پنج هاستل ایرانی که اقامت در آنها را به شما توصیه میکنیم

معرفی هاستل‌های درجه یک ایرانی که تجربه جدیدی از اقامت را برایتان به ارمغان می آورند


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مقدمه 
در دنیای شلوغ و پرترافیک امروز، سفر کردن  برای اکثر ما تبدیل به یک نیاز روحی شده است اما گاهی از هتل های همیشگی و فضای قدیمی آنها خسته می شویم و به دنبال تجارب جدید هستیم. در چنین شرایطی که به دنبال آشنایی با افراد جدید هستیم یا به هر علتی فکر هزینه کردن زیاد برای مکان اقامتی خود نیستیم، هاستل‌‌ها به کارمان خواهند آمد! در مقاله امروز قرار است پنج هاستل خوب و درجه یک در سرتاسر ایران و بخصوص پایتخت یعنی تهران را معرفی کنیم که هر فردی باید حداقل یک بار آنها را تجربه کند. البته بعضی از این مکان ها چنان احساس خوبی در شما پدیدار می کنند که بعید نیست بیش از یک بار به آنها سر زده و به یکی از مشتریان ثابت آنها تبدیل شوید! 
خوشبختانه فضای هاستل‌ها طی چند سال اخیر به میزان بسیار زیادی تلطیف شده و مناسب برای اقامت دخترانی است که علاقه دارند تنها سفر کنند. پس این لیست را برای خانمهای ماجراجویی که در اطراف خود می شناسید حتما ارسال کنید. اما پیش از اینکه به سراغ معرفی لیست برویم در ابتدا با هم ببینیم هاستل چیست و چه تفاوتی با اقامتگاه بومگردی و یا هتل و مهمانسرا دارد. 

هاستل ها در ابتدا برای کاهش هزینه های سفر به وجود آمدند. این سبک سفر کردن که به تازگی میان عامه اقبال بیشتری یافته است، سبب شد تا هاستل ها در ایران عزیزمان هم مانند سایر کشورها رونق بگیرند. در هاستل، شما اتاق خود را با چندين نفر دیگر شریک می‌شوید و از حمام و سرویس بهداشتی مشترکی استفاده می‌کنید. همچنین یک آشپزخانه و فضای غذاخوری اشتراکی نیز در اختیار شماست تا بتوانید وعده‌های غذایی را با میل خود تهیه کنید. اگر به دنبال پیدا کردن دوستان جدید هستید یا حتی تنها یک تجربه نوین می‌خواهید، هاستل انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. 
البته مانند بسیاری از هتل ها، هاستل ها هم اغلب شامل سرویس صبحانه می‌شوند. برخی از این مکان‌های اقامتی، اتاق‌های تک نفره و یا دو تخته هم دارند که فضای خصوصی تری در اختیار شما قرار بدهند، البته باید مدنظر داشت این اتاق ها هزینه بالاتری نسبت به اتاق‌های اشتراکی خواهند داشت. اگر نخستین باری است که به فکر اقامت در هاستل افتاده‌اید، ممکن است نگران وضعیت بهداشت و یا حتی امنیت وسایل خود باشید. هاستل هایی که در این لیست به سراغشان رفته‌ایم از نظر مخاطبین، بالاترین نمره را آورده‌اند و دارای کمدهای مخصوصی هستند که کلید آنها تنها در اختیار شماست تا خیالتان از بابت امنیت راحت باشد.

 

1. هاستل بی بی شیراز 
شیراز شهر ادب و هنر است و عاشقان بسیاری دارد، این شهر توریستی دارای تعدادی هاستل با نمای سنتی است که اغلب این هاستل ها در مرکز شهر واقع شده‌اند تا مسافرین به تمام نقاط شهر، دسترسی راحتی داشته باشند. هاستل بی بی شیراز دارای 11 اتاق است و امکان اجاره رایگان دوچرخه را برای مهمانان خود فراهم کرده است. از طریق این لینک می‌توانید لیست قیمت اتاق ها را مشاهده کنید. 
فضای سنتی حیاط این هاستل، حال شما را خوب خواهد کرد. بهترین زمان سفر به شیراز، اردیبهشت ماه است که هم هوا مطبوع و دلپذیر است و هم از دیدن طبیعت زیبای این شهر به وجد خواهید آمد. خوشبختانه اغلب هاستل‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت دارند، امکان استفاده از پارکینگ را برای مسافرین خود مهیا کرده‌اند تا شما نگران امنیت وسیله نقلیه خود نباشید.

2. هاستل رگ راگ اصفهان 
این هاستل که در بافت تاریخی اصفهان واقع شده است هم برای آقایان و هم خانمها فضای مناسبی دارد. قیمت مقرون به صرفه و دسترسی راحت به فضاهای تاریخی از ویژگی های هاستل رگ راگ هستند. در این مکان شما نگران شستشوی البسه خود نخواهید بود چرا که خشکشویی بیست و چهار ساعته در خدمت شماست. رگ راگ حدود 5 سال است که شروع به کار کرده و در این مدت به شهرت بالایی دست پیدا کرده است. نظرات مشتریان درباره این هاستل را از طریق این لینک ببینید. 
کافه این هاستل در تمامی ساعات روز آماده خدمت رسانی به مهمانان است و البته با توجه به مکان قرارگیری این هاستل، دست شما برای انتخاب رستوران و کافه های سنتی باز است چرا که به راحتی و پیاده با صرف تنها یک ربع ساعت می‌تواندی به میدان زیبای نقش جهان و دنیایی از طعم‌های سنتی اصفهانی دسترسی داشته باشید! شما تجربه اقامت در هاستل رگ راگ را داشته‌اید؟ نظرتان درباره هاستل های اصفهان چیست؟ خوشحال می‌شویم این نظرات را در بخش کامنت با ما مطرح کنید.


3. هاستل رو به رو تهران 
هاستل رو به رو در قلب تهران واقع شده است و نه تنها یک هاستل درجه یک است که اغلب اوقات تمامی تخت های آن رزرو شده اند، بلکه مکانی برای برگزاری ایونت های فرهنگی هنری است و خلاصه حوصله تان در این هاستل سر نخواهد رفت! 
هاستل رو به رو در طی چهار سالی که از افتتاح آن می‌گذرد، میزبان کنسرت‌های کوچک و تئاترهای زیادی بوده است که از جمله آنها میتوان به تئاتر سبز آستین کوتاه و کنسرت ماکان اشگواری اشاره کرد. این هاستل یک ساختمان قدیمی سه طبقه با نمای آجری است و زیبایی های بصری این مکان که برآمده از ذهن باز معماران سازنده آن است، سوژه خوبی برای عکس‌های اینستاگرام شما خواهد شد! رو به رو یکی از معروف‌ترین و شناخته شده ترین هاستل های ایرانی است و در طی سال میزبان توریست های اروپایی بسیاری است.

4. هاستل چندل جزیره هرمز
برای چهارمین نام این لیست رفتیم تا جنوبی ترین نقطه ایران، یعنی جزیره زیبا و قرمز رنگ هرمز که این روزها حسابی شلوغ شده است. هرمز حس و حال جادویی دارد و برای درک این جادو لازم است مدتی را در خاک جزیره بگذرانید. یکی از مکان‌هایی که امکان آشنایی با سایر مسافرین را به شما می‌دهد، هاستل چندل واقع در قلب جزیره است. 
چندل شاید تنها هاستل ایران باشد که اتاق 7 تخته در اختیار مهمانان می گذارد پس اگر با تعدادی از دوستان و خانواده خود سفر می کنید و دلتان میخواهد همگی با هم در یک اتاق اقامت داشته باشید، چندل انتخاب مناسبی برای شماست.
البته در نظر داشته باشید چندل یک فضای لوکس نیست، بلکه امکان تجربه زندگی واقعی مردم محترم و عزیز جزیره هرمز را برای شما به تصویر می کشد. حیاط این هاستل برای شب نشینی جای مناسبی است. از طریق این لینک  می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد این هاستل کسب نمایید.

5. هاستل واحه یزد 
هر آنچه از یک خانه قدیمی در قلب کویر انتظار دارید، از حوض فیروزه‌ای رنگ که با گلدان های شمعدانی احاطه شده تا بوی خاک خیس خورده و بادگیرهای بلند در هاستل واحه یزد خواهید یافت. اگر قصد سفر کردن به قلب کویر را دارید، واحه انتخاب خوبی برای شماست. اینترنت رایگان، مکان قرارگیری در مرکز شهر و آتشگاهی در حیاط برای شب های سرد کویری از جمله مواردی هستند که موجب شده هاستل واحه در لیست بهترین هاستل های ایرانی قرار گیرد. عکس ها و اطلاعات بیشتر از این هاستل جذاب را در این لینک پیدا خواهید کرد. 

سخن پایانی
هاستل ها انتخاب مناسبی برای افرادی است که در برنامه‌ریزی سفر هزینه کمتری برای اقامت در نظر دارند و تمایل دارند در سفر خود تجارب نوینی کسب کنند. در مقاله امروز پنج هاستل درجه یک از سراسر ایران از جنوبی ترین نقطه تا قلب مرکز شهر تهران را بررسی کردم. شما چه هاستل دیگری می شناسید که نام آن در این لیست خالیست؟ حتما نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید. 
ایران تاپ فایو مجله ای برای ایرانیان سراسر دنیاست. تیم ایران تاپ فایو در تلاش است با معرفی انواع فعالیت ها، اقامتگاه ها و غذاها نگاه شما به دنیا را تغییر دهد. با دنبال کردن ما در اینستاگرام و تلگرام اولین نفری باشید که از پست های جدیدمان آگاه می شود. ممنونیم که تا پایان همراهمان بودید. 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید