پنج نکته برای راحت تر گذراندن پروازهای طولانی

نکاتی که رعایتشان در پروازهای طولانی آسایش بیشتری را برای شما بدنبال خواهد داشت


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کریسمس یعنی فصل تعطیلات و گشت و گذار. شاید شما نیز از کشور محل زندگی خود فاصله طولانی دارید و این تعطیلات بهانه ای شده تا به خانواده خود سری بزنید. شاید هم پس از یک برنامه ریزی طولانی به فکر یک سفر دور و دراز افتاده اید که لازمه آن قرارگیری در یک پرواز طولانی است. 
به طور کلی پیمودن مسافت های طولانی خسته کننده و گاهی حوصله سر بر است. تفاوتی هم ندارد چه وسیله نقلیه ای را برای این منظور انتخاب کرده باشید. هواپیما، قطار و یا حتی خودروی شخصی خودتان، همواره نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها سفری راحت تر را پیش رو خواهید داشت. به طور خاص در مقاله امروز به سراغ نکاتی رفته ایم که رعایت کردن آنها پیش از سفرهای طولانی  به شما کمک خواهد کرد سفری آسوده تر داشته باشید و لذت سفر را در مسیر نیز تجربه کنید. 

1. به لباس ها و وسایلی که به داخل کابین می برید، توجه ویژه ای داشته باشید. 
برای یک سفر طولانی حتما یک کیف دستی تقریباً سبک را با خود به داخل کابین ببرید که شامل موارد زیر شود:
یک بالشت گردنی، یک جفت گوش گیر، یک چشم بند نرم، یک ملحفه بسیار سبک و خوراکی‌هایی که قابلیت بردن داخل کابین را دارند (این مورد را با ایرلاین خود حتما چک کنید)
همچنین تا جای ممکن لباس های اورسایز و راحت بپوشید. استایل خود را لایه لایه برنامه ریزی کنید تا در صورت هرگونه تغییرات دمایی داخل کابین هواپیما بتوانید با آن هماهنگ شوید. مواردی که بالاتر ذکر کردیم به شما کمک میکنند در شلوغی راحت‌تر بخوابید و فضایی آرامش بخش برای خود مهیا کنید. 
2. اقدامات پیش از سفر را جدی بگیرید
درصورتیکه از بیماری خاصی رنج میبرید و یا نیاز است داروهایی را با خود به کشور مقصد ببرید، حتما از پزشک مورد اعتماد نسخه موثق دریافت کنید و پیش از سفر یک چکاپ کلی داشته باشید. قطعا شما نمی خواهید در طی سفر دائما با حال بد دست و پنجه نرم کنید!
از شب قبل از پرواز غذای سبک مصرف کنید و سعی کنید حسابی بدنتان را خسته نمائید تا بخشی از پرواز را در خواب سپری کنید. اگر نگران شماره صندلی خود هستید و نمی دانید فضای کافی برای خوابیدن دارید یا نه، حتما کمی زودتر از زمان مقرر در فرودگاه حاضر شوید و از ایرلاین خود درخواست کنید تا صندلی مناسبی را به شما ارائه دهند. 
3. به میزان مناسب آب بنوشید 
تا به امروز در مقالات زیادی از وبسایت ایران تاپ فایو به اهمیت نوشیدن آب به میزان مناسب سخن گفته‌ایم. اما این تکرار این مساله  چیزی از مهم بودن گزاره " به میزان کافی آب بنوشید" نمی کاهد! آب نوشیدن استرس ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در یک فضای بسته را کاهش میدهد، به از بین رفتن سردرد کمک می‌کند و همچنین بدن شما را تازه نگه میدارد. 
با توجه به اینکه اتمسفر هواپیما بسیار خشک است، اهمیت نوشیدن آب بیش از پیش مشخص میشود. آب، دتاکس واتر و آبمیوه های طبیعی به همراه کمی از آجیل ها و مغزهای طبیعی بهترین رژیمی هستند که از 48 ساعت قبل از پرواز می‌توانید داشته باشید. در نظر داشته باشید مصرف الکل پیش از پرواز ممکن است منجر به ایجاد حالت تهوع در طی سفر شود. پس این مورد را قلم بگیرید!
4. قدرت سرگرم شدن را دست کم نگیرید 
حتما به خوبی می دانید که برای عدم ایجاد اختلال در طی پرواز لازم است دستگاه‌های الکترونیک خود از قبیل تبلت، لپ تاپ و گوشی همراه را خاموش کنید یا آنها را در حالت هواپیما قرار دهید. تعدادی از ایرلاین ها در طی سفر برای شما امکان وصل شدن به وای فای را نیز فراهم میکنند، اما چنانچه خط پروازی مدنظر شما چنین ویژگی نداشت از قبل پادکست ها و یا کتاب های صوتی مورد علاقه خود را دانلود کنید و در طی سفر به آنها گوش دهید. 
یک فیلم سرگرم کننده روی لپ تاپ بریزید و در طی سفر به تماشای آن بپردازد و البته بهترین راهکار همراه داشتن یک کتاب جذاب است. حتی می‌توانید یک کاغذ و قلم بردارید و سفر خود را برنامه ریزی کنید و یا اتفاقات را از قبل پیش بینی کنید تا در مسیر برگشت نگاهی به یادداشت های خود داشته باشید و ببینید که قدرت پیشگویی شما تا چه حد قابل اعتماد است!

5. حرکت کنید!
از چند دقیقه بعد از بلند شدن هواپیما تا چند دقیقه پیش از فرود آمدن شما اجازه دارید که کمربندهای خود را باز کنید تا بتوانید راحت تر حرکت کنید. در سفرهای طولانی یک جا نشستن ممکن است موجب ایجاد درد در پایین تنه شود. پس با هماهنگی خدمه پرواز، از جای خود بلند شوید و در راهروها حرکت کنید. کمی حرکات کششی انجام دهید تا گردش خون شما تسریع شود. 
چنانچه شما جزو افرادی هستید که ممکن است نیاز زیادی به بلند شدن و نشستن مجدد سر جای خود پیدا کنید، پیشنهاد میکنیم حتما صندلی کنار راهرو را رزرو کنید تا راحت تر حرکت کنید. بهتر است پیش از درخواست برای رزور کردن صندلی کنار پنجره و لذت بردن از مناظر به این موضوع نیز فکر کنید.

 

سخن پایانی:
علاوه بر پنج موردی که ذکر کردیم که از 48 ساعت قبل از پرواز شروع می شوند تا برای شما تجربه خوشایندتری از یک پرواز طولانی را فراهم آورند. موضوع دیگری نیز وجود دارد که میتواند به راحت شدن خیال شما کمک بیشتری کنید. از بیمه مسافرتی سخن میگوییم. بیمه مسافرتی خیال شما را از بابت هر اتفاق ناخوشایندی که ممکن است در طی سفر پیش آید، راحت میکند. بنابراین میتوانید با فکر باز و فراغ بال به تجربه ماجراهای جدید بپردازید و از تعطیلات خود کمال لذت را ببرید. شما چه روشی برای راحت تر پیش بردن سفرهای طولانی دارید؟ بنظر شما چه موردی در این لیست جا مانده بود؟ خوشحال میشویم خواننده نظرات شما در بخش کامنت ها باشیم.
از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید