پنج ماجراجویی که پاییز امسال باید تجربه کنید

پیشنهاداتی برای گذراندن هرچه جذاب تر پاییز!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فصل پاییز با حال و هوای خاص خود، زمینه‌ی مناسبی را برای ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی ارائه می‌دهد. همگی ما دوست داریم تا زمانی که فصل پاییز هنوز با ماست، از لحظاتی خاص و فراموش‌نشدنی بهره‌ ببریم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که نگرانید این فصل زیبا بگذرد بدون آنکه خاطراتی ماندگار بسازید، پس به سراغ مطلب درستی آمده‌اید. چرا که در این مقاله، به شما پنج ماجراجویی جذاب را معرفی خواهیم کرد که در طول این فصل پر از رنگ، باید حتما تجربه شان کنید. از پخت خوراکی‌های خوشمزه تا سفر به روستاهای زیبای پاییزی، پس بیش از این معطل نکنیم و به سراغ معرفی لیست جذابمان برویم:

 

1. قدم زدن در طبیعت دست نخورده پاییزی

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه زیبایی‌های پاییز، رفتن به دل طبیعت است. لمس خوشایند برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی درختان و حس کردن بوی خاک خیس خورده از باران‌های قبلی، تجربه‌ای نیست که بخواهید از دستش بدهید. یکی از پیشنهادات ما برای پیاده روی پاییزی در طبیعت، روستای آغشت در اطراف تهران است.  اگر از کوهنوردی یا پیاده‌روی در سربالایی لذت می‌برید، می‌توانید به پارک جمشیدیه و کلکچال نیز سری بزنید و از مناظر طبیعی پاییزی لذت ببرید.
زمان را بیش از این تلف نکنید، برای خارج شدن از روزمرگی و وارد شدن به قلب طبیعت منتظر زمان مناسب نباشید. یک کوله سبک بردارید و یک بوت ضد آب به پا کنید و برای پیاده‌روی پاییزی آماده شوید. ما مسیرهای پیاده‌روی کاملی را که پیش از این در وبسایت ایران تاپ فایو معرفی کرده‌ایم، کافی است سری به آنها بزنید تا ایده بگیرید که آخرهفته را در کجا بگذارنید. همراه داشتن یک نوشیدنی گرم و یک دوربین را پیشنهاد می‌دهیم تا زیباییهای این فصل را ثبت کنید.

2. آتش افروزی و خوراکی‌های ذغالی

چند لایه لباس بپوشید و چند پتو گرم و نرم را در یک کوله بگذارید. تعدادی مارشمالو و شکلات و بیسکوییت تهیه کنید. با دوستان خود به کنار دریا بروید. یا اگر در کویر زندگی می‌کنید، زیر نور چشمک زن ستارگان دور هم جمع شوید و یک آتش بزرگ با چوب درست کنید. 
مارشمالوها را یک سیخ چوبی به مدت چند ثانیه روی آتش نگهدارید تا بیرونش عطر آتشی بگیرد و درونش حسابی ترد و نرم شود. این ترکیب جذاب را میتوانید میان دو بیسکوییت قرار دهید و یک شکلات هم اضافه کنید تا حسابی شیرین و دلچسب شود. درحالیکه صدای خنده دوستانتان را می‌شنوید این لقمه شیرین را میل کنید و یک لیوان قهوه یا چای گرم هم سر بکشید. قول می‌دهیم این تجربه جذاب را تا پایان عمر هرگز فراموش نخواهید کرد! 
تا نزدیکی‌های صبح دور آتش بنشینید و از داستان‌ها و خاطراتتان تعریف کنید. اگر از این تجربه زیبا عکسی داشتید خوشحال می‌شویم اکانت اینستاگرام ما را نیز تگ کنید. 

3. گشت و گذار در روستاهای پاییزی

یکی از تجربه‌هایی که باید حتماً در پاییز انجام دهید، سفر به روستاهای زیبای پاییزی است. روستاها در این فصل از سال با رنگ‌های زنده، برگ‌های خیس و بوی تازگی پر از جذابیت هستند. برای یک روز از گوشی هوشمند خود فاصله بگیرید. یک نقشه فیزیکی تهیه کنید و به دل جاده بزنید. کفش مناسب و کاپشن ضد آب فراموشتان نشود. در این روستاها حتما قهوه خانه هایی برای میل کردن وعده غذایی پیدا خواهید کرد. بد نیست در این مکان غذا و چایی بخورید تا تجربه جدیدی را برای خود رقم بزنید. 
برای یک شب اقامت می توانید در خانه یکی از محلی ها اتاقی را اجاره کنید و صبح با صدای باد و حرکت دسته گوسفندان بیدار شوید، این آرامش را از خود دریغ نکنید و سری به روستاهای پاییزی اطراف محل زندگی خود بزنید. اگر ساکن تهران هستید روستاهای زیادی در مسیر فیروز کوه و یا کردان هستند که می‌توانند انتخاب خوبی برای این سفر یک روزه باشند. 

4. آشپزی با اقلام مخصوص فصل

پاییز زمانی مناسب برای آشپزی با مواد مخصوص این فصل زیبا است. از تهیه غذاهای گرم و خوشمزه با موادی مثل کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و سیب ترش تا ترشی انداختن که رسمی قدیمی در خانواده‌های ایرانی است. آشپزی با مواد موسمی به شما این امکان می‌دهد تا از تازگی و طعم منحصر به فصل این مواد استفاده کنید. در باقی فصول سال شاید چیزی مثل لته کدوحلوایی یا پای سیب تازه با عطر دارچین تا این حد به مذاق شما خوش نیاید و یا شاید این خوراکی‌ها در دسترس نباشند!
زمان خوبی برای این است که اعضای خانواده و دوستانتان را دور هم جمع کنید و مسابقه تهیه پای کدو حلوایی برگزار کنید.. افراد را به چند دسته دو یا سه نفره تقسیم کنید و تجربه ای جدید برای عزیزانتان رقم بزنید. 
البته که ما در ایران تاپ فایو یک مقاله مخصوص نوشیدنی های پاییزی داریم که میتواند راهنمای خوبی برای شمایی باشد که دنبال پذیرایی از نزدیکان خود در این فصل هستید. 


5. سر زدن به فستیوال ها و نمایشگاه های فصلی 

حتما در اطراف محل زندگی شما بازارچه های محلی و روزانه ای وجود دارند که رنگ و بوی پاییزی را به زندگی شما بیاورند. به طور مثال میتوانید یک صبح جمعه سری بزنید به پارکینگ پروانه و در آنجا هم تزیینات پاییزی برای خانه تهیه کنید و هم لباس‌های گرم و مناسب فصل را با قیمتی مناسب از تولیدکنندگان این آثار تحویل بگیرید.
پیشنهاد دیگر ما به شما، ورود به باغ‌های شهرک مهندسی زراعی است که در کرج قرار دارد و میوه‌های مناسب فصل را در ارگانیک ترین و تازه ترین طعم به شما عرضه می‌کند. پارک های محلی اغلب جشنواره های پاییزی را تدارک دیده اند که شامل موسیقی و سرگرمی می‌شود. سری به این مکان‌ها بزنید تا حال و هوایی عوض کنید و با هم محله‌ای های خود بیشتر آشنا شوید. 
شما چه جشنواره دیگری می‌شناسید که نامش در این لیست خالی است؟

سخن پایانی
در این مقاله پنج تجربه پاییزی لذت بخش را لیست کردیم تا پاییز امسال برای شما به یادماندنی‌تر شود. این پست را گوشه ذهنتان داشته باشید و در اولین فرصت به سراغ تجربه این ماجراجویی ها بروید تا در کنار عزیزانتان لحظات شگفت‌انگیزی را در این فصل تجربه کنید و انرژی و خاطرات فراموش‌نشدنی پاییز را در باقی ایام سال با خود به همراه داشته باشید.
ممنونیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. شما چه ماجراجویی دیگری می‌شناسید که به نظرتان در این لیست از قلم افتاده است؟ نظرات خود را در کامنت ها بیان کنید. با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از  جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و … افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید