پنج وسیله که فضای خانه شما را پاییزی و دنج می‌کنند

معرفی در دسترس‌ترین وسایلی که روح پاییز را از سرمای بیرون به گرمای درون خانه می‌آورند!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاییز با برگ‌های طلایی خود از راه رسیده است، تا بهانه‌ای باشد که با تزیینات جدید، به خانه خود گرمای خاصی ببخشیم. حالا که روزها کوتاه‌تر شده‌اند و لاجرم زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانیم، وقت آن رسیده است که محل استراحت و نقطه امن خود را به نقطه‌ای دلچسب تر از همیشه تبدیل کنیم. 
شاید این تغییرات به نظر شما زحمت یا هزینه زیادی بخواهد، اما نگران نباشید! ایران تاپ فایو اینجاست تا با معرفی پنج وسیله که خانه شما را دنج تر و پاییزی تر می‌کنند، راهنمای کاملی باشد برای شمایی که به دنبال رنگ و بوی تازه‌ای برای منزلتان هستید. تلاش کرده ایم در این مطلب پنج نمونه از در دسترس‌ترین و ارزان ترین مواردی که می‌توانید به خانه زیبای خود اضافه کنید را لیست کنیم تا این لیست برای هرکسی با هر بودجه و هر سلیقه‌ای قابل دسترسی باشد. پس بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم و به سراغ اصل مطلب می‌رویم. راستی پیش  از اینکه به سراغ لیست برویم، سوالی برایمان مطرح شد: شما جزو آن دسته از آدمها هستید که معتقدند خانه ‌جایی است که قلب آدم آنجاست؟! 
 

1. پتوهای نرم و بافت‌های بزرگ با طرح‌های پاییزی
((همان آیتمی که قلب خانه شما را پاییزی خواهد کرد!))

به راستی پس از یک روز سخت، چه چیزی بیشتر از دراز کشیدن زیر یک پتو گرم و نرم و خوشبو و نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه داغ، دلچسب است؟! پس مطمئن باشید خرید یک پتوی نرم سرمایه گذاری خوبی است که هم به مبلمان و فضای داخلی منزل شما رنگی تازه می‌دهد و هم باعث خواهد شد تا در سال‌های بعد و در اوج  فصل سرما از خود تشکر کنید که چنین موردی را به کمد پتوهای خود اضافه کردید! 
پیشنهاد ما استفاده از خانواده رنگ‌های گرم مثل زرد خردلی، نارنجی یا انواعی از قهوه‌ای ها است. اما می‌توانید بنا بر سلیقه خود پا را از این فراتر بگذارید و به سراغ انتخاب پتوهایی با طرح‌های چهارخانه یا حتی طرح برگ‌های بزرگ پاییزی بروید. یک سبد چوبی پیدا کنید و این پتوها را داخل آن به شکل لوله‌ای قرار دهید، این سبد را پایین مبل یا گوشه پذیرایی بگذارید تا متوجه تاثیر همین آیتم کوچک در فضای خانه بشوید! 
البته می‌توانید به سراغ بافت‌های بزرگ از جنس تریکو هم بروید یا حتی اگر زمان و حوصله دارید خودتان این بافت‌ها را ببافید. شال مبل به رنگ آجری یا نارنجی ملایم هم انتخاب خوبی است. 

2. بازی با اکسسوری‌ها و تزیینات پاییزی 
((موردی که خانه شما را شبیه به عکس‌های پینترست می‌کند! ))

یکی از اصلی ترین مواردی که در اغلب عکسهای ژورنالی مرتبط با منازل شیک پاییزی، توجه شما را جلب می‌کند، استفاده از کدو تنبل در انواع و اقسام سایزها و حتی رنگ‌هاست! کدو تنبل چه به شکل طبیعی خودش کنار شومینه قرار بگیرد، چه با تکه پارچه دوخته شود، در هر صورت حال و هوایی که لازم است را به منزل شما می‌آورد.
این بار که به پیاده روی پاییزی رفتید تعدادی میوه کاج و برگ خشک جمع کنید و آنها را به طاقچه اضافه کنید یا داخل یک ظرف سفالی بگذارید و روی میز عسلی قرار دهید. این موارد در ترکیب با گل‌های خشک  می‌توانند به خانه شما حس و حال پاییزی دهند. 
می‌توانید برگ‌های بافته شده با کاموا که اتفاقا این روزها خیلی ترند شده‌اند را نیز به دیوارهای داخلی خانه آویزان کنید. یک سبد چوبی پر از کاموا زیر این آویزها بگذارید و تماشا کنید که پاییز در خانه شما جریان پیدا می‌کند. 
شما چه اکسسوری پاییزی در گنجه خود دارید که فراموشش کرده‌اید؟ امروز زمان خوبی است که به چمدان‌های قدیمی سری بزنید تا متعجب شوید که چه وسایلی دارید و فراموششان کرده‌اید. 

3. شمع‌های قد و نیم قد، نیاز هر فصل! 
عطری یا ساده

شمع‌های عطری، سفید و نارنجی و قرمز، به شکل سر الهه زئوس یا حتی یک استوانه ساده، شمع به هر شکلی که باشد، به خانه شما روح و شخصیت می‌بخشد. شمع‌ها را در اندازه‌های مختلف خریداری کنید، از قدهای خیلی بلند تا شمع‌های رومیزی کوتاه، این موارد به خوبی با هر سبک خانه‌ای هماهنگ می‌شوند و اگر از نوع عطری باشند، با روشن کردنشان انرژی خوبی به محیط می‌دهند. 
شمع‌های عطری را می‌توانید از این لینک تهیه کنید. پیشنهاد ما استفاده از شمع‌هایی که تزییانی همچون چوب دارچین و سیب‌های مینیاتوری دارند. می‌توانید یک میز کوچک چوبی را به شمع‌های خود اختصاص دهید یا آن‌ها را در خانه از سرویس بهداشتی و حمام گرفته تا آشپزخانه و اتاق خواب پخش کنید. 
در هنگام سوختن شمع‌ها حواستان باشد حتما یک ظرف نسوز زیر آن‌ها قرار دهید تا اشک شمع روی میز جاری نشود. 

4. از قدرت تابلو و عکس غافل نشوید
منظره یا هنر دست خودتان 

حالا که میل به ایجاد تغییرات دارید، زمان آن رسیده تا عکس هایی که خودتان با گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی گرفته اید را چاپ کنید و دیوارهای خانه را با آنها تزیین نمایید. چه بهتر که این عکس ها از مناظر پاییزی باشند. حتی حضور شما در ساحل و کنار دریا که با یک قاب چوبی یا طلایی مزین شده، تغییر خوبی محسوب می‌شود. 
این آخرهفته سری به گالری محلی خود بزنید و با خرید از چند آرتیست شناخته نشده هم از آنها حمایت کنید و هم با نصب این تابلوهای نقاشی و عکس، با هزینه ای نه چندان زیاد، خانه پاییزی خود را دنج تر کنید. تصاویری را انتخاب کنید که مناظر پاییزی، جنگل‌های طلایی یا برگ‌های رنگارنگ را به تصویر می‌کشند. این اقلام به خانه‌تان نه تنها یک نمای هنری می‌دهند، بلکه فضای خانه شما را به دنیای طبیعی بیرون وصل می‌کند.
پیشنهاد ما اختصاص دادن یک دیوار از دیوارهای راهرو به انواع و اقسام تابلوهاست. البته در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از بهم ریختگی بهتر است تمامی این تابلوها از یک جنس باشند. چوب همیشه انتخاب خوبی است.

5. فرش‌های نرم برای پاهای شما
یک سرمایه گذاری برای پاییزی تر شدن خانه و گرم ماندن پاها در فصل سرد سال!

حتما می دانید از چه جنس فرش‌ها و قالی‌هایی حرف میزنیم. همان‌هایی که حسابی نرم و پف پفی هستند و جان میدهند کنار شومینه قرارشان دهیم تا فضای خانه را اساسا تغییر دهند و دنج‌تر کنند. خبر خوب این است که بخشی از این فرش ها در این لینک میتوانید پیدا کنید. اما اگر به هر دلیل خرید این نوع فرش‌ها با بودجه شما سازگاری ندارد یا اصلا اولویت برای خرید این اقلام ندارید، میتوانید این نمونه قالی ها را با کمی دقت و زمان گذاشتن در خانه ببافید. چه چیزی بهتر از این؟
در نظر داشته باشید استفاده از طرح‌های روستیک یا حتی فرش های قدیمی ایرانی که اغلب زمینه قرمز رنگ دارند و به نام فرش لاکی شناخته می شوند، نیز به فضای شما گرمای خاصی میدهند و بد نیست این نوع فرش را نیز امتحان کنید.

سخن پایانی
در شش ماهه دوم سال تمام تلاش ما در ایران تاپ فایو این است که با معرفی فعالیت هایی مرتبط با لایف استایل، دکوراسیون، ماجراجویی، آشپزی و … حس و حال تازه ای در شما پدید آوریم. تا کوتاه تر شدن روزها و تاریک شدن زود هنگام هوا موجب ایجاد افسردگی در شما نشود.
به همین منظور در مطلب امروز به سراغ معرفی پنج نمونه اقلامی رفتیم که با اضافه کردن آنها به منزل خود، محیط را دنج تر میکنید و روح پاییز در این فضا را به جریان در می آورید! از فرش های نرم گرفته تا برگ های خشک، تمام این موارد به تنهایی با قرار گیری در مکان درستی از خانه و حتی در ترکیب با هم، حس و حال تازه ای را در منزل شما ایجاد میکنند. 
امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا دکوراسیون پاییزی بهتری بچینید و ممنونیم که تا پایان با ما همراه بودید. شما دوست دارید چه مورد دیگری را بررسی کنیم؟ در بخش کامنت ها منتظر خواندن نظرات شما هستیم. 
با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از  جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و … افزایش دهید.


 

 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید