پنج فیلمی که در پاییز 1402 در ایران محبوب و پرفروش بوده اند

فیلم هایی که به سینمای افسرده ایران جان دوباره‌‌ای بخشیدند


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طی سال‌های اخیر بلیط سینما در ایران افزایش قابل توجهی در قیمت داشته است و همین امر سبب شده رفتن به سینما، برای افرادی که دائما فیلمهای روز را دنبال می‌کردند، از یک تفریح هفتگی به یک فعالیت ماهیانه و حتی دو ماه یک بار تبدیل شود. وجود فیلمهای نه چندان خوش ساخت نیز باعث شده بود سینمای ایران به یک کمای طولانی فرو برود اما در سال 1402 تا حد زیادی ورق برگشت و افراد بیش از پیش در سالن های سینمایی حضور پیدا کردند.
در نظر داشته باشید که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بعد از انقلاب سال 57 چند روز پیش از سال تحویل 1402 اکران شد و همچنان بعد از گذشت نه ماه از آغاز سال در حال اکران است. درباره فسیل صحبت میکنیم که با کارگردانی کریم امینی رکورد فروش فیلم را کیلومترها جابجا کرده است. این فیلم جان تازه ای به سالن های سینما بخشید و آغاز مناسبی برای سالی پر از اکران های پرفروش بود. به همین بهانه به سراغ معرفی پنج فیلم برتر پاییز 1402 رفته ایم، پس اگر برای شما هم سوال بوده است که در برگریزان سال 1402 چه فیلم هایی پرفروش بوده‌اند، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این لیست همراه ایران تاپ فایو باشید. 


1. جنگ جهانی سوم- آشتی دوباره با ذهن هومن سیدی 
برای نخستین نام لیست خود به سراغ فیلم جنگ جهانی سوم رفته‌ایم که در تاریخ 14 مهر 1402 اکران شد و این فیلم تا روز نگارش این مقاله نزدیک به 7 میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم که کارگردانی و نویسندگی آن بر عهده یکی از استعدادهای جوان و درخشان سینمای ایران یعنی هومن سیدی بوده است با نقش آفرینی محسن تنابنده به عنوان نقش اصلی و مهسا حجازی در نقش لادن و ندا جبرائیلی، نوید نصرتی، مرتضی خانجانی و …  به عنوان نقش‌های مکمل بر روی پرده رفت تا بار دیگر ما را با دنیای جالب ذهنی سیدی در سال تاریک سینما تنها بگذارد. 
به پوستر این فیلم با دقت نگاه کنید. محسن تنابنده که اغلب ما با نقش نقی در سریال پایتخت او را شناختیم، با یک سبیل مصنوعی به خوبی به هیتلر شباهت پیدا کرده است و شاید این همان قلابی است که مخاطبان را به سمت دیدن این فیلم سوق می‌دهد.

2. گیج‌گاه- خنده داری پرفروش با بازی ستارگان دنیای کمدی 
فیلم گیج‌گاه در تاریخ دوازدهم مهرماه به اکران رسید و تا به امروز بیش از 11 میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم در ژانر کمدی تهیه شده است. از جمله بازیگران گیج‌گاه می‌توان به حامد بهداد، جمشید هاشم پور، باران کوثری و سروش صحت اشاره کرد. این فیلم که با نویسندگی ارسلان امیری و کارگردانی آقای عادل تبریزی به اکران رسید، از جمله مواردی بود که مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینمایی آورد و جانی دوباره به خزان سینمای ایران بخشید. البته که دور از انتظار نیست وجود نام هایی همچون کوثری و صحت برای فیلمی در ژانر کمدی فروش بالایی داشته باشد. جالب است بدانید گیج‌گاه نخستین ساخته عادل تبریزی است. 

3. هتل - فروشی عجیب در نخستین روز اکران 
فیلم هتل اما پرفروش ترین فیلم پاییز دل انگیز 1402 بوده است که در روزهای ابتدایی مهر ماه بر روی صحنه رفت و با رقم فروش جالب و عجیب 139 میلیارد تومان توانست در لیست پرفروش ترین فیلمهای امسال قرار بگیرد. البته این فروش بالا عجیب نیست! چرا که نام سید مسعود اطیایی به عنوان کارگردان روی این اثر قرار دارد و ترکیب برنده بازیگرانی همچون ریما رامین فر و پژمان جمشیدی  را دارد که به صورت ذاتی بازیگران طنازی هستند و  هرگاه نامشان در هر فیلمی قرار بگیرد موجب فروش آن فیلم می شود. 
4. عامه پسند - فیلمی که میتوانست فروشی بالاتر داشته باشد 
در جایگاه بعدی فیلم عامه پسند قرار دارد که در روز 17 آبان به پرده رسید و حدود سه میلیارد تومان در طی این یه ماه توانسته در گیشه فروش داشته باشد. از جمله بازیگران این کار میتوان به افرادی همچون باران کوثری، هوتن شکیبا و فاطمه معتمد آریا اشاره کرد که همگی در حوزه تخصصی خود شناخته شده هستند. اما اینکه عامه پسند در سال 1398 ساخته شد و بعد از 4 سال بالاخره به اکران رسید تا حدی این فیلم را از اوج فروش دور نگه داشته است. خلاصه داستان این فیلم به شکل زیر روایت شده است:
فیلم روایتگر داستان زنی‌ست که تصمیم می‌گیرد پس از سال‌ها زندگی مشترک همسرش را ترک کند و در شهر کوچکی ساکن شود. این تصمیم چالش‌های تازه‌ای را وارد‌ زندگی زن می‌کند.
5. جوجه تیغی - نخستین فیلم مستانه مهاجر
اگر از دنبال کنندگان سینمای ایران باشید به خوبی با نام مستانه مهاجر که البته سالها همسر پژمان بازغی بوده است، آشنا هستید. خانم مهاجر در نقش تدوینگر فیلمهای پرفروش بسیاری فعالیت درخشانی از خود به جای گذاشته است و اکنون با تجربه سالها تدوین به سراغ ساخت نخستین فیلم خود یعنی جوجه تیغی رفته است. 
این فیلم در هفته انتهایی آبان ماه اکران شد و حدود 2 میلیارد و دویست میلیون تومان فروش داشته است. باید در نظر داشت با توجه به تعداد سانس ها و همچنین فیلم اولی بودن این کارگردان، این عدد فروش تقریبا قابل توجه است و باید تا روز آخر اکران منتظر ماند تا متوجه شویم مستانه مهاجر در نخستین تجربه خود موفق بوده است یا خیر؟ 
از جمله بازیگران جوجه تیغی می توان به پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، هادی کاظمی، آناهیتا درگاهی ، نازنین بیاتی و پژمان بازغی  اشاره کرد. در خلاصه داستان این فیلم چنین نقل شده است:
ماجرایی طنز از زندگی ناخواسته یک جوان متعصب‌ را روایت می‌کند که پیشنهادی عجیب، گذشته و آینده‌‌ او را تحت‌تاثیر قرار می دهد، از سوی دیگر این فیلم درباره زنی است که می‌خواهد اولین رئیس‌جمهور زن ایران شود.
نتیجه گیری
این روزها زمانی که صحبت از فیلم و سریال به میان می آید. بسیاری از افرادی که در دسته نسل z قرار می گیرند، معتقدند که ارزش ندارد که وقتشان را به پای اثر ایرانی برود را ندارد! این دیدگاه نتیجه سالها رکود در زمینه سرگرمی در ایران است اما ما مثل همیشه امیدواریم تا فرداهای روشن تری در انتظار این صنعت باشد. 
البته که رکورد عجیب غریب فیلم فسیل این چشم انداز را بیش از پیش روشن و واقعی میسازد. شاید همین امر بهانه ای شد تا برای مقاله امروز به سراغ معرفی پنج فیلم پرفروش در پاییز 1402 برویم. در نظر داشته باشید که این آمار از سایت سینما تیکت به عنوان یکی از معتبرترین مراجع سینمایی ایران برداشت شده است. راستی شما بیننده کدام یکی از این فیلمها بوده‌اید؟ به نظرتان نام چه اثری در این لیست خالیست؟
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید