاوت از عاشقانه‌ای مانند شهرزاد دارد. این سریال در طول ساخت، حواشی خاصی به همراه داشت که شاید همین حواشی سبب دیده شدن هرچه بیشتر آن شد. اما در اصل آنچه که نهنگ آبی را از سایر سریال‌های مشابه جدا می‌کند، خط سیر داستانی این سریال و موضوع متفاوت آن است. شاید شما نیز نام چالش نهنگ آبی را شنیده باشید. کلیت سریال نیز درباره همین چالش خطرناک است. بازی ساعد سهیلی در این سریال، به عنوان نقش اصلی، یکی از جذاب‌ترین نقش‌های او را پدید آورده است. از دیگران بازیگران این کار می‌توان به ماهور الوند، لیلا حاتمی و حسین یاری اشاره کرد. البته که این سریال در حضور ستاره های سینما چیزی از شهرزاد کم ندارد و بازیگران مشهور و محبوب بسیاری در آن نقش آفرینی کرده‌اند. 
نهنگ آبی در 30 قسمت تولید شده است و انتخاب مناسبی برای شب‌های طولانی پاییز است که هم شما را به هیجان می‌آورد و هم حسابی شگفت زده تان می‌کند! این سریال را می‌توانید از پلتفرم نماوا تماشا کنید. 
راستی نظر شما درباره چالش نهنگ آبی چه بود؟ آیا شما هم جزو افرادی بودید که در زمان اوج این چالش، با آن درگیر بوده‌اید؟
 3. سریال آسپرین- معمایی که مورد بی لطفی قرار گرفت!
شاید نام این سریال از لیست ایران تاپ فایو را کمتر شنیده باشید. سریال آسپرین که با بازی نقش اصلی یعنی علیرام نورایی در سال 1395 راهی نمایش خانگی شد، متاسفانه هرگز فصل دوم خود را تجربه نکرد و شاید همین امر سبب نارضایتی مخاطبین گشت. اما به ما اطمینان کنید حتی همان یک فصل 17 قسمتی برای سرگرم شدن شما و لذت بردن از یک بازی معمایی- هیجانی کفایت می‌کند! 
کارگردان و تهیه کننده این کار فرهاد نجفی است که در کارنامه کاری خود آثاری همچون ماتادور را دارد. از جمله بازیگران آسپرین می توان به مجید صالحی، همایون ارشادی، فرخ نعمتی و ستارگان بسیار دیگری اشاره کرد.
این سریال هم موسیقی متن و تیتراژ جالبی داشت که در نوع خود، نوین و شنیده نشده تلقی می‌شد. شاید نقطه اوج کاری گروه کاکو بند همین تیتراژ بوده است. موسیقی این سریال با اصوات نامفهوم و تمپو تند با ژانر معمایی آن همخوانی خوبی برقرار کرده است. سریال آسپیرین را از این لینک می‌توانید دانلود و تماشا کنید. 

4. سریال نوبت لیلی- فانتزی از جنس غیر ایرانی 
نوبت لیلی تخیلات شما را به چالش می‌کشاند و تا جایی شمار ا پیش می‌برد که مرز رویا و واقعیت را گم کنید. این سریال که با بازی نقش اصلی پردیس احمدیه در سال 1401 به بازار ارائه شد، حسابی سرگرمتان خواهد کرد. کشش بالای این سریال و تعلیق‌هایی که فلش بک‌ها ایجاد می‌کنند، سبب می‌شود نتوانید حتی برای یک دقیقه چشم از صفحه نمایشگر بردارید! 
از جمله بازیگران این کار می‌توان به حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی و … اشاره کرد. نوبت لیلی در 24 قسمت حدودا 50 دقیقه‌ای در پلتفرم نماوا قابل مشاهده است. 

5. سریال زخم کاری- پرببینده ترین سریال نمایش خانگی
فصل ابتدایی زخم کاری نقطه عطفی در بازار آشفته نمایش خانگی بود. این سریال با 15 قسمت در سال 1400به دست مشتاقان خود رسید و حواشی بسیاری اعم از حذف شدن نام نویسنده اصلی کار تا سانسورهای عجیب غریب را تجربه کرد. بازی جواد عزتی در این سریال یکی از ماندگارترین نقش های این بازیگر پرکار محسوب می‌شود. این روزها فصل دوم زخم کاری روانه پلتفرم فیلیمو شده است. به هیچ عنوان تماشای این سریال  را از دست ندهید. چرا که تمامی معادلات شما در مواجهه با مالک مالکی نقش اصلی سریال بهم می‌ریزد. 
از دیگر بازیگران این کار میتوان به رعنا آزادی ور، مرتضی امینی تبار و هانیه توسلی اشاره کرد. 

سخن پایانی
شبهای طولانی شش ماهه دوم سال و سردتر شدن فضای بیرون، این فرصت را از ما می‌گیرد که مثل قبل به اماکن عمومی سر بزنیم و تفریحات خارج از منزل خود را داشته باشیم. شاید یکی از دلایلی که افراد در این شرایط افسرده می‌شوند نیز همین باشد. اما نگران نباشید، چرا که سریال‌ها و فیلمهای بسیاری در ایران ساخته شده‌اند تا شما را سرگرم کنند و این حس کرختی را از شما دور سازند. 
در مقاله امروز ایران تاپ فایو به سراغ معرفی پنج مورد از همین سریال‌ها پرداختیم که به هیچ عنوان نباید تماشای آنها را در شب‌های سرد پاییزی از دست بدهید. شما چه سریالی را می‌شناسید که نام آن در این لیست خالی است؟ خوشحال می‌شویم تا خواننده نظرات شما در بخش کامنت‌ها باشیم. 
با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی جزو اولین نفراتی باشید که در جریان پست‌های جذاب ما قرار می‌گیرید. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید و برای شما شبهایی گرم را در این پاییز سرد آرزومندیم.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید